ست اداری

طراحی ست اداری 2 رنگ

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

طراحی ست اداری 2 رنگ

همانطور که میدانید ست اداری به مجموعه ای از اوراق اداری از جمله سربرگ, پاکت نامه , کارت ویزیت , کاغذ یادداشت, فولدر، فاکتور, کارت پرسنلی و ... گفته میشود.
اگر قصد آن را دارید که هویت و اعتبار خود را میان مشتریان و مخاطبین خود تثبیت نمایید, دارا بودن یک ست اداری خاص در این امر به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای مشاهده انواع ست اداری اینجا کلیک کنید.

 

طراحی ست اداری 2 رنگ

 

بدین ترتیب اگر عناصر مشخص مانند آرم, لوگو, نوع , اندازه فونت, آدرس, شعار و مشخصات سازمان شما دارای یک ترکیب رنگ مخصوص و یکسان باشد, باید این اصل در تمامی بخش ها حفظ شود که نشان از یکپارچگی سازمان یا شرکت شما خواهد بود.
در نظر داشته باشید که هر يک از اقلام ست اداری شما توسط بسیاری از مشتریان، بارها و بارها ديده مي‌شود، در نتیجه سرمايه‌گذاری جهت داشتن  طراحی ست اداری متفاوت، موجب جلب نظر و کسب رضایت بیشتر مشتریان و در نهایت سود بیشتری برای شما خواهد شد.

در این بخش قصد داریم به معرفی رنگ های ساختگی که میتوان در چاپ و تولید ست اداری نیز به کار گرفت, از جمله دو رنگ ساختگی بپردازیم که از طریق آن رنگ های متنوع و تولیدات گوناگونی حاصل می گردد.

رنگ های ساختگی
رنگ های ساختگی به رنگ هایی گفته میشود که متشکل ازچهار رنگ اصلی در چاپ افست هستند.
این چهاررنگ اصلی شامل: قرمز, آبی, زرد و سیاه می باشند, قرمز و زرد رنگ های گرم, آبی رنگ سرد و نیز در گروه رنگ های خنثی قرار میگیرند. برای مشاهده انواع ست اداری اینجا کلیک کنید.

رنگ های گرم

در اصطلاح رنگ های گرم به رنگ هایی اطلاق می شود که تداعی گرما و انرژی هستند, نظیر رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، صورتی و ارغوانی ... استفاده از این رنگ ها بسته به نوع کار و فعالیت یک مجموعه متفاوت است.
رنگ های سرد

این دسته رنگ هایی هستند که تداعی سرما می کنند, مانند رنگ های آبی، سبز و رنگ هایی بین آن ها میان آن ها کم رنگ و پر رنگ میشوند.
رنگ های خنثی

برای مثال رنگ بنفش جزو رنگ های خنثی میباشد, که از ترکیب دو رنگ گرم و سرد قرمز و آبی تشکیل میشود.


 

طراحی ست اداری 2 رنگ


دو رنگ ساختگی چیست
از تلفیق دو رنگ هر کدام رنگ هایی که در بالا به آن ها اشاره شد, دو رنگ ساختگی حاصل میشود, بدین ترتیب که رنگ های زرد و قرمز رنگ نارنجی را میدهند, آبی و قرمز رنگ بنفش و سیاه و سفید رنگ خاکستری را حاصل میشوند.


پس از بررسی و مشخص کردن رنگ مورد نظر می توان در صد هر کدام از رنگ های ساخته شده را پررنگ تر یا کمرنگ تر نمود. این فرآیند در نرم افزارهای مخصوص تفکیک رنگ به صورت جداگانه و چهار کلیشه ساخته می شود. هر کدام از آن کلیشه ها بر روی یکی از زینک های دستگاه چاپ بسته می شود و در بالای هر زینک یکی از رنگ های اصلی را می ریزند که از ترکیب آنها رنگ های سفارشی نقش میبندند. برای مشاهده انواع ست اداری اینجا کلیک کنید.