طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کاتالوگ و بروشور

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کاتالوگ و بروشور

یکی از وظایف مشاوران تبلیغاتی استفاده از ابزار تبلیغات در جهت اهداف تبلیغاتی شرکت است. یکی از این ابزار تبلیغاتی کاتالوگ ها و بروشور ها هستند. بروشورها و کاتالوگ ها در نمایشگاه ها، فروشگاه ها، سمینارها و خود شرکت استفاده می شوند. این ابزار تبلیغاتی رسانه چاپی شرکت هستند که در رابطه با کالا و خدمات شرکت با مشتریان ارتباط برقرار می کنند پس این ابزار تبلیغاتی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. این ابزار های تبلیغاتی از لحاظ ماهیت و نوع مصرف تفاوت های زیادی با هم دارند و اینکه چه طور طراحی شوند و چگونه استفاده شوند خود مقوله ای مهم است. اگر کاتالوگ ها بروشورها بدون کارایی و برنامه ریزی مشخص تولید شوند، بازده و کارایی نداشته و تنها هزینه ای بر شرکت تحمیل می کنند. در ادامه به بررسی نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی و توزیع کاتالوگ و بروشور می پردازیم.

 

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کاتالوگ و بروشور

 

طراحی و توزیع کاتالوگ توسط مشاور تبلیغاتی

کاتالوگ ها برای عمده محصولات و خدمات یک شرکت طراحی و چاپ می شوند و بازار هدفشان واسطه ها و توزیع کننده ها هستند. پس آنچه که در کاتالوگ می آید به صورت خلاصه است و توضیحات تخصصی تر بیان می شود. یک مشاور تبلیغاتی حرفه ای باید بداند که  چه اطلاعاتی در داخل کاتالوگ قرار دهد تا مخاطب بر برند، کالا و خدمات شرکت اعتماد داشته باشد. مشاوران تبلیغات کاتالوگ ها را طوری طراحی می‌کنند تا مخاطبان را درگیر کرده و فرد مجبور می شود تا کاتالوگ را چند بار بررسی نماید و اگر راجع به محصولی خاص سؤال داشته باشد به بروشورها نیازمند شود. کاتالوگ ها کتابچه هایی با ترکیب متن و تصاویر هستند اینکه چه میزان از عکس و چه میزان توضیحات در کاتالوگ قرار گیرد همه بستگی به نظر مشاور تبلیغاتی دارد، مشاوران نیز این نظرات را بسته به اهداف شرکت، بازار هدف و تجربه خود تعیین می کنند. مشاوران تبلیغاتی می دانند چه میزان توضیح در کاتالوگ قرار گیرد تا برای مخاطب خسته کننده نباشد و چه تعداد عکس قرار گیرد تا خدمات و محصولات برای مخاطب قابل ملموس باشد. مشاوران تبلیغاتی علاوه بر طراحی کاتالوگ ها بر نحوه توزیع آن نیز نظارت دارند. کاتالوگ زمانی که به دست مخاطب واقعی در زمان مناسب نرسد حداکثر کارایی را نداشته و شرکت بازخورد خوبی از آن دریافت نمی کند.

 

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کاتالوگ و بروشور

 

طراحی و توزیع بروشور توسط مشاور تبلیغاتی

بروشورها ابزار تبلیغاتی هستند که مستقیم به دست مصرف کننده واقعی می رسند از این رو پیام شرکت را مستقیم به مخاطب انتقال می دهند. مشاوران تبلیغاتی بروشورها را طوری طراحی می کنند که در کمتر از 7 ثانیه نظر مخاطب را جلب کرده و آن را وادار به خواندن مطالب می کنند. بروشورها چون نسبت به کاتالوگ ها کم هزینه تر هستند بیشتر مورد توجه مشاوران تبلیغاتی قرار دارند و از طرفی دیگر چون در آن به صورت تخصصی و دقیق راجع به یک کالا یا خدمات صحبت می شود می‌توانند بر فروش شرکت تأثیر مستقیم داشته باشند.

از مهم‌ترین ویژگی هایی یک مشاور تبلیغاتی حرفه ای تجربه و مهارت و اطلاعات ذکر شده است. مشاوران تبلیغاتی با تحلیل بازار و تحلیل رفتار مخاطب می توانند بروشورهایی مناسب با سلیقه حداکثر جامعه تولید نمایند تا بر فروش شرکت تأثیر مستقیم داشته باشند. مخاطبان بروشورها ابتدا به عکس ها سپس به تیتر مطالب و در صورت لزوم به متن داخل پاراگراف ها توجه می کنند. مخاطبان از این موضوع استفاده کرده و در تیم تبلیغاتی خود حتماً از عکاس های حرفه ای برای تهیه و تولید بروشور استفاده می کنند.  

 

نقش مشاور تبلیغاتی در طراحی کاتالوگ و بروشور

 

یک مشاور حرفه ای پکیجی از یک تیم حرفه ای است پس از یک گروه گرافیکی، گروه عکاسی و گروه چاپی حرفه ای برای تهیه و تولید کاتالوگ ها استفاده می کند. در کنار این تیم حرفه ای مشاور از بودجه و هزینه های شرکت اطلاع داشته و با توجه به بودجه شرکت بهترین و کارآمدترین کاتالوگ و بروشور را برای کالا و خدمات شرکت تهیه می کنند.

مقالات مرتبط

# طراحی و چاپ کاتالوگ

# طراحی بروشور

# طراحی روی جلد کاتالوگ