طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

انتخاب فضای غرفه در نمایشگاه ها

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

بعد از انتخاب نوع نمایشگاه، شرکت ها برای حضور در نمایشگاه باید برنامه ریزی داشته باشند و قدم اول برای حضور در نمایشگاه داشتن فضایی مناسب و ابعاد متناسب با اهداف شرکت است. این فضا را باید از مسئولین نمایشگاه اجاره کرد و پس از آن در آن محل غرفه سازی را انجام داد.

زمان اجاره غرفه از مسئولین نمایشگاه، فضاهای زیادی معمولاً خالی هستند که به شما پیشنهاد می شوند برای انتخاب فضای مناسب باید اطلاعات کافی از فضای نمایشگاه داشته باشید.

 

انتخاب فضای غرفه در نمایشگاه ها

 

ابتدا باید بررسی کنید که کدام قسمت از فضای نمایشگاه پر رفت و آمد هستند، این ویژگی باعث می شود تا شما با تعداد بازدیدکننده بیشتر رو به رو شوید. با تخصصی شدن نمایشگاه ها باید این نکته را توجه داشته باشید که هرچه غرقه نمایشگاهی شما بزرگتر و با شکوه تر باشد احتمال موفقیت شما در نمایشگاه بیشتر است، غرفه سازی یکی از راههایی است که به شما کمک می کند تا اعتبار و قدرت برند خود را به رخ بکشید و درمیان اقبای خود که هزینه های قابل ملاحظه ای برای حظور در نمایشگاه انجام داده اند دیده شوید، مخاطبین شما از روی ظاهر شما و غرفه شما درباره برند شما قضاوت می کنند، طبق تجربه ما در شرکت تبلیغاتی طرح هرم برندی با یک غرفه ساده 20 متری که تنها با یک پاپ آپ و چند رول آپ و چند بنر تزئین شده هرگز نمیتوانید با رقیبی که 120 متر فضای غرفه خود را با طراحی دکوراسیون حرفه ای و غرفه سازی و نورپردازی تزئین کرده و پکیج بزرگی از هدایای تبلیغاتی را برای بازدید کنندگان خود آماده کرده رقابت کنید، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد حضور قدرتمند در نمایشگاه را ندارید فضاهایی را برای غرفه خود انتخاب نمایید که این اختلاف کمتر به چشم بیاید.

 فضاهای نمایشگاهی که می توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید 4 فضا هستند:

  1. غرفه های جزیره: این غرفه ها دقیقه در وسط سالن های نمایشگاهی قرار دارند و طوری ابعادشان را در نظر می گیرند که از هر سمت سالن نمایشگاه قابلت رؤیت باشند. غرفه های جزیره معمولاً فضای بزرگی از سالن نمایشگاه را به خود اختصاص می دهند و از طرفی غرفه سازی این قسمت ها هزینه های بیشتری را به دنبال دارد. این غرفه ها برای شرکت هایی که تعداد کارکنان زیادی دارند، شرکت هایی که ابزار و کالاهای بزرگ دارند و ... انتخاب می شوند. غرفه سازی جزیره ای باید چشمگیر و سفارشی باشد.

 

انتخاب فضای غرفه در نمایشگاه ها

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی شرکت بی دود

غرفه های گوشه انتهای سالن نمایشگاه : این غرفه ها از دو سمت قابلیت دیده شدن دارند. این غرفه ها دو برابر غرفه های معمولی و داخل راهرو هستند و از دو سمت با غرفه های راهرویی دیوار مشترک دارند. طراحی و چیدمان این غرفه ها به خاطر موقعیت مکانی که در سالن دارند کمی مشکل تر و به علت فضای بزرگی که دارند کمی گران تر است. گاهی این غرفه ها را به صورت شبه جزیره می سازند و از سه جهت غرفه را باز می گذارند.

  1. غرفه های راهرویی: این غرفه ها معمول‌ترین غرفه های سالن نمایشگاهی هستند. این غرفه ها هرچه به درب ورودی و خروجی نزدیک تر باشند (یعنی به ابتدا و انتهای راهرو نزدیک باشند) ارزش و موقعیت بهتری دارند. با توجه به هدف حضور در نمایشگاه عمق غرفه را تعیین می کنند، برای مثال زمانی که قرار است کالا یا کتابی را عرضه کنند بهتر است طول غرفه از عمق آن بیشتر باشد تا بازدیدکنندگان راحت تر کالاها ببینند، در صورتی که در این نوع غرفه ها را انتخاب می کنید بهتر است از هدایای تبلیغاتی مناسب برای جذب مخاطبین استفاده نمایید.

  2. غرفه های محیطی: این غرفه ها خارج از فضای سالن نمایشگاهی ساخته می شوند و به صورت غرفه های راه رویی ساخته می شوند. بازدید از این غرفه ها زیاد است اما مانند غرفه های داخل سالن کلاس کاری ندارند. شرایط گفت و گو در این غرفه ها کمی سخت است زیرا هم سر و صدای داخل محوطه زیاد است و هم محیط سرپوشیده ای برای صحبت وجود ندارد. غرفه هایی که در فضاهای باز حضور دارند کاربرد و اهدافشان از حضور در نمایشگاه متفاوت است.

 

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی شرکت بی دود

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی شرکت پورا طب

بعد از اینکه فضای غرفه مشخص شد و به طور دقیق ابعاد آن اندازه گیری شد شرکت باید به ویژگی های بصری غرفه و زیباسازی آن بپردازد. گام دوم طراحی غرفه و غرفه سازی است. غرفه ها متناسب با اهداف نمایشگاه و محل قرارگیری غرفه طراحی می شوند مسلماً یک غرفه جزیره طراحی متمایز با یک غرفه راه رویی دارد. از طرفی دیگر طراحی غرفه یک نمایشگاه فروش کالا با طراحی غرفه یک نمایشگاه خدماتی متفاوت است. گاهی یک غرفه باید شبیه به یک ویترین عمل کند و گاهی غرفه باید شبیه به سالن های جلسه باشد. ولی آنچه که در همه طراحی غرفه ها مشترک است خلاقیت و چشمگیر بودن غرفه است. تمامی غرفه ها بهتر است فضای جداگانه برای گفت‌وگو با مشتریان خاص و فضایی برای نشست و بحث  را داشته باشند.