طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

مشاوره تبلیغاتی به چه شکلی و به چه صورتی انجام می شود

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

مشاوران تبلیغاتی کسانی هستند که در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای اطلاعات، تجربه و تخصص هستند. شرکت هایی که از این مشاوران تبلیغاتی استفاده می کنند نسبت به رقبای خود پیش قدم تر بوده و سریع تر از آن‌ها در عرصه رقابت گام بر می دارند. شرکت طرح هرم سالهاست در زمینه خدمات مشاوره برندسازی، تبلیغات هدفمند، حضور در نمایشگاه ها و... خدمات تخصصی خود را به مشتریان ارائه می نماید،  حال می خواهیم به نوع فعالیت و نحوه فعالیت این مشاوران تبلیغاتی بپردازیم.

 

 

 مشاوره تبلیغاتی به چه شکلی و به چه صورتی انجام می شود

 

 مشاوره تبلیغاتی به چه شکلی و به چه صورتی انجام می شود

مشاور تبلیغاتی سطح اول:

این مشاوران تبلیغاتی تنها نقش راهنما را در شرکت ایفا کرده و در هفته به صورت ساعتی به راهنمایی افراد شرکت می پردازد. این مشاوران چون به صورت مدت زمان محدود در شرکت فعالیت دارند مدت زمان کافی برای بررسی ریشه ای مسائل تبلیغاتی را نداشته کارایی بالایی را برای شرکت ندارند این نوع از مشاوران تبلیغاتی برای شرکت ها تازه تأسیس و شرکت هایی با فعالیت محدود و کوچک بسیار مناسب هستند زیرا مسیرهایی که این مشاوران برایشان تعیین می کنند بسیار مؤثر است آگاهی از تاثیر مشاوره تبلیغاتی در برند سازی شرکت  می تواند به شما در کسب موفقیت در این زمینه کمک شایانی نماید.

مشاور تبلیغاتی سطح دو:

این مشاوران تبلیغاتی به صورت ماهیانه و یا سالیانه فعالیت می کنند. این مشاوران ساعتی مشخص از ماه را در شرکت بوده و به مسیر تبلیغاتی شرکت کمک می کنند. این مشاوران در جلسات شرکت چه با مدیران و چه با مشتریان حضور داشته و به شناختی دقیق و عمیق از فعالیت شرکت و مشتریان آن ها می رسد. مشاور تبلیغاتی در این شرکت ها نقش برنامه ریزی کننده، ناظر بر اجرای تبلیغاتی و توصیه کننده را دارند. این شیوه استفاده از مشاور تبلیغاتی چون به سطح عمیق تری از مشکلات و اتفاقات شرکت اشراف دارد به میزان زیادی برای پیشبرد منابع شرکت در تبلیغات مؤثر هستند و معمولاً بین شش ماه تا یک سال با شرکت همکاری دارند.

 

 

 مشاوره تبلیغاتی به چه شکلی و به چه صورتی انجام می شود

 

خدمات مشاور خدماتی

بررسی جایگاه شرکت در عرصه تبلیغات و بازار رقابتی

  • ارائه برنامه و خدمات تبلیغاتی بر اساس تحقیقات، تحلیل ها و شناخت از بازار هدف شرکت و مشتریان
  • پیشنهاد برنامه های تبلیغاتی هدفمند و خلاقانه برای اثر بخشی فعالیت های قبلی شرکت و فعالیت های جاری شرکت
  • انطباق شرکت با بازار هدف در جهت اهداف شرکت مانند افزایش فروش و افزایش مخاطبان شرکت و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
  • تحقیق و پژوهش در رابطه با تبلیغات شرکت، تبلیغات بازار و رقبای شرکت. بسیار اهمیت دارد که شرکت و رقبای شرکت در گذشته، حال و آینده بررسی و تحلیل شوند.
  • طراحی و تدوین برنامه های تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی برای افزایش فروش و رسیدن به اهداف شرکت
  • نظارت بر مسیر اجرای فعالیت های تبلیغاتی شرکت، هزینه و زمان اجرای فعالیت های تبلیغاتی
  • تشکیل جلسات با کارمندان و مدیران شرکت و شرکت در جلسات مشتریان شرکت و تشکیل گروه های خلاقیت و ایده در شرکت

 

 مشاوره تبلیغاتی به چه شکلی و به چه صورتی انجام می شود

 

برنامه ریزی ها و پلن هایی که مشاوران تبلیغاتی (چه مشاوران سطح یک و مشاوران سطح دو) برای یک شرکت طراحی می کنند مختص به همان شرکت و متناسب با آن بازار رقابتی می باشد. پس از راهکارها و دستورالعمل هایی که برای آن شرکت ارائه می شود نباید در کسب و کارهای دیگر استفاده کرد. شاید مسیر برخی از راهکارهای تبلیغاتی یکسان باشد اما بازخوردهای متفاوتی از یک روش حاصل می گردد. یکی از اشتباهات رایج در بین شرکت ها تقلید و پیروی کورکورانه از روش های تبلیغاتی دیگر شرکت ها می باشد. استفاده از مشاوران ویژه کسب و کار خود بهتر از تقلید از دیگر روش ها می باشد حتی اگر این مشاوره کوتاه مدت و ساعتی باشد. زیرا در این نوع از مشاوره بر مشکلات و شرایط شرکت و بازار هدف و رقبای شرکت به صورت عمیق و دقیق اشراف پیدا می کند و مطابق با آن راه کارهایی ارائه می دهند. شما می توانید با بهره مندی از مزایای استفاده از مشاوران تبلیغاتی جایگاه برند خود را تقویت نمایید.