طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

تاثیر مشاور تبلیغاتی بر برند سازی شرکت

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

برندسازی فرایندی است که در آن شرکت با بازار ارتباط برقرار کرده و اطلاعات شرکت با مخاطبان آن تبادل می شود. برندسازی یا برندینگ، ذهنیت مخاطب راجع به فعالیت شرکت است و این ذهنیت در بازاریابی و فروش شرکت تاثیر زیادی دارد. شرکت ها برای موفقیت در برندسازی و کمک به بازاریابی شرکت از مشاوران تبلیغاتی همانند شرکت تبلیغاتی طرح هرم برای این امر مهم کمک می گیرند. حال چرا برای برندسازی باید به مشاور تبلیغاتی مراجعه کرد؟

برند سازی یک نام تجاری موفق از شرکت ایجاد می کند، این موفقیت به گونه های مختلفی تعریف می شود، رسیدن به این موفقیت بدون کمک و برنامه ریزی  افراد متخصص و حرفه ای ایجاد نمی شود. معمولا شرکت ها برای برندسازی خود ایده هایی دارند که این ایده ها همیشه کاربردی نیستند، یک ایده زمانی کاربردی خواهد بود که بر بازاریابی، فروش شرکت و ذهنیت مخاطب اثرگذار باشد. برنامه ریزی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی جهت برند سازی و همچنین تبیین استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت تبلیغاتی برای برندیگ می تواند نقش مشاور تبلیغاتی بر برندسازی شرکت را نمایان کند. 

 

نقش مشاور تبلیغاتی بر برند سازی شرکت

 

زمانی که بر روی یک کالا نان تجاری یک محصول ذکر می شود، نام برند باید به گونه ای در ذهن مخاطب ثبت شده باشد که مخاطب با استفاده از همین نام به محصول خود اعتماد کند. این اعتماد حاصل یک استراتژی هدفمند و برنامه ریزی شده است. بسته بندی محصول، بازاریابی محصول، کانال های توزیع محصول، و سایر موارد همگی بر برند سازی شرکت تاثیر گذارند در نتیجه یک مشاور تبلیغاتی در تمامی مراحل تهیه، بسته بندی، توزیع و تبلیغ محصول حضور داشته و به اجرایی شدن همه این مراحل نظارت دارد.

تاثیر مشاور تبلیغاتی بر هویت بصری و برند شرکت

برندها همگی دارای اجزایی هستند که این اجزا باید در ذهن مخاطب ثبت گردند. اجزا برند شامل نام تجاری، لوگو، نشانه، شعار تبلیغاتی و به طور کلی هر چیزی است که مخاطب با دیدن آن به یاد مخاطب می افتد. در واقع اجزا برند تداعی کننده شرکت هستند. مشاوران تبلیغاتی از این اجزاء برند درجهت ارتباط تصویری برند و مشتری استفاده می کنند. مشاوران تبلیغاتی با توجه به نوع کالا و خدمات شرکت، بازار هدف و مخاطبان شرکت به تحلیل راجع به سلیقه مشتری پرداخته و با به روز رسانی اجزاء برند به برند سازی شرکت کمک می کنند. مشاوران تبلیغاتی از برندسازی شرکت استفاده کرده و با تولید یک محصول جدید خیال مخاطب را در رابطه با کیفیت محصول راحت می کنند. در واقع طراحی و بسته بندی محصولات جدید را طوری انجام میدهند تا اجزاء برند بر روی آن نمایان باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی به محصولی استفاده نکرده اند اطمینان کنند.

برند سازی علاوه بر شرکت های بزرگ و دارای سابقه بر شرکت های کوچک و تازه تاسیس نیز تاثیر دارد. شرکت های کوچک و تازه تاسیس با کمک مشاور تبلیغاتی و برندسازی های برنامه ریزی شده به راحتی میتوانند جایگاه خود را در بازار رقابتی پیدا کنند و با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را دریافت نمایند.

مشاوران تبلیغاتی طرح هرم با کمک به برندسازی، بازاریابی و فروش شرکت هم به معرفی شرکت کمک می کنند و هم در درامدزایی شرکت تاثیر بسزایی دارند. از طرفی دیگر مشاور تبلیغاتی بر برندسازی داخلی شرکت نیز اثر مثبت دارد. یعنی مشاور تبلیغاتی به تمامی کارمندان شرکت آموزش می دهد تا به برند ساز شرکت کمک نمایند.

 

نقش مشاور تبلیغاتی بر برند سازی شرکت

 

مزیت استفاده از مشاور در برند سازی

  1. تلاش شرکت برای افزایش مشتری و وفاداری آن را کاهش داده و اعتماد به برند افزایش می یابد

  2. با افزایش قیمت کالا در بازار از تعداد مشتریان کاسته نشده و توانایی فروش شرکت حفظ می شود
  3. سفرشات تجاری شرکت افزایش میابد و کالا و خدمات شرکت در مناطق و بازار های جدید معرفی می شود
  4. کیفیت بازاریابی و تبلیغات شرکت ارتقاء یافته و این کیفیت حفظ می شود.