طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

مشاور تبلیغاتی کیست

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

پیشرفت در جوامع و افزایش اطلاعات مخاطبان درزمینهٔ کسب و کارها، صاحبان مشاغل را به سمت تخصصی تر کار کردن هدایت کرد. تنها صاحبین کالا نبودند که به سمت تخصصی شدن پیش رفتند و روش های سنتی را کنار گذاشتند، مشاغل خدماتی مانند شرکت های تبلیغاتی نیز از روش های سنتی خود فاصله گرفته و به سمت تخصصی شدن پیش رفتند.  یک شرکت تبلیغاتی درزمینهٔ تبلیغات تخصص دارد و یک مشاوره تبلیغاتی متخصص در امور تبلیغات است، در ادامه این مطلب بیشتر به توضیح این بحث که اساسا مشاور تبلیغاتی کیست؟ و یک مشاور تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد می پردازیم.

 

مشاور تبلیغاتی کیست؟

 

مشاور تبلیغاتی کیست؟

 یک مشاور تبلیغاتی با توجه به دانشی که دارد روش های تبلیغاتی را بر پایه تجربیات موفق خود، برای یک کسب و کار برنامه ریزی می کند.  تبلیغات هدفمندی که توسط یک متخصص اجرا می شود علاوه بر هزینه های به صرفه ای که به همراه دارد باعث افزایش فروش نیز می شود. مشاوره تبلیغاتی فرایندی است که با تحقیق و پژوهش آغاز می شود با تجربیات آمیخته می شود و پس از اجرای آن جذب مشتری و افزایش فروش رخ می دهد.  اهمیت مشاوران تبلیغاتی برای یک شرکت زمانی معین می شود که تبلیغات علاوه بر هزینه ای که به شرکت تحمیل می کنند بازده چندانی نداشته باشد. شرکت تبلیغاتی طرح هرم با سالها تجربه در ارائه خدمات مشاوره تبلیغاتی، از شرکت های موفق در این زمینه است که توانسته با استفاده از روش های نوین و خلاقانه تبلیغ بیشترین بازده ممکن را از تبلیغات برای برند به ارمغان آورد.

 

فرایند یک مشاوره تبلیغاتی در یک شرکت چگونه است؟

در ابتدا که یک فرد متخصص با شرکت آشنا می شود، ابتدا پیشنهاد‌هایی را در قالب کمپین ها و طرح های تبلیغاتی به شرکت ارائه می دهند، پلن های تبلیغاتی را ترسیم و خروجی و بازده طرح ها را بررسی می کنند، مدت زمان اجرای طرح و بودجه های لازم برای هر طرح را مشخص می کنند. صاحبان کسب و کار ها و شرکت ها نیز پس از بررسی افراد و شرکت های تبلیغاتی یک مشاور تبلیغاتی را پذیرفته و به همکاری می پردازند. نقش مشاور تبلیغاتی در ایجاد کمپین تبلیغاتی بسیار مهم و سرنوشت ساز است، مشاور تبلیغاتی باید استراتژی و برنامه مدونی برای کمپین های تبلیغاتی، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، تبلیغات محیطی، تبلیغ در فضای مجازی و... داشته باشد و طبق زمان بندی دقیق به آن عمل کند.

 

وظایفی که یک مشاوره تبلیغاتی بر عهده دارد:

  1.  بررسی وضعیت کنونی شرکت از لحاظ تبلیغات ، فروش و نوشتن گزارش های لازم

  2. تحقیقات و پژوهش در رابطه با نوع فعالیت شرکت
  3. بررسی مخاطبان شرکت و بررسی نیاز مشتریان
  4. طراحی یک تقویم تبلیغاتی
  5. تعیین بودجه و هزینه ای که شرکت برای طرح تبلیغاتی باید پرداخت کند.
  6. طراحی نحوه اجرا تقویم تبلیغاتی
  7. تعیین مدت زمان لازم برای اجرای تقویم تبلیغاتی
  8. انتخاب گروه های اجرایی تبلیغات و نظارت بر کار و عملکرد آن‌ها
  9. بررسی روند اجرای تبلیغات بر اساس دستورالعمل هایی که از بیش توسط او و شرکت برای تبلیغات تعیین شده است.
  10. بررسی تبلیغات و افزایش اثر بخشی آن
  11. ایجاد فرصت های جدید در مسیر اجرای تبلیغات
  12. آموزش پرسنل شرکت در مسیر تبلیغات شرکت
  13. ایجاد روابط قدرتمند با مخاطبان و مشتریان شرکت
  14. تهیه راهکار هایی برای سفارش و فروش شرکت
  15. ارائه مشاوره و پاسخ گویی دقیق و به موقع به سؤالات مخاطبان و مشتریان شرکت

 

ویژگی های مشاور تبلیغاتی

 

ویژگی های مشاور تبلیغاتی

علاوه بر ویژگی های کاری، یک مشاور تبلیغات حرفه ای باید ویژگی های شخصیتی نیز داشته باشد. یک مشاور تبلیغاتی روحیه ای خلاق و پر انرژی دارد و با انگیزه و اعتماد به نفس کارهای خود را دنبال می کند و از همه مهم تر در کارهای خود نگرشی رقابتی دارد.  

با این ویژگی های کاری و شخصیتی که یک مشاوره تبلیغاتی دارد، یک شرکت در قدم اول پس از استفاده از یک مشاوره تبلیغاتی حرفه ای باید منابع و فرایند بازاریابی اش ابتدا تقویت شود و سپس بین تیم  خدمات، منابع بازاریابی و فروش اش هماهنگی ایجاد شود.

حرفه ای بودن یک مشاور تبلیغاتی در زمان نامحدود و یک بودجه نامحدود تعیین نمی شود، یکی از ویژگی های حرفه ای بودن و وظیفه یک مشاوره تبلیغاتی کار در زمان محدود و بودجه محدود است. زمان  پول دو عنصری هستند که همیشه در شرکت ها به میزان کم وجود دارند وظیفه یک مشاور تبلیغاتی این است که با توجه به زمان و بودجه ای که آن شرکت در اختیار دارد بهترین کمپین تبلیغاتی را با بیشترین بازده ارائه دهد.