ست اداری

انواع برگه های یادداشت

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

انواع برگه های یادداشت

برگه های یادداشت یک نوشت افزار اداری ارزان قیمت هستند که با ابعاد گوناگون از سایز کوچک تا بزرگ طراحی و چاپ می گردند. برگه های یادداشت یکی از پر مصرف ترین ابزار اداری هستند. این نوشت ابزار پر مصرف اداری بسته به نوع مصرف در انواع گوناگون طراحی و چاپ می شوند. در ادامه به بررسی انواع برگه های یادداشت می پردازیم.

 

انواع برگه های یادداشت

 

برگه های یادداشت چسب دار

برگه های یادداشت از هر نوعی هستند می توانند به صورت پشت چسب دار طراحی و چاپ شوند. برگه های یادداشت پشت چسب دار کاغذ هایی هستند که از یک سمت یک لایه شفاف چسب بر روی آن ها قرار می گیرد و قابلیت آن را چند برابر می کند. این برگه ها با یکدیگر متصل هستند و پخش نمی شوند و به راحتی از یکدیگر جدا شده و به سطوح می چسبند. نظم این برگه های یادداشت بیشتر است و در کشو و میز پخش نمی شوند. این برگه های یادداشت از دوران قدیم رواج داشتند و از پاپیروس جای چسب استفاده می کردند.

یکی از کاربرد های برگه های یادداشت چسب دار، استفاده از آن‌ها بر روی وسیله هایی است که قابلیت نوشتن ندارند. روی جعبه ها، بطری ها و ... می توان برگه های یادداشت چسب‌دار را چسباند و اطلاعاتی یادداشت کرد. کاغذ های یادداشت پشت چسب‌دار با توجه به نوع و جنس کاغذشان قابلیت استفاده در دستگاه پرینت را دارند که قابلیتشان را بیشتر می کند.

برگه های یادداشت پشت چسب‌دار از انواع کاغذ های تحریر، گلاسه، کتان و ...  در گرماژ های مختلف ساخته می شود.

 

انواع برگه های یادداشت

 


برگه های یادداشت فانتزی

برگه های یادداشت فانتزی معمولاً طراحی اختصاصی دارند و نوع مصرفشان محدود است. در این برگه های یادداشت از طراحی سربرگ استفاده نمی شود بلکه از رنگ های فانتزی و تند استفاده می کنند. این برگه های رنگی و اختصاصی معمولاً به دست مشتری می رسد تا جلوه شکیل و زیباتری داشته باشد. برای ساخت برگه های یادداشت فانتزی از انواع کاغذ ها استفاده می شود اما کاغذ های گلاسه و براق بیشتر استفاده می شوند

برگه های یادداشت رومیزی

برگه های یادداشت رومیزی معمولاً برای کارمندان طراحی می شود این برگه های یادداشت به صورت چسب دار، فنر دار و ... طراحی و چاپ شده و برای استفاده از آن‌ها نیاز به یک ایندکس های جداگانه است تا برگه روی آن‌ها نصب گردد. برگه های یادداشت رومیزی به صورت اختصاصی، فانتزی، به صورت تقویم دار و ... قابلیت چاپ دارند. برگه های یادداشت رومیزی ابزار تبلیغاتی خوبی در هدایای تبلیغاتی هستند و روزی چند بار برند شما را به مخاطب یادآوری می کند.

 

انواع برگه های یادداشت

 

برگه های یادداشت تبلیغاتی

این برگه های یادداشت پر استفاده ترین برگه یادداشت در ست های اداری هستند. این برگه ها معمولاً با دیزاین و طراحی ست های اداری و سربرگ ها چاپ می شوند. نام شرکت، برند تجاری، لوگو، گاهی اوقات اطلاعات تماس بر روی این برگه ها قرار می گیرد. این برگه ها به صورت هدایای تبلیغاتی نیز چاپ می شوند و در ست های تبلیغاتی، نمایشگاه ها و ... استفاده می گردند. برگه های یادداشت تبلیغاتی می توانند به صورت فانتزی، چسب‌دار، فنردار و ... چاپ شوند. برگه یادداشت تبلیغاتی یکی از ارزان ترین ابزار تبلیغاتی است که بیشترین استفاده را در بین افراد دارد. استفاده از برگه یادداشت تبلیغاتی در یک شرکت، حرفه ای بودن کسب و کار را بیش از هر موضوعی به مخاطب القا می کند. برای طراحی و چاپ کاغذ های یادداشت تبلیغاتی از انواع کاغذ ها با گرماژ های مختلف استفاده می کنند. ابعاد این برگه های یادداشت می تواند به صورت A6،A5 ، A4، ... و یا حتی اختصاصی و هر ابعادی باشد.

 مطالب مرتبط

ست اداری کاغذ گلاسه

چاپ و تولید ست اداری با نقره کوب

چاپ و تولید ست اداری لب گرد