طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

بندآویزها و جاکارتی

  • نویسنده: سعید هدایتی
  •     
  • :تاریخ

بند آویز چیست و چرا به بند آویز نیاز داریم؟ اگر شما هم در نمایشگاه های بین المللی شرکت کرده باشید و یا به همایشی دعوت شده باشید حتما با افرادی برخورد نموده اید که کارتی را به گردن خود آویخته اند که روی کارت معمولا نام شرکت یا سازمان، نام شخص و سمت او درج شده است، به روبانی که با آن این جاکارتی ها را از گردن آویزان می کنند بندآویز می گویند، شرکت تبلیغاتی طرح هرم این بند آویر ها را در عرض های مختلفی ارائه می کند که می توان علاوه بر جاکارتی به عنوان بند ساک دستی نیز از آن استفاده کرد، همچنین این بندآویزها تنوع رنگی بالایی نیز دارند که هر سازمان یا شرکتی معمولا باتوجه به رنگ لباس پرسنل و یا رنگ سازمانی خود این رنگ را انتخاب می نماید. 

 

بندآویزها و جاکارتی

 

چاپ روی بند آویز

آیا می دانستید که می توانید روی همین بند آویز های باریک هم نام، لوگو یا نشانی وبسایت خود را چاپ کنید؟ بهتر است برای چاپ روی بند آویز به این نکته توجه داشته باشید که اگر از بند آویز های خیلی باریک استفاده می کنید بهتر است از حروف درشت تر و طرحی ساده استفاده کنید تا چاپ بند آویز شما بصورتی مناسب انجام گیرد، چاپ طلاکوب بندآویز نیز یکی از روش های مرسوم چاپ است که می تواند به جذابیت بیشتر بندآویز کمک کند. 

بندآویزها را می توان بر مبنای جزییاتی ریزتر نیز تحلیل کرد. یکی از بخش های بندآویز جاکارتی است. جاکارتی ها، محفظه هایی هستند که عموما از مشتقات پلاستیک می باشند.این محفظه ها از چند جهت کاربرد دارند. اول آنکه کارت را کنترل می کنند و مانع گم شدن، یا در رفتن آن می شوند.

 

چاپ روی بندآویز

 

دوما این جاکارتی ها قادرند یک پل ارتبطی میان آویز و خود کارت باشند. چرا که نمی توان مستقیما آویز را به کارت وصل کرد. چرا که کمتر کارتی را میبینیم که خود به شکل مستقل گیره ای، یا محفظه ای برای پذیرایی گیره داشته باشد.

سومین مزیت جاکارتی مقاومت در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی است. این جاکارتی هایی که در خطوط بالا در مورد آنان صحبت شد مانع از تاخوردگی کارت های هوشمند، پارگی کارت های کاغذی، رنگ رفتگی و مغناظیسی شدن آن ها می شوند.

احتمال آنکه رطوبت، گرد و خاک و سایر عوامل محیطی روی ظاهر کارت تاثیر منفی بگذارد نیز به واسطه این جاکارتی ها کاهش می یابد.

انتخاب جا کارتی متناسب با ابعاد کارت است و درجنس ها و ابعاد مختلف نیز عرضه می گردد.

دیگر موضوع فرعی که باز هم در چاپ بندآویزها اهمیت دارد، گیره ها هستند. همانطور که گفته شد وسیله ای معمولا فلزی یا در برخی موارد(پلاستیکی) ارتباط میان بندآویز و جاکارتی را به وجود می آورد. گیره حجم زیادی ندارد، اما برای نگهداری کارت ضروری است.

اما برخی از مشتریان، کارفرمایان و سفارش دهندگان چنین چاپ هایی روی زیبایی گیره هم حساس هستند. به بیان دیگر زیبایی گیره هم برای آن ها مهم است و آن را بخشی از یک کلکسیون کامل در نظر می گیرند. اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم این تصور هم منطقی است. چرا که گیره هایی که همگونی زیادی با بقیه ابعاد کار نداشته باشند به زیبایی کار لطمه می زنند.

نکته دیگری که در مورد گیره انتخابی باید به آن توجه داشت این است که گیره نباید سنگین باشد و می بایست حتی الامکان از گیره های سبک تر استفاده کرد. گیره های پلاستیکی از این دو منظر مزیت دارند، هم از منظر سبکی و هم از منظر زیبایی.

 

بندآویزها و جاکارتی

 

برای چاپ کارت های شناسایی معمولا از چاپ دیجیتال کارت پرسنلی استفاده می کند چرا که از هر کارت یک عدد چاپ می کنند و درون جاکارتی ها قرار می دهند و دیگر چاپ ها برای این کار چندان مناسب نیست.

یکی از انواع بندآویزهایی که به شرکت تبلیغاتی طرح هرم  بسیار سفارش داده می شود. بندآویزهای نمایشگاهی هستند. که در نزدیکی یک نمایشگاه خاص، یک رویداد به مراکز تولید این محصول سفارش داده می شود. و همسو با طراحی، تم کلی همایش یا جشنواره، و در راستای استقبال از مهمانان می باشند.

دو نوع چاپ برای تولید چنین بندآویزهایی از رواج نسبی و قابل قبولی برخوردار هستند.

  1. چاپ سیلک
  2. چاپ سابلیمشن

 این گروه از چاپ ها امکانات بصری بیشتری را برای کاربران خود فراهم می کنند. شما با استفاده از این چاپ ها می توانید آرم ها، لوگو ها و تصاویر کاری خود را روی بندآویز ها ثبت و حک کنید.

چنین چاپ هایی دو مزیت را با خود به همراه دارند ، اول آنکه مشخصه های منحصر به فرد تجاری کار را به آن می افزایند و دوم آنکه می توانند به عنوان یک اهرم وحدت بخش تبلیغاتی نیز عمل کنند.