ست اداری

کاربرد پاکت نامه اداری

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

کاربرد پاکت نامه اداری

برای مکاتبات اوراقی بین ادارات و شرکت ها از نامه های کاغذی استفاده می شود. نامه ها را معمولاً داخل پاکت نامه قرار می دهند تا هم ظاهر شکیل تری داشته باشند و هم محتوای نامه از صدمات فیزیکی حفظ شود. زمانی که نامه به دست گیرنده می رسد داشتن هویت بر رو پاکت ضروری است. این پاکت های نامه اختصاصی، کسب و کار شما را حرفه ای نشان داده و علاوه بر این که حس مثبت به مخاطب القا می کند، مخاطب را از سردرگمی هنگام دریافت پاکت نامه خارج می کند.

پاکت نامه را مطابق با بقیه ست اداری(نمونه کارها) شرکت طراحی می کنند و در آن حتماً از رنگ سازمانی استفاده می کنند. پاکت نامه اداری را باید با طرح مناسب و جذاب، کاغذ با کیفیت و خط برش حرفه ای چاپ نمود. مکاتبات اداری یکی از کارآمدترین ابزارهای تعاملی برای هر سازمان و شرکتی است که نسبت به برقراری ارتباط موثر با دیگر سازمان‌ها و نهادها سرمایه‌گذاری کرده است. به بیان شرکت تبلیغاتی طرح هرم مکاتبات اداری از اولین تعاملات موثر برای تبادل افکار، اطلاعات و آگاهی‌بخشی به مخاطبین است. از این‌رو، نحوه‌ی ارائه و ظاهر بصری آن در کنار رکن مهم دیگر یعنی رعایت آیین و اصول نگارشی می‌تواند هر سازمان موفق را در رسیدن به اهداف مورد نظر، یاری بخشد.

 

کاربرد پاکت نامه اداری

( طراحی و چاپ پاکت نامه شرکت پتروسازه )

انواع پاکت نامه اداری

پاکت نامه ها را با توجه به محتوایی که داخل آن قرار می دهند، در انواع مختلفی طراحی و چاپ می شود. گاهی محتوای نامه یک پیام تبلیغانی به همراه دارد و یا نامه پیام تبریکی را می رساند و گاهی پاکت نامه یک قرارداد را با خود به همراه دارد. هر یک از این محتواها پاکت های مخصوص به خود را می طلبد. پاکت ها را با توجه به جنس کاغذ و نوع چاپ تقسیم بندی می کنند. پاکت های نامه مخملی، پاکت نامه اداری، پاکت نامه A5، پاکت نامه A4، پاکت نامه کرافت، پاکت نامه کاغذی، پاکت نامه فانتزی و ... .

گاهی برای نامه های خاص و مهم خدمات تکمیلی بر روی پاکت نامه انجام می شود. این خدمات تکمیلی شامل لوگوی برجسته، برش های فانتزی و خاص درب پاکت نامه، طلا کوب، نقره کوب و ... می باشد.

گاهی برخی از نامه ها محتوایی محرمانه دارند یا باید تنها به دست فرد خاصی برسند در این صورت درب پاکت نامه را چسب دار طراحی می کنند. این چسب علاوه بر اینکه از محتوای داخل نامه محافظت می کنند، نامه را از صدمات فیزیکی محافظت می کند.

جنس کاغذ پاکت نامه

 

جنس کاغذ پاکت نامه اهمیت بالایی دارد، زیرا این پاکت با دست افراد مختلف رسیده و جا به جایی زیادی دارد به همین منظور سعی می شود از کاغذ های با مقاومت بالا استفاده گردد.

کاغذ های متداولی که برای طراحی و چاپ پاکت های نامه اداری استفاده می گردد کاغذ های تحریر  80 ، 100 ، 120 ، 160 ، 230 گرمی است و کاغذ کتان، کاغذ کرافت، کاغذ گلاسه، مقوایی کارتی و ... نیز از دیگر انواع کاغذ پاکت نامه می باشد.

کاغذ متداولی که بیشترین کاربرد را در ساخت پاکت نامه اداری دارد، کاغذ تحریر 80 گرمی است. این کاغذ نازک‌ترین برگه موجود برای پاکت نامه است که در دو ابعاد  A5 و A4 استفاده می گردد.

 

کاربرد پاکت نامه اداری

 

چه اطلاعاتی بر روی پاکت نامه چاپ می گردد؟

پاکت نامه اداری اختصاصی معمولاً بر اساس ست های اداری طراحی و چاپ می گردند. بر روی این پاکت های نامه اختصاصی عناصر و اطلاعاتی چاپ می شود تا هویت پاکت نامه را تشکیل دهند و آن را اختصاصی کنند. این عناصر و اطلاعات از قانون خاصی پیروی نمی کنند ولی معمولاً شامل موارد زیر می شوند:

نام برند و نام تجاری، آرم و لوگوی شرکت، اطلاعات تماس و راه های ارتباطی، نام مسئول فرستنده و نام گیرنده نامه (در صورتی که نامه از طرف شخصی خاص به فردی مشخص ارسال گردد)، پیام تبلیغاتی شرکت.

محل قرار گیری هر کدام از این عناصر نیز قابل تأمل و سلیقه ای است. اما این عناصر باید طوری صفحه بندی شوند که علاوه بر زیبایی، رسالت تبلیغاتی پاکت نامه را نیز انجام دهد. بسته به نوع مصرف پاکت اداری اختصاصی این صفحه چینی نیز می تواند تغییر کند.

مقالات مرتبط

# ست اداری خاص

# طراحی ست اداری 2 رنگ

# پاکت ملخی پنجره دار