طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

موشن گرافیک و تبلیغات

  • نویسنده: سعید هدایتی
  •     
  • :تاریخ

موشن گرافیک، کلمه ای ترکیبی در زبان انگلیسی است که از دو واژه Motion به معنای حرکت و Graphic به معنای نگاره به وجود می آید. موشن گرافی را نیز می توان در زیر مجموعه تبلیغات تصویری طبقه بندی کرد هر چند که می تواند پذیرای نوشته های تبلیغاتی و سایر مکتوبات نیز باشد. طراحی موشن گرافی مثل طراحی انیمیشن می ماند. برای انجام این کار ما در شرکت تبلیغاتی طرح هرم ابتدا یک سناریو برای معرفی کار شما تعیین می کنیم. سپس با اشکال ساده گرافیکی که عمدتا یا ویژگی های وکتوری یا ویژگی مفصلی دارند برای بازه زمانی مشخصی تصاویر متحرک برای شما به وجود می آوریم.

 

موشن گرافیک و تبلیغات

 

هر چند که موشن گرافیک را می توان یک شیوه تبلیغاتی تصویری به حساب آورد، اما نباید ابعاد صوتی آن و مزایایی که به واسطه آن به وجود می آید را از خاطر برد. اکثر موشن گرافیک ها به گویندگان نیاز دارند. فرآیند گویندگی چیزی است که به موشن گرافیک موجودیت فعال و مفیدی می بخشد. موشن گرافیک بدون گوینده مثل یک بدن بی جان می ماند. موشن گرافیک از این حیث که چند دقیقه تصویری متحرک را پخش می کند به مانند فیلم تبلیغاتی می ماند اما در قیاس با آن هزینه به مراتب پایین تری دارد.

استاپ موشن ها

ساده ترین نوع موشن گرافیک استاپ موشن ها هستند. در استاپ موشن ها گروهی از عکس های خام به کامپیوتر وارد می شوند و مورد دستکاری قرار می گیرند. در مرحله بعدی، این عکس ها اندکی مورد تغییر نرم افزارها قرار می گیرند و تصاویر پی در پی یک دیگر قرار می گیرند در چنین مواقعی شما حس می کنید که عکس ها حرکت می کنند. افزون بر این مواد شما می توانید از امکانات پیچیده تری نظیر تایم لپس در استاپ موشن بهره بگیرید.

 

موشن گرافیک و تبلیغات

 

اینفو موشن ها

سیستم کاری اینفوموشن ها هم شبیه همین استاپ موشن ها است. آنها با ایجاد تغییراتی که در اینفوگرافی ها صورت می گیرد موجودیت می یابند.

مزیت های موشن گرافیک

موشن گرافیک مزایای زیادی دارد. موشن گرافیک به دلیل به کاربردن چند حس همزمان انسان مثل شنیدن، دیدن و تداوم صحنه ها نفوذ بیشتر و سریعتری در ذهن بیننده می یابد و می توان فیلم تبلیغاتی با کیفیت و خوبی به این روش تولید نمود . موشن گرافی ها زمان بسیار کمتری را نسبت به تصاویر و متون از مخاطب می گیرند. به جرات می توان گفت، متنی را که بیست دقیقه زمان برای مطالعه می برد. با دو دقیقه موشن گرافی می توان توضیح داد. موشن گرافی حجم خیلی زیادی را هم به خود اختصاص نمی دهد. به دلیل این حجم کم هم دانلود آن راحت است و هم انتقال آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، یعنی ما موشن گرافی را به عنوان تبلیغی که هم هزینه کمی دارد و هم حجم کمی به شما معرفی می نماییم.

 

 

شرکت تبلیغاتی طرح هرم به شما در انتخاب سناریو و ساخت کلیپ موشن گرافیک کمک می کند،  ما سعی خواهیم داشت سناریویی را برای شما به کار ببریم که هم مخاطب را جذب کند و هم تمامی اطلاعات لازمه را به اطلاع آنها برساند، این شیوه تبلیغاتی عظیم برای کارفرمایانی که دنبال گسترش کارشان، یا ایجاد یک فعالیت وسیع تجاری هستند بسیار مفید و موثر خواهد بود.