طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

ست اداری و معرفی مشخصات آن

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

جهت حفظ هویت سازمان و هماهنگی بین سازمانی از گروه کاغذهایی به عنوان ست اداری برای فعالیت ها و امور اداری و پرسنلی یا مکاتبات یک سازمان در راستای تبلیغات و غیره استفاده میشود. بهتر است این اوراق از نظر طراحی و گرافیک و چاپ با هم شباهت و تناسب داشته باشند, این امر نشان دهنده هویت سازمانی, نظم و سیستم مدیریتی منظم در آن سازمان است.
از جمله مواردی که باید در ست اداری با یکدیگر هماهنگ باشند شامل: لوگو, اطلاعات تماس و رنگ سازمانی هستند, که در کنار این موارد سادگی و هماهنگی کل ست اداری در زیبایی و معرفی سازمان نقش مهمی دارند.

مشخصات یک ست اداری خوب

ست اداری شامل چه بخش هایی است؟

کارت ویزیت

این دسته از ست اداری برای معرفی شغل و ارائه راه های برقراری تماس با شرکت یا سازمان مورد نظر است.

سربرگ اداری آ4 و آ5

برای مکاتبات اداری و رسمی و ارائه فاکتورها از آن ها استفاده میشود.

پاکت نامه آ4 و آ5

برای ارسال مکاتبات شرکتی یا قراردادها و نامه های اداری مورد استفاده قرار میگیرد.

 کاغذ یادداشت

برای یادداشت های غیر ضروری که معمولا از اضافات کاغذ در چاپ اوراق تهیه میشود.
که مواردی مثل فلش کارت, لیبل وسایل, کارت های اعتباری و پرسنلی, فاکتور, پوشه نیز میتوانند بر حسب نیاز مشتری در این ست قرار بگیرند.

معرفی کوتاهی از مشخصه های سربرگ اداری

یکی از موارد لازم برای ماندگاری هر سازمانی داشتن سربرگ متناسب با فعالیت آن هاست. سربرگ اداری باید فرمتی ساده داشته باشد و طوری طراحی شده باشند که توجه را به حاشیه های سربرگ متمرکز نکنند, برای مثال لوگو سازمان, آدرس و شماره های تماس باید به سادگی در آن درج شوند تا به سهولت و کمترین زمان به چشم مخاطب بیاید.

 

مشخصات کارت ویزیت

مشخصات یک کارت ویزیت خوب
کارت ویزیت اولین مرحله تعامل و همکاری سازمان شما با مشتری میباشد و باید این نکته را در نظر داشت که کارت ویزیت معرف شما و سازمانتان خواهد بود و بصورتی غیرمستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را عهده دار خواهد بود. در طراحی گرافیک کارت ویزیت باید محدوده ای خالی از عنصرهای نوشتاری در نظر گرفت تا گرفتن کارت از آن قسمت صورت گیرد.

مشخصات پاکت نامه

پاکت نامه دارای لوگو و عنوان سازمان است و درج نشانی روی آن الزامی است. محل قرارگیری لوگو و عنوان سازمان معمولا در نیمه سمت چپ و بالای پاکت نامه است. نشانی نیز در پایین سمت چپ قید میشود. معمولا این چیدمان ها در پاکت نامه بصورت افقی انجام میشود.

مشاهده نمونه کارهای طراحی شده توسط شرکت طرح هرم