ایده های تولید و اجرای تبلیغات

طراحی و چاپ جعبه لباس

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ
با توجه به روند رشد صنعت پوشاک در دنیا، و کاربرد تبلیغات در این صنعت، بسته بندی پوشاک و استفاده از جعبه( نمونه کارها) در آن، اهمیت بالایی پیدا کرده است. جعبه های لباس در تبلیغات و جذب مشتری اهمیت بالایی دارند. وظیفه اصلی هر جعبه ای محافظت از محتوای درون جعبه است اما در مورد پوشاک اولین وظیفه جعبه لباس ایجاد جذابیت بصری و ایجاد فضای هماهنگ با طرح لباس است. جعبه های سخت (hard box) و بسته های کاغذی و مقوایی پرکاربرد ترین نوع جعبه  در بسته بندی لباس هستند. برای طراحی جعبه های لباس، استفاده از رنگ های متناسب با لباس، در نظر گرفتن سن مشتری و استفاده از لوگو و نام تولید کننده، اهمیت زیادی دارد. درج لوگو و نام تولید کننده هویت و کیفیت کالا را برای مشتری اثبات می کند. در چاپ جعبه های لباس کیفیت چاپ، مهم است. استفاده از تکنیک های چاپی چون، لوگوی برجسته، استفاده از یو وی، استفاده از پوشش سلفونی، و ... که زیبایی بصری چاپ را افزایش می دهد امری است ضروری.

 

طراحی و چاپ جعبه لباس

 

ویژگی جعبه های لباس

جعبه هایی که برای بسته بندی لباس به کار می روند باید سه ویژگی اصلی زیر را دارا باشند

  1. سهولت در بسته بندی لباس: لباس جزء آن دسته از کالا هایی است که در داخل تولیدی ها به تعداد فراوان تولید شده و به وسیله دست (غیر مکانیکی)بسته بندی می شود. و از طرفی دیگر در داخل فروشگاه ها بار ها توسط مشتری و فروشنده باز و بسته می گردد. به همین منظور جعبه های این لباس ها باید به سهولت باز و بسته شوند تا علاوه بر صرفه جویی در وقت، ظاهر زیبای خود را از دست ندهند.

  2.  ارائه دیدی روشن و واضح از محصول: مشتری ها باید بتوانند با یک نگاه نوع رنگ و طرح لباس داخل جعبه را تشخیص دهند. این امر باعث می شود تا لباس در جلب نظر مشتری موفق عمل کند و نسبت به دیگر محصولات بازاریابی موفق تری داشته باشد. این نوع از جعبه ها بسیار خلاقانه و ماهرانه طراحی می گردند.

  3.  فهرستی از اطلاعات کامل از محصول: نظیر جنس محصول، نحوه شست و شو و ... اگر بر روی محصول درج گردد، علاوه بر دادن اطلاعات به مشتری به اعتبار محصول تولید شده نیز می افزاید.

 

طراحی و چاپ جعبه لباس

 

 

کاربرد استفاده از جعبه های لباس

جعبه های پوشاک(مقالات مرتبط) همان‌طور که در ابتدا گفته شد در وهله اول وظیفه شان محافظت از محتوای داخل جعبه است. این امر در مورد کفش ها به اوج خود می رسد. برخی از لباس ها مانند تیشرت ها جوراب ها و ... می توانند داخل نایلون و جعبه های کاغذی نیز جا به جا شوند اما کفش ها جزء آن دسته از پوشاک هستند که حتماً در داخل جعبه های سخت و محکم جا به جا می شوند. کفش ها در زمان تولید قالب خورده و حفظ شکل ظاهری آن‌ها اهمیت دارد. فرقی نمی کند کفش باشد یا کتانی، مجلسی باشد یا اسپرت، بچه گانه باشد یا بزرگ سال، در هر صورت حفظ فرم ظاهری اهمیت دارد. از طرفی دیگر چون کفش ها دارای دو لنگه و سایز های مختلفی هستند، حتماً در جعبه جا به جا می شوند. در وهله بعدی زیبایی بصری جعبه های کفش و ثبت برند و لوگوی آن اهمیت پیدا می کند.

استفاده از جعبه های فانتزی( نمونه کارها) و خاص، به زیبایی بصری پوشاک کمک می کند اما این هزینه بالاتری را برای تولید کننده و مشتری به همراه دارد.