طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

پنج مزیت اصلی استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای یک کسب و کار

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

تبلیغات حرفه ای برای برندسازی ( برندینگ) شرکت های بزرگ کاری بسیار پیچیده و دقیق است، انتخاب زمان مناسب برای ایجاد کمپین تبلیغاتی، انتخاب راه های مناسب برای اجرای تبلیغات، تقویت جایگاه برند از طریق تبلیغات موثر و... همه از نکات مهمی است که استفاده از مشاوران تبلیغاتی ماهر را ضروری می نماید.  اشتباهی کوچک در این مسیر هزینه زیاد و گاهی جبران ناپذیر را به برند تحمیل می کند، از این رو توصیه می کنیم اگر می خواهید که در رقابت با رقبای تجاری خود موفق باشید حتما برای تبلیغات خود از خدمات مشاوران تبلیغاتی همچون شرکت تبلیغاتی طرح هرم بهره ببرید.

 

 

 پنج مزیت اصلی استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای یک کسب و کار

 

 پنج مزیت اصلی  استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای یک کسب و کار

1- برنامه ریزی تبلیغات در مسیری مشخص

  • اولین مزیت استفاده از یک مشاور تبلیغاتی داشتن برنامه تبلیغات و مسیری مشخص است. رمز موفقیت یک شرکت در استفاده از مشاوره تبلیغاتی، استفاده از برنامه های منظم و مسیری مشخص در تبلیغات است. تبلیغات برای یک شرکت حکم سرمایه گذاری را دارد و شرکت با صرف هزینه در این سرمایه گذاری منتظر بازخورد و سودهی است. تبلیغات نیز مانند هر بازار سرمایه دیگری نیازمند اطلاعات و تجربه است و هر کس به تنهایی نمی تواند در این عرصه به موفقیت برسد. برنامه هایی که مشاور تبلیغاتی برای شرکت طراحی می کند بر اساس اهداف شرکت است. این برنامه ریزی ها می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت و چند مرحله ای باشند. 

 

2- برنامه ریزی برای هزینه ها و بودجه بندی تبلیغات

مزیت دوم استفاده از مشاوران تبلیغاتی برنامه ریزی برای بودجه شرکت است. مشاور تبلیغاتی با توجه به پلنی که طراحی می کند هزینه های تبلیغاتی شرکت را نیز مشخص می کند و یک پیش بینی از هزینه ها و درامدهای تبلیغاتی برای شرکت ترسیم می شود. این پیش بینی ها همیشه به صورت صد در صدی محقق نمی شوند اما هر چه مشاور تبلیغاتی حرفه ای تر و منطبق بر واقعیت برنامه ریزی کند این پیش بینی دقیق تر می شود و شرکت راحت تر می تواند برای بودجه تبلیغات برنامه ریزی کند.

 

3- اجرای صحیح تبلیغات

  • مزیت دیگر استفاده از مشاور تبلیغاتی اجرای صحیح مسیر تبلیغات است. مسیر تبلیغاتی نیاز به سرپرست و نظارت اجرایی دارد. گاهی مسیر تبلیغات به درستی طراحی می شود اما اجرای آن به درستی صورت نمی‌گیرد به همین دلیل نظارت بر تبلیغات به اندازه مسیرهای تبلیغاتی اهمیت دارد. یکی از مزیت های استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای شرکت نظارت بر اجرای صحیح پلن های تبلیغاتی است.

 

 پنج مزیت اصلی  استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای یک کسب و کار

 

4- بررسی نقاط قوت و ضعف تبلیغات 

  • مزیت دیگر استفاده از مشاور تبلیغاتی بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف تبلیغات شرکت است. پس از هر پلن تبلیغاتی باید نقاط ضعف و قوت و استراتژی های تبلیغاتی بررسی گردند تا در ادامه مسیر تبلیغات خطاها به حداقل برسد و سودهی به حداکثر. مشاوران تبلیغاتی با بررسی این بازخوردها بیشترین کمک را در ادامه مسیر تبلیغات به شرکت می کنند.

 

5- تسلط و استفاده از روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی

  • مهم‌ترین و اساسی ترین مزیت استفاده از مشاور تبلیغاتی برای یک شرکت تسلط او بر انواع روش های بازاریابی و تبلیغات است. همان طور که قبلاً گفته شد تبلیغات بازاری بزرگ با روش های گسترده است که مشاوران تبلیغاتی با توجه به مخاطبان و اهداف شرکت برخی از مسیرهای تبلیغاتی را برای شرکت برنامه ریزی می کنند. گاهی این مسیرهای تبلیغاتی با هم همپوشانی دارند و استفاده از یک روش به جای چند روش مناسب تر است، در این زمان است که تسلط مشاور تبلیغاتی به انواع روش های تبلیغاتی به کمک شرکت می آید. در واقع این نگاه دقیق و جامع نگری مشاور تبلیغاتی است که هزینه های تبلیغات برای شرکت را کاهش می دهد. 

 

روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی

 

برای دانستن اینکه چگونه مشاوران تبلیغاتی به معرفی شرکت در دنیای دیجیتال کمک می کنند می توانید این مطلب را مطالعه نمایید، موارد بالا تنها بخشی از مزیت های استفاده از یک مشاور تبلیغاتی می باشد. یک شرکت شاید بتواند در یک بازه زمانی تبلیغات در سطح پایین را برای کسب و کار خود داشته باشد اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد زمان و نوع تبلیغات است که اگر رعایت نشود جایگاه خوبی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد نمی شود. گاهی یک شرکت به یک نوع روش تبلیغاتی روی می آورد و بدون مشاور به آن روش می پردازد مثلاً تبلیغات و فعالیت در یک شبکه اجتماعی اما به یاد داشته باشد حتی استفاده از یک شبکه اجتماعی نیز دارای فوت و فن هایی است. بهینه و هدفمند فعالیت کردن در حوزه تبلیغات مهم‌ترین ویژگی و مزیت استفاده از یک مشاور تبلیغاتی است.