طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن بر معرفی شرکت شما

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

کاتالوگ(نمونه کارها) راهی برای معرفی در عرصه تولید, خدمات و محصولات است که در برقراری و انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مشتریان کاربردی اساسی دارد. کاتالوگ اطلاعاتی را شامل میشود که ممکن است مشتری نتواند این اطلاعات را در فروشگاه ها و مراکز مربوط دریافت کند.
جذابیت ظاهری برای یک کاتالوگ باعث جلب نظر بسیاری از مشتریان میشود, کاتالوگ محصولات دارویی, غذایی, آرایشی و ... از جمله نمونه هایی هستند که دارای جذابیت های ظاهری هستند. تجربه در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و کاتالوگ صنعتی بسیار مهم می‌باشد و طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن بر معرفی شرکت شما بسیار مهم است بهتر است قبل از طراحی با طراح شرکت تبلیغاتی طرح هرم مشورت کنید.

طراحی کاتالوگ خلاقانه.

یک کاتالوگ خوب شامل محتوای مناسب است
معرفی محصولات شرکت شما باید به گونه ای باشد که هم شامل محتوای تصویری باشد هم محتوای متنی, در نتیجه محصولات خود را با تمام ویژگی هایی که دارند معرفی کنید تا به تصمیم گیری مشتری کمک بسزایی کند.

برای جذابیت بیشتر کاتالوگ خود از دیزاین و تصاویر خلاقانه بهره بگیرید
تصاویر به کار برده در کاتالوگ(نمونه کارها) نباید ساده باشد بلکه باید نهایت خلاقیت در عکاسی و طراحی این تصاویر وجود داشته باشد و از دیزاین های مرتبط با تصاویر مربوط استفاده شود تا بتواند تاثیر مستقیم در جلب نظر مشتریان ایجاد کند.

استفاده از یک تصویر مناسب میتواند باعث جذب مشتریان بیشتری شود

استفاده از تصویر مناسب در کاتالوگ

کاتالوگ ها نباید شامل مطالب طولانی و خسته کننده باشند, استفاده از تصاویر مرتبط و معرفی محصولات در کمترین جملات میتواند موثرترین راه در این زمینه باشد.
همچنین از مشتریان خود برای بازدید از وب سایت شما دعوت به عمل آورید. بیشتر بخوانید: هدف از طراحی کاتالوگ چیست

اندازه کاتالوگ را بر حسب موقعیت پیش رو طراحی کنید

طراحی کاتالوگ با اندازه مناسب

کاتالوگ ها را نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک طراحی کنید, کاتالوگ ها معمولا بصورت دفترچه هستند, بعنوان مثال برای دسترسی مسافران در هواپیما یا مراکز بهداشتی و یا وسایل نقلیه عمومی که بر حسب موقعیت در اندازه استاندارد تهیه میشوند.

برای هر قسمت از کاتالوگ شعار یا عبارت خاصی را در نظر بگیرید
برای اینکه ذهن خواننده بتواند ویژگی ها و منحصر به فرد بودن محصولات شما را دریافت کند, حتما باید در ابتدای کاتالوگ(مقالات مرتبط) نام محصول و شرکت خود را معرفی کنید و این توضیحات میتواند بین 50 تا 150 کلمه باشد.

جذابیت ظاهری کاتالوگ را فراموش نکنید
استفاده از کاغذهای مرغوب و روغنی و رنگ آمیزی متنوع برای کاتالوگ بسیار مهم است, زیرا با جذابیت ظاهری و توضیحات کامل میتوانید نظر مشتریان را به محصولات خود جلب کنید.

مشاهده نمونه کارهای طراحی شده توسط شرکت طرح هرم