طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

دور بری و اصلاح رنگ عکس محصولات برای چاپ

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

دور بری و اصلاح رنگ عکس محصولات برای چاپ

اصلاح رنگ یا روتوش عکس از مراحل اساسی چاپ عکس محصولات است, زیرا در طی این فرآیند کیفیت نهایی عکس ارائه شده می تواند موجب ماندگاری نام محصول شما در ذهن مصرف کنندگان باشد.
متخصصین در گروه تولید و چاپ طرح هرم این عملکرد را توسط نرم افزارهای
Adobe Photoshop و LightRoom انجام میدهند. برای مشاهده نمونه عکس های اصلاح شده محصولات اینجا کلیک کنید.

 

دور بری و اصلاح رنگ عکس محصولات برای چاپ



چرا اصلاح رنگ امری مهم است؟

از آنجا که رنگ ها میتوانند به انتقال پیام تبلیغاتی و ایده های ارائه شده از جانب شما به مخاطب کمک کنند در نتیجه در نمایش این امر باید بسیار دقیق بود. پردازشی که در رنگ ها صورت میگیرد شامل دو مرحله درجه بندی رنگ اصلی و درجه بندی رنگ فرعی می باشد, که در اصلاح رنگ اولیه کل عکس تهیه شده از محصول را ویرایش می کنند, توسط
RGB میتوان رنگ ها را تغییر داد یا از شدت آن ها کم و زیاد کرد. 

برای مشاهده نمونه عکس های اصلاح شده محصولات اینجا کلیک کنید.



ویژگی های اصلاح رنگ عکس محصول

اصلاح رنگ عکس را باید گامی مهم پیش از انتقال تصاویر به مرحله چاپ دانست, زیرا موجب جلوه بهتری از عکس محصولات میشود.
در این نوع از عکس ها که آن ها را در دسته عکاسی تجاری قرار میدهیم, تنها از طریق مراحل زیر میتوان به معرفی بهتر محصولات شما کمک کرد:
با استفاده از نوردهی , هایلایت کردن, کنتراست  و ابزارهای سایه دهی در رنگ ها میتوان عکس های تهیه شده را طوری نمایان کرد که به حالت واقعی بیشتر نزدیک باشند.
برای اینکه تصاویر روشن تر با جزئیات دقیق تری حاصل شود باید نویز آن ها را حذف کرد, بدین ترتیب که با استفاده از فیلترهای میانگین گیری برای حذف هر نویز به خصوص, فیلتر مناسبی وجود دارد, از انواع این فیلترها فیلتر میانگین گیری گوسین و فیلتر میانه و ... است.

 

دور بری و اصلاح رنگ عکس محصولات برای چاپ



برای اینکه رنگ ها در عکس به درستی و با همان طیفی که قابل مشاهده در مانیتور هست چاپ شود, باید در قسمت ادیت فتوشاپ, منوی preserve embedded profiles  را انتخاب کرده, سپس با انتخاب گزینه convert to profile , می توان در همان فضای رنگی اولیه عکس به اصلاح رنگ عکس محصول ادامه داد.

برای مشاهده نمونه عکس های اصلاح شده محصولات اینجا کلیک کنید.