طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

کمپین های تبلیغاتی  مجموعه فعالیت های هماهنگ تبلیغاتی هستند که به صورت همزمان و با برنامه ریزی دقیق در انواع رسانه های عمومی ( بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی،تبلیغات در فضای مجازی و سایت های معتبر و پر مخاطب، تبلیغات محیطی در سطح شهر، ایستگاه های مترو و اتوبوس و...) منتشر می شوند، یک کمپین تبلیغاتی در حقیقت نوعی بمباران تبلیغاتی قدرتمند و همه جانبه است .

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین های تبلیغاتی پیام های تبلیغاتی را از طریق کانال های رسانه ای مختلف به مخاطب می رسانند. کمپین های تبلیغاتی شامل استراتژی های ارتقاء برند شرکت، کالا و خدمات شرکت می باشند. این استراتژی ها نیاز به برنامه ریزی مشخص و زمان‌بندی دقیق دارند. برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی نیاز به مشاور تبلیغاتی با تجربه و حرفه ای است زیرا یک کمپین تبلیغاتی موفق باید اهداف تبلیغاتی و پیام تبلیغاتی مشخص داشته باشد، بازار هدف و مخاطبان مشخص داشته باشد، بودجه و هزینه مشخص داشته باشد و در آخر اثر بخشی و سودآوری را برای شرکت به همراه داشته باشد.

 

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست

 

دستیابی به همه ی این موارد بدون یک تیم با تجربه و اطلاعات امکان پذیر نیست. زمانی که یک کمپین بدون مشاور تبلیغاتی راه اندازی می شود هم از لحاظ استراتژی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مشکل دارد و هم از لحاظ هزینه ای که شرکت می کند بازخورد مناسب را ندارد. رعایت الزامات کمپین تبلیغاتی از نکات بسیار مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی موفق است، مدت زمان کمپین تبلیغاتی، هزینه کمپین تبلیغاتی، زمان آغاز کمپین تبلیغاتی، استراتژی کمپین تبلیغاتی، روش اجرای کمپین تبلیغاتی و... همه و همه توسط مشاوران تبلیغاتی باید برنامه ریزی و اجرا گردند، این مطلب پاسخ به این پرسش مهم است که نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست؟ 

اگر قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی موفق را تجربه کنید می توانید با مشاوران تبلیغاتی شرکت طرح هرم تماس بگیرید و از تجربیات ارزشمند تیم تخصصی مشاوران تبلیغاتی این شرکت بهرهمند گردید.

ایده ها و برنامه ریزی هایی که مشاوران تبلیغاتی طرح هرم برای کمپین ها دارند معمولاً به صورت آنلاین و در دنیای دیجیتال  و همچنین محیط شهری اجرایی می شود. استراتژی های تبلیغاتی که مشاور تبلیغاتی در کمپین ها دارند بر اساس استراتژی های رسانه و استراتژی های خلاقانه می باشد که در ادامه به بررسی دقیق تر وظایف این مشاوران تبلیغاتی می پردازیم.

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست؟ 

مشاوران تبلیغاتی قبل از طراحی یک کمپین ابتدا به بررسی بودجه شرکت برای راه اندازی کمپین می پردازند. رسانه های در دسترس را بررسی کرده و بر اساس هدف شرکت رسانه های مورد نظر را انتخاب می کنند. مشتریان و بازار هدف گزینه بعدی هستند که مشاوران تبلیغاتی قبل از طراحی کمپین تبلیغاتی به بررسی آن می پردازند. محصولات و خدماتی که قرار است در کمپین به آن‌ها پرداخته شود و یا معرفی شوند را حتماً بررسی کرده و ویژگی های آن ها را بررسی می کنند. در آخر زمان شروع کمپین و طول زمان اجرای کمپین بررسی شده و بر اساس آن طراحی کمپین آغاز می شود.

مشاوران تبلیغاتی از تجربه های قبلی شرکت استفاده کرده و رقبا و بازار را تحلیل می کنند و با توجه به تجربه و اطلاعاتی که خود دارند پلن یک کمپین تبلیغات را طراحی می کنند.

کمپین تبلیغاتی که  مشاوران تبلیغاتی طراحی می کند معمولاً دو هدف را دنبال می کنند، اهداف آموزشی و فروش و اهداف ارتباط با مخاطب. کمپین های تبلیغاتی به میزان زیادی بر برند سازی شرکت کمک کرده و در ذهن مخاطب از برند یک حافظه ایجاد می کنند.

 

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست؟ 

 

مشاور تبلیغاتی چه نکاتی را در زمان طراحی کمپین تبلیغاتی در نظر می گیرند؟

مشاوران تبلیغاتی ابتدا یک پیام و هدف را مشخص کرده، راه های انتقال را بررسی می کنند و پس از مشخص کردن مخاطبان پیام، یک جدول زمان بندی برای کمپین در نظر می گیرند. مشاوران حرفه ای  کانال های انتقال پیام کمپین را تنها محدود به یک راه مشخص نمی کنند به عنوان مثال تنها از یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده نمی کنند. مشاوران تبلیغاتی از رسیدن پیام کمپین به مخاطب اطمینان حاصل کرده و بازخوردهای کمپین را در طول زمان اجرا، مورد ارزیابی قرار می دهند تا نواقص و ایرادهای آن را بر طرف نمایند. راه اندازی یک کمپین کار راحتی نیست و مهم‌ترین بخش آن تعامل با مخاطب است پس حتماً در زمان اجرای کمپین با مخاطبان شرکت برخورد خوبی داشته و ذهنیت مخاطب را راجع به شرکت و محصولاتش ارتقا می دهند. با توجه به اینکه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی روز به روز در حال پیشرفت هستند از این دنیای دیجیتال و مخاطبانش نهایت استفاده را می کنند.