طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

پلن غرفه نمایشگاهی

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

همه روزه در روزنامه ، تلوزیون و اینترنت شاهد آگهی های نمایشگاه های عمومی و تخصصی و بازدید آن ها توسط علاقه مندان می باشیم . شرکت ها برطبق اهداف خود که می تواند برندینگ (برند سازی برای سازمانی نوپا) یا افزایش فروش محصولات (برای شرکت های پیشرو) اقدام به شرکت در نمایشگاه می نمایند . متقاضیان غرفه ها ، قبل از برگزاری نمایشگاه اقدام به ثت نام و درخواست غرفه نموده و غرفه مورد نظر خود را خریداری می نمایند . اما تازه با خریداری غرفه ، کار شروع می شود .

پلن غرفه نمایشگاهی

مراحل طراحی غرفه یا پلن نمایشگاه :

طراحی دکور، نوعی برنامه ریزی و سازماندهی درباره ی آن چیزی است که می خواهیم انجام دهیم . با طراحی و ماکت سازی آزمایشی، از میزان خطاهای احتمالی کاسته و به طرح مدنظر مشتری نزدیکتر می شویم. مهم ترین محدودیت در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی – زمان – است . در ابتدای امر، مشتری پلان زمین را ارائه می دهد . وی نیاز ها و خواسته های و همچنین بودجه مورد نظر خود را با سفارش گیرنده در میان می گذارد . سفارش گیرنده موظف به اخذ مجوز ساخت و ساز غرفه و طراحی پلن غرفه با استفاده از روش های طراحی کامپیوتری (3d یا سه بعدی) می باشد . پس از طراحی مرحله ی ساخت و در اتمام کار نمایشگاه ، مرحله ی جمع آوری تجهیزات فرا می رسد .

پلن غرفه نمایشگاهی

پلن غرفه نمایشگاه شامل چه مواردی می باشد ؟

پلن غرفه شامل : طراحی کف غرفه ، طراحی دیوار غرفه ، فضا سازی غرفه ، طراحی کتیبه و سردر غرفه ، طراحی کانتر و در نظر گرفتن ظوابط اساسی آن ، طراحی ویترین ، طراحی استند محصول ، طراحی نورپردازی غرفه ، طراحی لایت باکس ، طراحی فلاور باکس ، طراحی لوگو ، طراحی نیم طبقه غرفه ، شیت بندی و جزئیات غرفه و ... می باشد. یک طراح غرفه با درک نیاز های غرفه دار و شناخت انواع غرفه های نمایشگاهی ، انواع سبک های طراحی غرفه ، متریال ساخت و ساز ، فضاهای مختلف ، اجزا و ضوابط طراحی در نمایشگاه های گوناگون ، اقدام به طراحی می نماید. تفاوت کار طراحان با توجه به درک موارد ذکر شده و تجربه ی کاری آنان ، در آثارشان نمایش داده می شود . همچنین از نتایج طراحی خوب می توان علاوه بر امکان طراحی جذاب در مساحت های کم ، به افزایش بازدید غرفه نسبت به سایر همکاران ، کاهش هزینه های اضافی و صرفه جویی در زمان اشاره کرد .

پلن غرفه نمایشگاهی