طراحی و ساخت سازه های نمایشگاهی

نمایشگاه‌ها یکی از مکان های مهم تبلیغاتی برای شرکت ها و برند ها هستند که علاوه بر اینکه می‌توانند با مخاطبین و مراجعه کنندگان ملاقات داشته باشند، می توانند رقبا و هم صنفان خود را نیز ببیند و آن ها را نیز بررسی کنند. اما برای اینکه یک نمایشگاه برای یک برند سودمند باشند باید نکات زیادی در مورد آن رعایت شود. ابتدا اینکه هر نمایشگاهی برای هر کسب و کاری مناسب نیست و نمایشگاه ها بدون مخاطب علاقه مند به حوزه فعالیت برند هیچ سودی نخواهند داشت.  بعد از انتخاب نوع نمایشگاه، شرکت ها برای حضور در نمایشگاه باید برنامه ریزی داشته باشند . قدم اول برای حضور در نمایشگاه داشتن فضایی مناسب و ابعاد متناسب با اهداف شرکت است. این فضا را باید از مسئولین نمایشگاه اجاره کرد و پس از آن در آن محل غرفه سازی را انجام داد.

 

 

زمان اجاره غرفه از مسئولین نمایشگاه، فضاهای زیادی معمولاً خالی هستند که به شما پیشنهاد می شوند برای انتخاب فضای مناسب باید اطلاعات کافی از فضای نمایشگاه داشته باشید. ابتدا باید بررسی کنید که کدام قسمت از فضای نمایشگاه پر رفت و آمد تر هستند، این ویژگی باعث می شود تا شما با تعداد بازدیدکننده بیشتر رو به رو شوید. فضاهای نمایشگاهی که می توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید 4 فضا هستند:

  1. غرفه های جزیره: این غرفه ها دقیقه در وسط سالن های نمایشگاهی قرار دارند و طوری ابعادشان را در نظر می گیرند که از هر سمت سالن نمایشگاه قابل رؤیت باشند. غرفه های جزیره معمولاً فضای بزرگی از سالن نمایشگاه را به خود اختصاص می دهند و از طرفی غرفه سازی این قسمت ها هزینه های بیشتری را به دنبال دارد. این غرفه ها برای شرکت هایی که تعداد کارکنان زیادی دارند، شرکت هایی که ابزار و کالاهای بزرگ دارند و ... انتخاب می شوند. غرفه سازی جزیره ای باید چشمگیر و سفارشی باشد.
  2. غرفه های گوشه انتهای سالن نمایشگاه : این غرفه ها از دو سمت قابلیت دیده شدن دارند. این غرفه ها دو برابر غرفه های معمولی و داخل راهرو هستند و از دو سمت با غرفه های راهرویی دیوار مشترک دارند. طراحی و چیدمان این غرفه ها به خاطر موقعیت مکانی که در سالن دارند کمی مشکل تر و به علت فضای بزرگی که دارند کمی گران تر است. گاهی این غرفه ها را به صورت شبه جزیره می سازند و از سه جهت غرفه را باز می گذارند.
  3. غرفه های راهرویی: این غرفه ها معمول‌ترین غرفه های سالن نمایشگاهی هستند. این غرفه ها هرچه به درب ورودی و خروجی نزدیک تر باشند (یعنی به ابتدا و انتهای راهرو نزدیک باشند) ارزش و موقعیت بهتری دارند. با توجه به هدف حضور در نمایشگاه عمق غرفه را تعیین می کنند، برای مثال زمانی که قرار است کالا یا کتابی را عرضه کنند بهتر است طول غرفه از عمق آن بیشتر باشد تا بازدیدکنندگان راحت تر کالاها ببینند.
  4. غرفه های محیطی: این غرفه ها خارج از فضای سالن نمایشگاهی ساخته می شوند و به صورت غرفه های راه رویی ساخته می شوند. بازدید از این غرفه ها زیاد است اما مانند غرفه های داخل سالن کلاس کاری ندارند. شرایط گفت و گو در این غرفه ها کمی سخت است زیرا هم سر و صدای داخل محوطه زیاد است و هم محیط سرپوشیده ای برای صحبت وجود ندارد. غرفه هایی که در فضاهای باز حضور دارند کاربرد و اهدافشان از حضور در نمایشگاه متفاوت است.

بعد از اینکه فضای غرفه مشخص شد و به طور دقیق ابعاد آن اندازه گیری شد شرکت باید به ویژگی های بصری غرفه و زیباسازی آن بپردازد. گام دوم طراحی غرفه و غرفه سازی است. غرفه ها متناسب با اهداف نمایشگاه و محل قرارگیری غرفه طراحی می شوند مسلماً یک غرفه جزیره طراحی متمایز با یک غرفه راه رویی دارد. از طرفی دیگر طراحی غرفه یک نمایشگاه فروش کالا با طراحی غرفه یک نمایشگاه خدماتی متفاوت است. گاهی یک غرفه باید شبیه به یک ویترین عمل کند و گاهی غرفه باید شبیه به سالن های جلسه باشد. ولی آنچه که در همه طراحی غرفه ها مشترک است خلاقیت و چشمگیر بودن غرفه است. تمامی غرفه ها بهتر است فضای جداگانه برای گفت‌وگو با مشتریان خاص و فضایی برای نشست و بحث  را داشته باشند. 

طراحی بخش های غرفه های نمایشگاهی

جلوه بصری و زیبایی غرفه به طراحی و ساخت غرفه بستگی دارد. ظاهر غرفه‌ها اولین چیزی است که نگاه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. غرفه‌ها نیز مانند دیگر ابزارهای تبلیغاتی میزان دقیق بودن و حرفه‌ای بودن شما در کسب و کارتان را نشان می‌دهد. طراحی و ساخت غرفه باید تا حدودی هدف حضور شما در نمایشگاه را به بازدیدکنندگان نشان دهد. گاهی غرفه سازی نیست که هدف شما نشان دهد بلکه این تزئینات داخل و دیوارهای غرفه است که هدف شما را نشان می دهند.

به طور کلی یک طرح غرفه نمایشگاهی، باید دارای ویژگی های: جذابیت بصری، هماهنگی با نوع کالا و خدمات شرکت، وضعیت مکانی مناسب، قابل درک بودن از نگاه مخاطب و از همه مهم تر قابل اجرا بودن طرح باشد.

 

 

در زمان طراحی غرفه‌های نمایشگاه، معمولاً سعی می شود فضاهای زیر در نظر گرفت:

بخش اطلاعات: بخشی که فضای ورودی غرفه را به آن اختصاص می دهند و با قرار دادن کانترهایی بازاریابان شرکت را در آن قسمت ها قرار می دهند تا به راحتی بتوانند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و در تعامل باشند. در این قسمت ، بروشور، کاتالوگ و کارت ویزیت‌های شرکت را قرار می دهند تا افراد به راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. باکس ها و قفسه های کاتالوگ و بروشور نیز معمولاً در کنار این کانترها در نظر گرفته می‌شود.

بخش نمایش یا ویترین: برای شرکت هایی که در نمایشگاه به معرفی و فروش کالا می پردازند این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت ها است. زیرا در این قسمت کالاهای شرکت را در معرض دید قرار می‌دهند و کارشناسانی را کنار این بخش می‌گزارند تا به بازدیدکنندگان اطلاعات لازم راجع به محصول را ارائه دهند. در شرکت‌هایی که خدماتی هستند و کالایی برای ارائه ندارند این بخش‌ها با بنرها، تابلوها، مانیتورهای تبلیغاتی و ... پر می‌شوند تا اطلاعات لازم راجع به خدماتی که شرکت ارائه می‌دهند را به مخاطب انتقال دهند.

بخش مشاوره و مذاکره: بهتر است تمامی غرفه ها فضایی برای نشستن و گفت و گو داشته باشند. در این فضا معمولاً صندلی و میزهایی قرار می‌دهند تا بازدیدکنندگان هم بتوانند بنشیند و استراحت کنند و هم محیطی آرام و به دور از هیاهوی نمایشگاه برای پرسش و پاسخ با کارشناسان شرکت را داشته باشند. این فضا برای مذاکره اولیه، تبادل اطلاعات تماس، پیش قرار دادها و ارائه کاتالوگ‌های اختصاصی طراحی می‌شوند. اگر غرفه‌ها فضای کافی داشته باشند گاهی این قسمت ها با پارتیشن از دیگر قسمت ها جدا می شود تا فضایی متناسب با اتاق جلسه پیدا کنند.

بخش پشتیبانی غرفه: در این بخش وسایل پذیرایی را قرار می‌دهند تا کارشناسان و بازدیدکنندگان با آن‌ها پذیرایی شوند و از طرفی دیگر فضایی غیر قابل رؤیت را در نظر می گیرند تا وسایل، تجهیزت اداری لوازم اضافی و هر آنچه که نباید در غرفه دیده شود را در آنجا قرار دهند.

در طراحی غرفه نمایشگاهی چه نکاتی باید رعایت گردد؟

اولین نکته ای که در طراحی غرفه‌های نمایشگاهی باید رعایت گردد، خلاقیت است. این خلاقیت باید در جهت جذب مخاطب باشد و از طرفی طوری به طرح جهت بدهد که با کمترین فضا بیشترین کارایی را داشته باشد. فضاهای نمایشگاهی همیشه کوچک هستند پس طراح باید با استفاده از خلاقیت خود بهترین و کارآمدترین طرح را بر اساس فضای نمایشگاهی پیشنهاد دهد. طراح خلاق در نمایش جزئیات دقت کافی را به خرج می دهد و طراحی غرفه را کاملاً مهندسی شده ارائه می دهد.

محیط‌های نمایشگاهی محیط‌های شلوغ و پر هیاهویی هستند، غرفه هایی که از لحاظ طراحی آرامش را به مخاطب القا می کنند و دارای نظم هستند میزان جذب مخاطب بالایی دارند.

از طرفی دیگر خود نمایشگاه ها و سالن های نمایشگاهی دارای قوانین خاصی هستند که در زمان طراحی باید به این نکات توجه کرد. به عنوان مثال فاصله از سقف و فاصله از کف سازه بر اساس ابعاد سالن باید رعایت گردد. فاصله از وسایل و شیرهای آتش‌نشانی باید مطابق با فاصله های استاندارد باشد. طراحی باید به گونه ای باشد که نورپردازی و تهویه به بهترین شکل باشد.

ساخت غرفه های نمایشگاهی با چه متریال هایی انجام می شود؟

هدف از تبلیغات شرکت در نمایشگاه ها جذب بازدیدکنندگان نمایشگاه است، برای جذب مخاطبان در نمایشگاه پیش از برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی می شود. یکی از کارهای تبلیغاتی که پیش از آغاز نمایشگاه انجام می شود طراحی و ساخت غرفه است. غرفه ها در نمایشگاه مانند ویترین یک برند هستند و اولین المان تصویری هستند که مخاطب را به سمت خود جذب می کنند. بعد از بررسی و طراحی غرفه، ساخت غرفه وارد فاز اجرایی می شود. برای ساخت غرفه ها از وسایل و ادوات گوناگونی استفاده می شود.  معمولاً از 4 روش متفاوت  برای ساخت  غرفه استفاده می کنند:

  1. غرفه سازی با میله فلزی و پارچه
  2. استفاده از تجهیزات پیش ساخته
  3. استفاده از تجهیزات از پیش ساخته قابل حمل
  4. طراحی اختصاصی و متناسب با اهداف شرکت

انتخاب هر یک از این روش ها بسته به بودجه شرکت و سلیقه شرکت دارد.  معمولاً غرفه های کوچک و غرفه هایی که از لحاظ موقعیت مکانی قابلیت ساخت را ندارند به صورت ساده و با استفاده از میله و پارچه ساخته می شوند و برای تزیینات از بنرها و پوستر استفاده می شود.  اما غرفه های بزرگ مانند غرفه های جزیره معمولاً طراحی و ساخت اختصاصی دارند.

مهم‌ترین نکته که در غرفه سازی اهمیت دارد این است که غرفه ها، سازه هایی نیستند که تنها در 4 روز نمایشگاه استفاده شوند. در غرفه سازی معمولاً از تابلوها، بنرها و پوسترهای زیادی جهت تزیینات استفاده می گردد. این تزئینات معمولاً حاوی لوگو، نام تجاری، خدمات و محصولات ،اهداف و راهبرد های شرکت، شعار تبلیغاتی و هر آنچه که نمادی از شرکت و اهداف آن باشد، هستند. این تزیینات بعد از اتمام نمایشگاه از غرفه جدا شده و در نمایشگاه های بعدی قابل استفاده هستند. این قسمت های آماده هزینه غرفه سازی در سال های آینده را برای شرکت ها کاهش داده و به طراحی غرفه در سال‌های بعد کمک زیادی می کند.

در زمان غرفه سازی دقت داشته باشید اگر محصول و یا خدماتی نسبت به دیگر محصولات و خدمات دارای نقص است از بزرگنمایی آن در غرفه سازی خودداری کنید. 

 

 

یکی از راه کارهایی که برای غرفه سازی و تزئین غرفه ها می توان از آن استفاده نمود استفاده از سازِه های نمایشگاهی آماده است. سازه های نمایشگاهی آن ابزاری هستند که هم در غرفه سازی می توانند به برند ها کمک کنند هم می توانند استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند: بنرها، بروشورها و کاتالوگ ها را بسیار ساده تر و راحت تر نمایند. از جمله سازه های نمایشگاهی که طرفداران بسیاری در نمایشگاه ها دارند، می تواند به پایه استند بنر ، استند رول آپ ، پاپ آپ ، اسپیس فریم ، لایت باکس ، میز کانتر ، پوستر اسنپ ، قاب فنری و انواع تابلو دکوراتیو اشاره نمود. در ادامه مقاله به بررسی تک تک این سازه می پردازیم راجع به طراحی و ساخت سازه های نمایشگاهی و کاربرد تک تک این سازه ها بیشتر بحث می کنیم.

انواع تابلوهای دکوراتیو

استفاده از تابلوهای دکوراتیو نمایشگاهی و سازه های نمایشگاهی همواره مورد استقبال غرفه داران قرار گرفته است، زیرا اولین و مهمترین موضوع در دید مشتری از برند ، تابلوهای درون غرفه و محیط های داخل غرفه خواهد بود. تابلوهای نمایشگاهی به دسته محصولات زیر تقسیم بندی می گردد :

  • قاب فنری
  • تخته شاسی و فوم برد شاسی
  • پوستر اسنپ
  • تابلو چلنیوم
  • تابلو نور فلکسی

طراحی خلاقانه، کیفیت چاپ، اجرای دقیق و نورپردازی تابلوها، باعث نتیجه ای مطلوب در داشتن غرفه ای زیبا در نمایشگاه خواهد بود.

پایه استند بنر

برای نمایش یک بنر تبلیغاتی در سایز متوسط که اطلاعات آن از فاصله نزدیکی خوانا خواهد بود بهترین گزینه استند تبلیغاتی یا همان پایه استند X است. استند ایکس‌ها نام خود را از قاب پایه بنر که مانند حرف X به نظر می رسد، گرفته‌ اند. این روش نمایش ایستاده بنر بسیار سبک و ساده است. از آنجایی که این استند ها نسبت به هر روش تبلیغاتی دیگر بسیار ارزان تر هستند، گزینه خوبی برای تبلیغات بزرگ و جامع در نمایشگاه ها هستند. به طور کلی استند ها معمولاً توسط ۴ عدد فلز و یک گیره در پشت پانچ شده و روی زمین به حالت ایستاده هستند.

استفاده از استند نه تنها در نمایشگاه ها  بلکه بین افراد جامعه برای تبلیغات و آگاهی رسانی گسترش یافته است. تمام استند ها شامل پایه استند، یک بنر پرینت شده و یک کیف حمل هستند. این سازه ها نمایشگاهی که از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، از قطب های خمیده در بالا و همچنین سه پایه برای افزایش پایداری کلی محصول استفاده می کنند. این استند ها مجهز به قلاب هستند تا بتوانند با استفاده از حلقه هایی، آگهی های شما را به صورت ایمن به پایه متصل کنند. لازم به ذکر است که جنس آگهی مورد استفاده در استند ایکس از PVC مخصوص، کتد لمینت یا بنر است. اگر آگهی چاپ شده بر روی استند، از جنس کوتد باشد برای افزایش مقاومت و ماندگاری آن در برابر عوامل محیطی از قبیل باد، باران و نور خورشید و دیگر آسیب‌های احتمالی مانند کثیف شدن، شکسته شدن و ... بر روی آن روکشی از لمینت مات یا براق کشیده می‌شود. مات یا براق بودن لمینت به نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد.

این استند ها دارای طراحی و تنظیماتی هستند که می توان از ان ها برای نمایش طیف وسیعی از گرافیک های مربوط به بنر در اندازه های مختلف استفاده کرد. اندازه های متداول استند ایکس ۲۰۰در۹۰- ۸۰ در۱۸۰- ۱۷۰در۷۰ - ۶۰ در۱۶۰ سانتیمتر است.

طراحی بنر‌های استندی نیز باید تا حدودی با فضای سفید (فضای خالی)، چینش عناصر و گرید بندی باشد تا بتواند در یک سایز ۲00در۹۰ سانتیمتر بهترین خروجی را برای کار طراحی تبلیغاتی بگیرید. در طراحی بنر استند باید سعی شود تا جای ممکن سبک طراحی مینیمال در روند طراحی پیش گرفته شود، زیرا هر چه کار ساده و خلوت‌‌تر باشد زیبا تر به نظر می‌رسد.

از جمله مزایای استفاده از استند بنر در نمایشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارزان قیمت و مقرون به صرفه - سبک و قابل حمل بودن - انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی زیاد - قابلیت استفاده مجدد در نمایشگاه های بعدی - طراحی مدرن، زیبا و دلنشین - نصب و جمع آوری آسان - معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات و خدمات - جلب توجه زیاد و افزایش مشتری - با کیفیت، مستحکم، با دوام و ماندگار در زمان‌های طولانی - قابلیت ايستایی مناسب - قابل تعویض بودن بنر چاپی روی آن در طول نمایشگاه- مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، سرما و گرما و آسیب‌های ناشی از شکستگی و...


استند های رول آپ

استند های رول آپ نوعی از استند نمایشگاهی هستند که بنر چاپ شده را در خود نگه می‌دارد، رول آپ‌ها با قابلیت تا شدن و جدا شدن قطعات از یکدیگر و قرار گیری آن‌ها درون کیف برزنتی حمل بسیار آسانی دارند و در حالت باز شده، ایستایی بسیار عالی‌ای دارند. میله‌ای برای پشت بنر تعبیه شده که در عرض های بزرگ تر این میله دو عدد به موازات هم خواهد شد. این رول آپ ها از پایه های متفاوتی ساخته می شوند که در رنگ بندی متنوع معمولاً ساخته می شوند.

رول آپ ها طیف وسیعی از تنوع در هنگام طراحی و ساخت دارند، مانند: رول آپ استند ثابت، رول آپ استند گردان، رول آپ استند پهن و بسیاری دیگر از این دست، که جنس همگی آن ها اغلب از آلومینیوم است. استند های رول آپ گردان به صورت دوطرفه چاپ می‌شوند و پایه آن ‌ها به گونه ‌ای ساخته می شود که امکان چرخاندن بنر را دارد. در نتیجه چند دقیقه یک روی بنر مشخص است و چند دقیقه دیگر، روی دوم آن.

 

 

استند رول آپ پایه پهن هم نوع دیگری از این سازه های نمایشگاهی هستند که از نظر ظاهری به استندهای گردان شباهت دارد. این محصولات به جای اینکه چند میله باریک به عنوان سه پایه داشته باشند، یک پایه پهن در پایین دارند که تعادل بنر را حفظ می ‌کند، همچنین یک میله از پایه تا تیغه بالایی بنر کشیده می ‌شود تا بنر را صاف نگه دارد و به تیغه بالایی آن گیر کند. نصب استند رول آپ پایه پهن نسبت به رول‌ آپ ‌های معمولی ساده‌ تر است.

رول آپ های ساده دارای دو نوع یک طرفه و دو طرفه هستند که نوع  یک طرفه و ثابت رول آپ نیاز به فضای کمتری دارد لذا می تواند در گوشه های سالن، غرفه کنار دیوار نصب شود. این کار علاوه بر دید وسیع تری که برای بازدید کنندگان نمایشگاه ایجاد می کند، امکان واژگون شدن آن را نیز کاهش می دهد. این در حالی است که انواع دو طرفه رول آپ ها با امکان نمایش دو یا چند متریال چاپی نیاز به فضای بزرگ تری دارد. می توان این رول آپ های دو طرفه را در فضای وسط قرار داده تا امکان دیدن هر دو طرف آن برای بازدید کنندگان وجود داشته باشد.

 بنر هایی که بر روی رول آپ ها استفاده می شود اکثراً با جنس بنر های استند X یکسان هستند. مزیت استفاده از رول آپ ها این است که : رول آپ ها ارزان هستند، جای کمی می گیرند(جمع می شوند)، بسیار سبک هستند، در لحظه می توان آن ها را برپا کرد و امکان نمایش بیش از یک بنر در مدل گردان را دارند.

نکته آخر اینکه قیمت استند رول آپ گردان بیش از رول آپ ثابت و یک طرفه است با این حال کاربرد و ظرفیت نمایش بیشتری دارد. سایز های ایستاده رول آپ ها متفاوت است. معمولاً عرض استاندارد 60، 80، 85، 120و 150 بوده و ارتفاع آن نیز اغلب 160و 200 است. که هرچه استند انتخابی بزرگ تر باشد قیمت تمام شده آن نیز بیشتر می شود.

استند پاپ آپ

 استند های پاپ آپ هم یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی نو ظهور است که طرفداران بسیاری را در زمان فعالیت کوتاه خود، پیدا کرده است. پاپ آپ چاپی یا استند پاپ آپ یک نوع رسانه تبلیغاتی محسوب می شود که در آن بنر چاپ شده، از جنس پلات لمینت است و در یک قاب آلومینیومی که دارای یک جمع کن است، قرار می گیرد. پاپ آپ ها استند بزرگ و غول پیکری هستند که در چند دقیقه بر پا می شوند، توجه و چشم مخاطب را به خود جلب کرده و پس از انجام وظیفه در یک نمایشگاه دوباره جمع شده و در یک کیف کوچک قرار می گیرد و به راحتی انبار شده و قابلیت استفاده مجدد در نمایشگاه یا رویداد بعدی را دارند.

 

 

نصب و پیاده سازی استندهای پاپ آپ آسان بوده و بسیار سریع انجام می شود. این بنر ها و ابزارهای چاپی اغلب با استفاده از مگنت هایی که پشت بنرهای چاپ شده نصب می شوند روی استند نصب می شوند. سازه پاپ آپ ها به گونه ای است که امکان حمل و نقل آن ساده است. با توجه به اینکه سایز استند چه مقدار است آن را باز نموده و یا فشرده می کنند تا حمل و نقل آسان تر شود . در کل نصب استند پاپ آپ بسیار ساده تر از چیزی که فکر می کنید و نباید اندازه بزرگ آن این فکر را به شما القا کند که نصب آن سخت است و از آن در نمایشگاه خود استفاده نکنید.

برای اینکه به طور کلی پاپ آپ ها در نمایشگاه بیشتر نظر مخاطب را به خود جلب کنند و یا واضح باشند و خوانایی بهتری داشته باشند، آن ها را نور پردازی می کنند. بر روی پاپ‌آپ‌های نمایشگاهی می‌توان پروژکتور‌هایی را نصب و راه اندازی کرد تا نورپردازی دقیق و متمرکز روی آن ها صورت گیرد. موضع و موقعیت قرارگیری پروژکتورها در جلوه پاپ آپ بسیار اهمیت دارد. چنانچه شما از این سازه نمایشگاهی در فضای سرپوشیده استفاده می‌کنید بهتر است تا از پروژکتور‌های مخصوص پاپ آپ استفاده کنید.

طراحی پاپ آپ ها نیز نکته بسیار مهم است. زیرا کاربرد پاپ ها زیاد است و گاهی در غرفه های کوچک به جای غرفه سازی استفاده می شود. حتی در برخی از غرفه ها استند پاپ آپ را به همراه میز کانتر طراحی یکسان و مکمل کرده و به جای دیوار غرفه استفاده می کنند. به همین دلیل طراحی این سازه نمایشگاهی بیش از دیگر سازه ها اهمیت دارد.

در زمان طراحی استند های پاپ آپ حتماً باید دقت شود که رنگ ها زیبا و متناسب باشد زیرا رنگ پاپ آپ اولین نکته ای است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. بنابراین استفاده از رنگ هایی که متناسب با محیط، حوزه فعالیت و نوع محصولات باشند، تأثیر بسزایی در تبلیغات دارد.

نکته بعدی این است که شکل ساختاری پاپ آپ ها اغلب به صورت مستطیل است و فرو رفتگی ها و برجستگی ها در اطراف پاپ آپ ها بر زیبایی آن می افزاید.

در طراحی پاپ آپ حتماً باید به لوگو، آرم شرکت و شعار تبلیغاتی دقت شود. زیرا این استندها به خاطر ابعادی که دارند بهتر می توانند برند را به مخاطب معرفی کنند. بهتر است هنگام طراحی پاپ آپ از رنگ سازمانی برند به عنوان رنگ زمینه بنر استفاده شود، پاپ آپ های تماما رنگی جذابیت بیشتری نسبت به پاپ آپ هایی با زمینه سفید دارند و در صورت کثیفی و لک شدن کمتر آن را نشان می دهند.  نکته دیگری که در طراحی پاپ آپ حتماً باید به آن توجه کرد فضای خالی است. پاپ آپ ها به دلیل اینکه فضای زیادی برای طراحی دارند دست طراح را باز می گذارند تا تصاویر و طرح هایی که می خواهد به وفور استفاده کند اما باید دقت داشت که در استفاده از آن ها اغراق نشود. چرا که درج بیش از اندازه مطالب از میزان تأثیرگذاری و جذابیت این استند ها می کاهد.

چنانچه پاپ آپ ها برای نمایشگاه های بین المللی استفاده می شوند، درج پرچم کشورها در قسمتی کوچکی از پاپ آپ به شناسایی غرفه کمک می کند. نکته بعدی در مورد پاپ آپ های نمایشگاه های بین المللی این است که متون درج شده باید به زبان رسمی کشور میزبان و زبان رایج دنیا (انگلیسی) ترجمه شود. این امر به شناخته شدن بیشتر شرکت کمک می کند.

مزیت استفاده از استند پاپ آپ در نمایشگاه ها: در اختیار قرار دادن مساحتی قابل توجه برای مارکتینگ و تبلیغات -قیمت مقرون به صرفه -وزن سبک - دارای ابعاد مدولار و سیال، برای تغییر سایز در شرایط مختلف - نصب، جمع آوری و حمل و نقل آسان  -  زمان نصب کم - دارای قابلیت استفاده مجدد همراه با ماندگاری بالا - قابلیت تعویض دلخواه بنر - ایستایی مناسب در غرفه های نمایشگاهی - پرتابل بودن

بروشور استند

یکی از مواردی که در هنگام برگذاری نمایشگاه شدیدا به آن نیاز خواهید داشت. استند بروشورها هستند. استند بروشورها که به عنوان استند تبلیغاتی نیز شناخته می‌شوند. به دلیل شکل و فرم ظاهری خودشان که عموما بلند و تاشو هستند. توجه بینندگان را جلب می‌کنند. این سازه نمایشگاهی را در جاهای دیگری هم می‌توان استفاده کرد. فضاهایی نظیر نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها از آنجا که این استندبروشورها می‌توانند بروشورها و کاتالوگ‌ها را در دل خود جای دهند هم کارکرد تبلیغاتی دارند و هم کارکرد آگاهی رسانی.

 

 

اگر می‌خواهید از استند بروشور به عنوان یک سازه نمایشگاهی استفاده کنید، استند بروشورهای تاشو گزینه بسیار ایده‌آلی برای شما هستند. این استند بروشورهای تاشو به دلیل تاشو بودن خیلی سریع جمع و خیلی سریع باز می‍شوند. به همین دلیل حمل و نقل یا جابجایی آن‌ها بسیار راحت است و به سادگی در محل نصب می‌شوند. ارتفاع این استندها را خودتان می‌توانید تعیین کنید و در هر طبقه آن  حجم تعیین شده ای از کاتالوگ، بروشور یا محصول دیگر را قرار دهید.

راه بند

راه‌ بندها در نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و موزه‌ها کاربرد زیادی دارند. شاید در آغاز اهمیت آن‌ها زیاد نباشد اما نظم نمایشگاه بر عهده همین راه بندها است. آنها نظم محل را تامین می‌کنند. بین غرفه‌ها مرز می‌کشند. فروشنده را از مشتری جدا می‌کنند. همچنین همین کار را بین فروشنده و محصول انجام می‌دهند. راه‌بند یک سازه ارزان نمایشگاهی است که به ساده‌ترین شکل ممکن، نظم و انسجام محیط نمایشگاهی را تضمین می‌کند. راه بند باعث می‌شود که مراجعین به طور خودکار به مسیرهای هدف هدایت شوند. دیگر با استفاده از راه بند نیاز شما به نیروی انسانی هدایت گر کم می‌شود، و از این سازه نمایشگاهی می‌توانید لذت ببرید.

 

 

اسپیس فریم

اسپیس فریم (space frame) یک سازه نمایشگاهی محسوب می شود که برعکس استند ها که برای تبلیغات و ابزارهای چاپی استفاده می شوند این سازه نمایشگاهی جهت غرفه سازی استفاده می شود. اسپیس به دلیل زیبایی و استحکامی که دارا دارد در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین سازه های نمایشگاهی جهت ساخت و ساز غرفه به حساب می آید. اسپیس فرم به دلیل ساختار هندسی که دارد می تواند طرح های گوناگون غرفه سازان جهت ساخت غرفه را برآورده سازد. اسپیس های نمایشگاهی توسط بست اسپیس و یا قفل اسپیس، لوله های فلزی و مفتول ها را به یکدیگر متصل می کند. قطر مفتول فلزی اسپیس فریم 15.1 میلیمتر و 50 میلیمتر است که در کارخانه های تولیدی توسط قالب های دقیق مفتول ها به صورت منظم تولید شده و در ابعاد استاندارد اسپیس فریم تولید می شود.

مفتول ها و لوله های اسپیس فریم ها توسط جوش های co2 به هم متصل می شوند تا سازه های جدا از هم تشکیل شوند. این سازه ها برای اینکه زیبا تر شوند، مقاومت بالایی پیدا کنند و در برابر عوامل محیطی تغییر رنگ ندهند، آبکاری و اسید شویی می شوند. در هنگام جوشکاری معمولاً یک لایه سیاه رنگ بر روی سطح در موضع جوش در اسپیس فریم ایجاد می شود که این فرایند اسید شویی آن ها را از بین می برد.

 

 

 

در نهایت برای زیبایی و آماده سازی، اسپس فریم نیاز به پوشش کاری و آبکاری دارد. قبل از آبکاری ابتدا بایستی آلودگی های سطحی اسپیس فریم از بین برود برای این امر از محلولی به نام فروکلین استفاده می شود. بدین ترتیب سطحی صاف، تمیز و بدون هرگونه چربی و کثیفی به دست می آید. پس از تمیز شدن سطح اسپیس فریم، مرحله آبکاری اسپیس فریم صورت گرفته و اسپیس وارد محلول گالوانیزه سیانوری غوطه ور می شوند. با گالوانیزه شدن سطح اسپیس فریم سطحی زیبا و مقاوم ساخته می شود که عمر اسپیس را افزایش داده و کارفرمایان و استفاده کنندگان اسپیس فریم را مطمئن می سازد که سازه ای مقاوم و ایمن و دارای زیبایی را خریداری می کنند.

انواع اسپیس فریم ها در حال حاضر یکی از ابزار های کاربردی در صنعت ساخت ساز به حساب می آید که برای ساخت سازه اسپیس موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع متفاوت این محصول در زمینه‌ های متنوعی چون ساخت سوله و سالن، غرفه سازی نمایشگاهی، آلاچیق یا سایبان، پارکینگ موقت یا دائم، مسقف نمودن استخر رو باز، قفسه بندی انبار یا سوله، تبلیغات محیطی چون قاب بنر و بیلبورد شهری، سازه های مناسبتی چون موکب های مذهبی و ایستگاه های صلواتی، سازه نورپردازی، سن یا استیج، طاق نصرت یا طاق رومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شاید به نظرتان کمی عجیب به نظر برسد که غرفه سازی با سازه های ارزان قیمت و ساده موفقیت آمیز هم باشد. اما باید بگویم که در طراحی این سازه ها باید دقت کافی به خرج داده شود تا این سازه بتوانند در نمایشگاه بیش از انتظار شما غرفه شما را زیبا کنند. در زمان طراحی اسپیس فریم ها حتماً باید دقت شود که وزن سازه زمان طراحی مشخص شود. گاهی زمان ساخت وزن سازه از آن چیزی که فکر می کنید بسیار بیشتر شده و نصب را دچار ایراد می کند. سازه های سنگین استحکام بالایی ندارند.

زمان طراحی سازه توجه به عبور و مرور بازدیدکنندگان بسیار اهمیت دارد. چون اگر این فضا به خوبی در نظر گرفته نشود افراد از ورود به غرفه صرف نظر می کنند.  

نکته بسیار مهم بعدی است که حتماً طراحی سازه بر اساس فضای غرفه نمایشگاه باشد. گاهی به دلیل اینکه این سازه ها قابلیت متغیر بودن دارند آن ها را بزرگ و کوچک می سازند که سازه های بزرگ در راهرو قرار می گیرند و سازه های کوچک فضای غرفه را پرت می کنند. زمان طراحی علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد غرفه موقعیت مکانی آن را نیز باید در نظر داشت.

همانطور که می دانید این سازه ها باید با پوششی مناسب مانند بنرهای چاپی پوشیده شوند. انتخاب این پوشش ها در غرفه سازی اهمیت دارد. این پوشش ها باید  متناسب با نیازهای مشتریان و با هدف جلب نظر بازدیدکنندگان باشند.

نکته بعدی این است که سازه ها همیشه در فضاهای سرپوشیده نمایشگاهی نیستند باید از راهکارهای مطمئن جهت افزایش مقاومت سازه در برابر شرایط متنوع آب و هوایی حتماً استفاده شود.

مزایای استفاده از مزایای اسپیس فریم ها جهت غرفه سازی نمایشگاهی عبارت‌اند از :

امکان نصب و باز کردن آن در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به نیروی متخصص - ظاهر مدرن و زیبا، وزن اندک و دارای مقاومت بالا در مقابل نور آفتاب و شرایط آب و هوایی مختلف - امکان نصب سازه در محیط های سرپوشیده و باز - دارای هزینه ساخت بسیار مقرون به صرفه در برابر غرفه سازی های گران قیمت - حمل آسان و بسیار کم هزینه - امکان ساخت سازه در طرح های خاص و متنوع

لایت باکس ها

ساده ترین تعریف لایت باکس ها این است که این سازه های نمایشگاهی تابلوهای تبلیغاتی هستند که یک بنر یا محصول چاپی (بک لایت) را در قابی از آلومینیوم، پلکسی گلاس، کامپوزیت، چوب و... نمایش می دهند و روکش رویه آن ‌ها از جنس کاور فلکسی یا پلکسی گلس است. در ساخت لایت باکس، بک لایت در میان دو لایه پلکسی گلاس قرار می گیرد که هر کدام با ضخامت های 8 و 2 میلی متر طرح چاپی را پوشش می دهند. در چنین سازه ای امکان تعویض طرح تبلیغاتی وجود دارد، بنابراین در نمایشگاه های دیگر می توان با طرح های جدید و پوستر تبلیغاتی بروز، از لایت باکس استفاده کرد. این تابلوهای تبلیغاتی بدون روشنایی و یا با روشنایی قابل استفاده هستند. اگر طراحی لایت باکس ها به درستی انجام شود، این روشنایی سبب می شود تا نگاه هر مخاطبی سریع به این سازه های نمایشگاهی جذب شود. ابعاد لایت باکس ها بسیار متغیر است و در هر اندازه ای قابلیت استفاده دارند اما لامپی که درون این تابلوها استفاده می شود اغلب لامپ های کم مصرف LED  یا SMD هستند.

 

 

در طراحی لایت باکس ها علاوه بر هدفی که تابلو دارد محل نصب نیز اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند، زیرا این تابلوها علاوه بر تناسب اندازه و شکل با محل قرارگیری، باید دارای طرحی هماهنگ با تم فضای مورد نظر غرفه داشته باشد. ظرافت لایت باکس و رنگ ‌بندی نور و تصاویر در کاربردهای دکوراتیو به توجه ویژه نیاز دارد. در طراحی لایت باکس های نمایشگاهی اندازه تابلو نقشی مهمی دارد. ابعاد لایت باکس نصب شده بر دیوار یک غرفه هر چقدر بزرگ ‌تر باشد سریع تر به چشم می‌ آید، تا جایی که گاهی یک دیواره کامل غرفه را از لایت باکس می سازند. طرح و شکل هندسی خاص و نوآورانه عامل مهم بعدی است که می‌ تواند نگاه‌ های زیادی را به سمت لایت باکس بکشاند. در نهایت طرح گرافیکی، شامل رنگ و تصاویر استفاده شده بر روی لایت باکس باید آن قدر شگفت انگیز و مفید باشد که افراد را برای مراجعه و بازدید غرفه از نزدیک مجاب کند، نورپردازی حرفه ‌ای لایت باکس به این مهم کمک زیادی می کند. به این ترتیب لایت باکس نمایشگاهی باید بزرگ، درخشان و خلاقانه باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را از فاصله دور به سمت برندها جذب نماید.

لایت باکس نمایشگاهی در انواع مختلفی موجود می‌باشند از آن جمله:

  • لایت باکس ایستاده
  • لایت باکس آویز
  • لایت باکس دیواری
  • لایت باکس ثابت
  • لایت باکس آویزی دو طرفه
  • لایت باکس سه وجهی
  • لایت باکس کریستال
  • لایت باکس اوت دور out door light box
  • استند لایت باکس
  • لایت باکس چوبی
  • لایت باکس اسنپ فریم

لایت باکس ‌های که در نمایشگاه ها استفاده می شوند به دو دسته کلی مخصوص فضای باز و فضای بسته تقسیم می‌‌شود. لایت باکس‌‌های نمایشگاهی که در دنیا رایج هستند به دو صورت دارای قاب و بدون قاب قابل ساخت هستند. فریم لایت باکس‌ ها بر اساس محل استفاده و هزینه لحاظ شده از جنس چوب، ملامینه، مواد پلیمری و یا آلومینیوم انتخاب می‌ شود.

 

بدنه لایت باکس معمولاً از ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم یا ورق کامپوزیت ساخته می شود و با توجه به مصرف آن ها نوع بنر چاپ شان نیز می ‌تواند فلکسی فیس، پی وی سی، بک لایت و یا پارچه مخصوص باشد. لایت باکس های فضای بیرون به جهت ساختاری دارای قاب آلومینیوم یا کامپوزیت با پایه فلزی و روکش کامپوزیت می باشند.

جنس رویه لایت باکس های آوت دور طلق با قطر 6 میل یا بیشتر می باشد. یکی از جدیدترین نوع لایت باکس، لایت باکس کریستالی می باشد. این نوع لایت باکس با ضخامت کم و باریک (کمتر از 1 سانتی متر) در طراح های متنوع در نمایشگاه ها قابل استفاده هستند. این مدل از لایت باکس ها به دلیل اینکه در فضاهای مسقف و بسته همچون سالن های نمایشگاه استفاده می شوند ، نیاز چندانی به عایق بندی در مقابل آب، باد و شرایط آب و هوایی ندارند. می توان از متریال های با ضخامت کم و همچنین لایه ای از ام دی اف در پشت تابلو استفاده کرد که هزینه ساخت آن ها را نیز مقرون به صرفه تر می کند. در این نوع لایت باکس لامپ های ال ای دی دورتادور تابلو قرار می گیرند و از اطراف نور را به سطح پوستر لایت باکس می تابانند.

میز کانتر

یکی دیگر از سازه های نمایشگاهی که اهمیت بالایی دارد میز کانتر است. میزهای کانتر غرفه سازی شده به صورت اختصاصی طراحی و ساخته می شوند و در ساخت این میزها  از موادی مانند چوب، فلز یا ام دی اف، استفاده می شود. معمولا در ساخت میز کانتر غرفه از رنگ های هماهنگ با سایر قسمت های غرفه استفاده می شود و در وسط آن لوگو برند به صورت برجسته قرار می گیرد. میز کانتر های ساخته شده برای غرفه می توانند اندازه و طرح های اختصاصی متناسب با فضای کلی غرفه داشته باشند. مثلا یک نفره یا دو نفره باشند، یا قسمت هایی برای نگهداری بروشور و کاتالوگ های برند در آن تعبیه گردد.

اما مانند سازه‌های آماده غرفه سازی سازه های آماده مخصوص به میز کانتر نیز وجود دارند که علاوه بر ویژگی های زیادی که دارند قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند. میزهای کانتر نمایشگاهی قابلیت چاپ اختصاصی داشته  و سازه ‌ای بسیار سبک هستند که به راحتی نصب می شوند، جمع می شود و حمل و نقل بسیار آسانی نیز دارند.

 

 

 سازه میز کانتر نمایشگاهی  از جنس آلومینیوم فنری مشبک و ماژولار ساخته می شود، به همین دلیل این سازه به سادگی باز و بسته می‌شود. برای اینکه این میز ها از استحکام کافی برخوردار باشند  به وسیله تعدادی ستون (خط کش عمودی و افقی) ساختار مشبک برای میز ایجاد می کنند که استحکام کانتر را تضمین می کند. رویه بالایی میز کانتر معمولاً از ام دی اف با کیفیت و مستحکم است که باعث استحکام و پایداری فوق‌العاده میز کانتر می‌شود. به طوری که وزنی در حدود ۵۰ کیلوگرم را می تواند تحمل کند.

برای چاپ پوستر روی میز کانتر نمایشگاهی از  چاپ فضای داخلی استفاده می‌شود به‌طوری که طرح اختصاصی و مورد نظر شما بر روی کاغذ کتد چاپ شده و با پوششی از لمینیت مات یا براق آماده می شود و سپس بنر چاپی به وسیله آهن ربا به بدنه فلزی سازه میز کانتر نصب می‌شود.

یکی از ویژگی های سازه های نمایشگاهی حرفه ای و با کیفیت این است که به گونه ای طراحی شوند  که در فضاهای بیرونی و غرفه های بیرونی قابل استفاده باشند و  در معرض عوامل جوی مقاومت داشته باشند. فقط باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از میز کانتر در فضای بیرونی بهتر است که از چاپ پوشش خارجی و بر روی سولیت یا بنر استفاده کرد.

انواع میزهای کانتر نمایشگاهی بر اساس ابعاد تقسیم بندی می شوند که عبارت‌اند از :

  • میز کانتر یک نفره: میز کانتر یک نفره فضایی در حدود ۹۰ سانتی‌متر را بر روی زمین اشغال می‌کند طوری که یک نفر به راحتی پشت آن قرار می‌گیرد. ارتفاع این میز کانتر ۹۰ سانتی‌متر است.
  • میز کانتر دونفره: فضایی در حدود ۱۲۰سانتی متر را اشغال می‌کند و ارتفاع استاندارد آن ۹۰ سانتی متر است.
  • میز کانتر تاج دار(مخصوص سمپلینگ): جهت ارائه سمپل محصول در نمایشگاه استفاده می شوند. این میز فضایی در حدود ۸۰ سانتی متر را اشغال می کند و ارتفاع آن هم ۸۸ سانتی متر است و  از لحاظ طراحی نسبت به دیگر میز ها، طراحی فانتزی تری دارد. در بالای این میز یک قسمت دیگر نیز وجود دارد که توسط دو لوله سبک از کناره ها بر روی میز کانتر نصب می گردد که محلی برای چسباندن پوستر تبلیغاتی افقی است که به تاج کانتر نیز معروف است.

 

  • میزکانتر نمایشگاهی مگنتی
  •  میز کانتر نمایشگاهی ریلی
  •  میز کانتر سوئیسی

جهت طراحی میز کانتر ضمن توجه به ابعاد میز و اندازه پوستر مورد نیاز برای چاپ باید به چند نکته زیر توجه داشت تا میز حداکثر کارایی را برای نمایشگاه داشته باشد. معمولاً طرح میز کانتر باید متناسب و هماهنگ با دیگر ابزارهای تبلیغاتی مانند استند ها و بنرها باشد. باید در نظر داشت که بر روی میز کانتر از نوشتن اطلاعات خیلی جزئی اجتناب کرد. از قرار دادن عکس محصول بر روی طرح میز کانتر باید اجتناب کرد. معمولاً بر روی میز کانتر نام و لوگوی برند به همراه سایت شرکت قرار می دهند.

مزایای استفاده از سازه میز کانتر:

سبک بودن و قابلیت حمل و نقل آسان - امکان استفاده در نمایشگاه ها و رویداد های بعدی - تحمل وزن بالا- قابلیت تعویض پوستر چاپی - نصب آسان و سریع

پوستر اسنپ

پوستر اسنپ سازه ای دکوراتیو از جنس آلومینیوم با وزنی سبک و استحکام بالا است. این سازه با فرم جدید برای قاب پوسترها، بنرها، تصاویر و پرده های چاپی استفاده می شود. پوستر اسنپ به صورت کلیپسی همانند شیرازه به عنوان نگه دارنده انواع پوسترها و طرح های چاپی بسیار کاربرد دارد و علاوه بر نمایشگاه ها می توان از آن در اماکن مختلف و بر روی سطوحی مثل دیوار ها و پارتیشن استفاده کرد.

یکی از ویژگی های پوستر اسنپ ها که سبب محبوبیت آن در سال های اخیر شده است، راحتی نصب و تعویض ساده پوستر آن است.

 

 

از مزیت های استفاده از پوستر اسنپ ها در نمایشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از ویژگی های خوب این سازه ها طراحی زیبا، وزن و حجم کم، امکان نصب در فضاهای مختلف (بیرونی و داخلی) و نصب سریع و آسان در نمایشگاه ها است.

این ویژگی ها به ارائه دهندگان محصولات و خدمات در نمایشگاه ها کمک می‌کند تا بتوانند به طور مؤثری تبلیغات خود را به نمایش بگذارند.

پوستر اسنپ علاوه بر کمک به غرفه داران نمایشگاه ها در جذب مخاطب هدف خود، برای مراجعه کنندگان نمایشگاه هم در رسیدن به محصول مورد نظر خود و انتخاب بهینه تر می‌تواند مفید باشد.

پوستر اسنپ امکان اتصال و آویزان شدن به دیوار، سقف و پارتیشن ها  در نمایشگاه را داشته و با تنوع در رنگ و طرح به زیبا سازی غرفه کمک می کند.

قاب های فنری

در بسیاری از نمایشگاه ها غرفه داران به دنبال یک قاب یا استند شکیل، جهت نصب بنر یا ابزار چاپی خود روی دیوار غرفه هستند. قاب فنری با استفاده از 4 میله آلومینیومی، بنر چاپی یا پلات لمینت را، در داخل خود نگه داشته و جلوه خاصی به تبلیغات نمایشگاهی می دهند.  همچنین قابل نصب روی دیوار بوده و دارای دو آویز U شکل هستند.

 

 

این سازه بسیار سبک می باشد و قابلیت نصب آسان بر روی سطوحی مانند دیوار ، پارتیشن نمایشگاهی را دارا می باشد. قاب فنری از آلومینیوم و پلاستیک تشکیل شده و در کم‌تر از یک دقیقه نصب می‌شود.

مزیت استفاده از قاب های فنری در نمایشگاه ها عبارت‌اند از :

استفاده از چاپ و لمینت با کیفیت بالا و قابلیت استفاده ایندور - وزن بسیار کم به دلیل استفاده از لوله سبک و پوستر - نصب آسان - قیمت پایین در مقابل جلوه بسیار زیبا

نکات ایمنی ساخت غرفه های نمایشگاهی

زمان ساخت غرفه های نمایشگاهی رعایت نکات ایمنی و قوانین ساخت غرفه های اهمیت بالایی دارد. غرفه سازان باید در انتخاب متریال دقت داشته باشند و از مواد نسوز در داخل غرفه ها استفاده کنند. هنگام ساخت غرفه نباید به تجهیزات نمایشگاهی مانند دیوارها، تجهیزات آتش نشانی و ... آسیبی برساندد. غرفه سازی نباید به گونه ای باشد که در خدمات رسانی داخلی نمایشگاه اختلال ایجاد کند. وسایل آتش زا نباید به طور کل در نمایشگاه استفاده شود برای مثال شرکت و غرفه ساز نباید وسایلی چون کارتن و ... را پشت پنل ها قرار دهند. غرفه ساز ها نباید غرفه های خود بیش از اندازه رنگ کنند. در زمان رنگ کردن نیز نباید از مواد سمی، انواع اسید های خطرناک و یا مواد قابل اشتعال استفاده گردد. از قرار دادن مواد اشتعال زایی همچون تینر، رنگ، بنزین، الکل و... در غرفه جدا باید خودداری کرد، در نمایشگاه های پزشکی و یا شیمیایی از قرار دادن مواد شیمیایی خطرناک در غرفه باید اجتناب نمود و نهایتا در صورت لزوم باید از ظروف خالی و غیر آلوده آنها جهت ارائه نمونه محصول به مشتریان استفاده کرد. غرفه هایی که در طراحی آن‌ها نورپردازی و لامپ وجود دارد، موظف اند در زمان ساخت از لامپ های کم مصرف استفاده نمایند.

اگر در غرفه سازی از وسایل الکترونیکی استفاده می شود لازم است که حتماً از عایق های رطوبتی استفاده شود تا از اتصالی برق، جرقه، آسیب به تجهیزات الکترونیکی و ... جلوگیری شود. استفاده از لوازمی که مصرف برق بسیار زیادی دارند و ممکن است به سیستم الکتریکی کل نمایشگاه آسیب بزنند ممنوع است، همچنین استفاده از لوازمی که صدای بلند و یا گوش خراش ایجاد می کنند و نیز ممنوع است.

به طور کلی طراحی و ساخت غرفه باید نشانی از برند و اهداف آن باشد. برای طراحی و ساخت غرفه حرفه ای، مهندسی شده و استاندارد حتماً باید از متخصصین کمک گرفت اما تنها این صاحبان برند هستند که می توانند اهداف شرکت را در طراحی و ساخت غرفه القا کنند.