طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

طراحی جعبه لمینیتی

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

در دنیای امروزی به هر وسیله ای که نگاه می کنیم یک جعبه ی مخصوص دارد. جعبه ها در هر زمینه ای کاربرد داردند ودر هر صنف و هر صنعتی با هر سلیقه و زمینه ی کاری با قیمت ها و انواع مختلف وجود دارند.

 

جعبه ها در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند؟

همانطور که پیش تر گفته شد جعبه ها در هر موردی کاربرد دارند برای نمونه می توان به صنعت دارو سازی ، صنعت مواد غذایی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، ساعت ، کیف و کفش و جعبه های کادویی و بسیاری موارد دیگر.

جعبه های لمینتی

در صنعت جعبه  سازی منظور از جعبه ی لمینتی جعبه ای است که یک لایه کاغذ یا مقوای  طرح دار را به هر گونه مقوایی می چسبانند ، جنس مقوای زیرین می تواند هر چیزی مانند انور برد، مقوای پشت طوسی ، مقوای فلوتی یا لایه ای .از آنجایی که بر روی این گونه جعبه های لمینتی هر گونه کاغذ یا مقوای طرح داری را می شود چسباند، بیشتر به عنوان پوششی برای جعبه های ساده در مواردی که بهداشت اهمیت دارد ، مورد استفاده قرار می گیرند.در موارد دیگر مانند جعبه های کادویی و یا جعبه های بایگانی ، جعبه های کفش ، دیگر به عنوان پوشش استفاده نمی شوند بلکه خود آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که جعبه های لمینتی یکی از انواع با استحکام بالا ، در میان جعبه ها می باشند و از این رو برای بسته بندی اشیا و لوازم سنگین و حجیم مورد استفاده قرار می گیرند مانند جعبه هاب لوازم خانگی، ظروف شکستنی و...

طراحی جعبه لمینیتی

نکاتی برای طراحی جعبه های لمینتی

برای طراحی هر مدل جعبه یک سری موارد را باید در نظر بگیریم  که رعایت کردن آن ها به هرچه زیبا تر شدن و با کیفیت تر شدن کار ، کمک میکنند.

یکی از این موارد می تواند اهمیت انتخاب رنگ  یا طرح منحصر به فرد و مخصوص خودتان  ومناسب با فعالیت هایتان باشد.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود ، ابعاد جعبه هاست که متناسب با کالای مصرفی انتخاب می شود.

مورد بعدی شکل جعبه ها است ، شکل مورد استفاده برای جعبه ها  می تواند کاملا غیر معمول و شخصی باشد و شما می توانید آن را به صورت اختصاصی طراحی کنید.

و بسیاری از موارد دیگر که برای طراحی جعبه ها باید در نظر گرفته شوند.