ست اداری

اوراق اداری و کاربرد هایشان

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

اوراق اداری و کاربرد هایشان

اوراق اداری همان ست های اداری هستند که شامل سربرگ ها، کارت ویزیت، پاکت نامه، کاغذ یادداشت، لیبل و ... گفته می شود. هدف از طراحی و چاپ ست های اداری اول معرفی برند و کسب و کار است  و در وهله بعدی جنبه بصری دارد. یک رنگ سازمانی و یک طرح مشترک این قابلیت را دارد تا یک برند را در ذهن مخاطب ماندگار کند. علاوه بر این ست های اداری اختصاصی فرصت کلاه برداری و کپی برداری از برند ها را کاهش داده است.

 

اوراق اداری و کاربرد هایشان

 

 این اوراق اداری در شرکت های معتبر به صورت اختصاصی طراحی شده و به صورت هماهنگ چاپ می شوند. زمان طراحی این اوراق اداری، طرح باید به گونه ای باشد که هم مناسب برگه های یادداشت باشد و هم متناسب برای پاکت نامه و از طرفی دیگر باید با رنگ سازمانی شرکت و کارت ویزیت هماهنگی داشته باشد. زمان طراحی اوراق اداری رعایت یکسری از نکات ضروری هستند که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

 

در طراحی اوراق اداری چه نکاتی باید رعایت گردد؟

 یکسری از المان ها و عناصر هستند که در تمامی اوراق اداری مشترک هستند و بر روی برگه حتماً باید چاپ گردند. نام تجاری، لوگو شرکت، اطلاعات تماس از اصلی ترین این عناصر هستند که در تمامی ست های اداری قرار می گیرند. آنچه که باعث هماهنگی بین اوراق اداری می گردد همین عناصر مشترک هستند. این هویت های سازمانی که به صورت بصری با یک رنگ سازمانی مشترک باعث یک شکل مشابه در بین تمامی اوراق می گردند.

 

اوراق اداری و کاربرد هایشان

 

برای شروع، طراحی اوراق اداری را از طراحی کارت ویزیت، سربرگ و پاکت نامه شروع می کنند. تمامی اوراق اداری بر اساس طرح اولیه کارت ویزیت، طراحی می شوند.  کارت ویزیت ها اولین نقطه شروع تبلیغات یک شرکت هستند. چون کارت ویزیت ها فضای کمی دارند می تواند الگوی خوبی برای سربرگ و پاکت نامه باشند زیرا در این اوراق نیز همین عناصر در ابعاد کوچک باید قرار گیرند.

 سربرگ ها چون تمامی مکاتبات اداری را در خود جای می دهند بسیار پر اهمیت هستند. حتی مکاتبات الکترونیکی نیز در صفحات طراحی شده سربرگ انجام می شود، برای مثال ایمیل ها در قالب سربرگ ها ارسال می شوند تا هم وجه تبلیغاتی خوبی داشته باشد و هم نامه حالت رسمی خود را حفظ کند.

گاهی یک پاکت نامه می تواند به اندازه یک کارت ویزیت یک شرکت را به مخاطب خود معرفی کند. پاکت ها اولین چیزی هستند که به دست مخاطب می رسند و ذهنیت اولیه مخاطب را راجع به کسب و کار شما شکل می دهند.

با این تفاسیر حال تصور کنید که یک پاکت ارسال می شود که پاکت، سربرگ و یک کارت ویزیت هماهنگ و اختصاصی دارد. این ست اداری هماهنگ به میزان زیادی محتوای نامه و ذهنیت مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهد. این عمل علاوه بر اینکه تأثیر نامه را دو چندان می کند، برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند و نشان می دهد شرکت شما در کوچک‌ترین مسائل دقت کافی دارد.

 

اوراق اداری و کاربرد هایشان

 

صفحه آرایی در اوراق اداری:

اسم و نام برند، نام مدیر مسئول، لوگو و ارم شرکت و اطلاعات تماس جز مهم‌ترین این عناصر هستند که خوانایی و گیرایی این عناصر بسیار حائز اهمیت است، طراحان برای صفحه آرایی بیشترین تلاش را می کنند. جذابیت طراحی در  عناصر ، رنگ، نوشته و خوانایی سریع خلاصه می گردد. از طرفی دیگر سادگی طرح باید حفظ شود. به طور کلی در طراحی اوراق اداری قسمت بالایی صفحه بیش از قسمت پایینی اهمیت دارد، گاهی برای جلب توجه بیشتر برخی عناصر مهم‌تر مانند لوگو و نام تجاری را داخل یک کادر قرار می دهند.

تمامی موارد ذکر شده برای معرفی بهتر برند شما و تبلیغات مؤثر شرکت شما است.

مطالب مرتبط

# طراحی ست اداری 2 رنگ

# طراحی ست اداری 4 رنگ

انواع برگه های یادداشت