ساک دستی

چاپ ساک دستی کاغذی

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

چاپ ساک دستی کاغذی

پس از طراحی ساک دستی کاغذی و آماده شدن فایل آن، طرح اولیه به چاپخانه فرستاده می شود. مود رنگی فایلی که به چاپخانه ارسال می گردد به فرمت CMYK باید باشد.

در چاپخانه ابتدا نوع کاغذ تعیین می گردد. برای ساک های دستی کاغذی که به صورت انبوه تولید می گردند و به ساک دستی کاغذی هدیه معروف هستند، از کاغذ کرافت استفاده می شود. زیرا این کاغذها علاوه بر هزینه ابتدایی پایین، نیازی به خدمات تکمیلی ندارند و در تعداد و تیراژ بالا چاپ می شوند. کاغذهای کرافت معمولاً به روش چاپ افست و چاپ سیلک چاپ می شوند. کاغذهای کرافت محدودیت چاپ رنگ دارند و معمولاً به صورت یک رنگ یا دو رنگ چاپ می شوند.

 

چاپ ساک دستی کاغذی

 

کاغذ متداول دیگری که برای چاپ ساک های دستی به کار می رود کاغذ گلاسه است این کاغذ براق است و برخی از خدمات تکمیلی ندارد. چاپ متداول ساک دستی کاغذ گلاسه، معمولاً چاپ افست و دیجیتال است. کاغذ گلاسه برای کار های تبلیغاتی و لوکس بیشتر کاربرد دارد.

کاغذ بعدی کاغذ تحریر و مقوایی است. این کاغذها کاربرد فراوانی دارند اما تنوع در بین کاغذهای تحریر نیز دیده می شود. علاوه بر گرماژ متفاوت در کاغذهای تحریر، کاغذهای پشت طوسی، دو رو سفید و ... نیز در کاغذ تحریر تنوع ایجاد می کند. چاپ ساک های دستی با کاغذهای تحریر، به صورت دیجیتال، افست و در مواردی سیلک است.

بعد از انتخاب کاغذ برای ساک های دستی و انتخاب روش چاپ بر اساس کاغذ و طرح، کاغذ وارد مرحله چاپ می شود. پس از چاپ، ساک دستی چاپ شده وارد مراحل تکمیلی می شود.

مراحل تکمیلی چاپ ساک های دستی کاغذی

ساک های دستی کاغذی پس از چاپ وارد مرحله خدمات تکمیلی می شوند. خدمات تکمیلی بر اساس نوع کاغذ و طرح اولیه تعیین می گردد. خدمات تکمیلی شامل سلفون کشی، لایه UV، طلا کوبی، نقره کوبی، برجسته کاری و ... است. خدمات تکمیلی برای افزایش زیبایی، افزایش ضخامت، افزایش مقاومت و ماندگاری در ساک های دستی کاغذی می باشد.

 

چاپ ساک دستی کاغذی

 

بعد از این مرحله ساک دستی وارد مرحله تا زدن، برش و چسب کاری می شود. در مرحله آخر که چاپ تکمیل شد، کاغذ چاپ شده برش خورده تا می شود و کاغذ ساده به شکل ساک در می آید. این تا و برش ها، سایز ساک دستی و ابعاد آن را تعیین می کند. محل تا و برش در مرحله طراحی تعیین می گردد. اهمیت این مرحله در ظرافت و زیبایی نهایی کار است. از طرفی چسب کاری ، نوع چسب و ... نیز اهمیت دارد. مرحله برش نه تنها در ساک های دستی کاغذی بلکه در دیگر محصولات چاپی نیز مهم است و بی خطا انجام شدن آن بسیار اهمیت دارد. این مرحله چون اهمیت میلی‌متری دارد معمولاً توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.

بس از این مرحله پانچ و نخ کشی انجام می گیرد. برخی از ساک های دستی کاغذی از جنس خود کاغذ برایشان دسته طراحی می کنند و برخی از نخ برایشان دسته درست می کنند. جنس نخ، رنگ نخ و طول آن در مرحله طراحی تعیین می گردند و سپس در مرحله آخر چاپخانه به ساک دستی اضافه می گردد. انواع بندهای ساک دستی می تواند پولک‌ دار، ربان‌ها، بندهای کنفی، فانتزی و ... است. ساخت ساک های دستی کاغذی در این مرحله به پایان می رسد و آماده تحویل هستند.

 

چاپ ساک دستی کاغذی

 

سایزهای متداول ساک دستی کاغذی

سایز های ساک دستی کاغذی که برای تبلیغات و ست های اداری استفاده می شود معمولاً در سایزهای زیر متداول است:

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:5*18*11

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:7*24*16

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:10*23*23

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:7*37*22

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:9*25*37

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:10*26*38

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی11*42*31

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی:14*37*54

سایز های سفارشی نیز در بین این سایز های نیز وجود دارد که طبق نظر مشتری ساخته می شود.

مقالات مرتبط

# ساک دستی مخصوص لباس

# ساک دستی کرافت با دسته

# ساک دستی طرح برجسته