ست اداری

مزایای استفاده از سربرگ ها برای کسب و کار

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

مزایای استفاده از سربرگ ها برای کسب و کار ها

سربرگ ها برگه هایی سازمانی و اختصاصی هستند که به منظور مکاتبات شرکت ها طراحی و چاپ می شوند. هزینه طراحی و چاپ سربرگ برای کسب و کار های کوچک، گاهی سنگین است، گاهی تجارت های بزرگ نیز چاپ و طراحی سربرگ را امری غیر ضروری تلقی می کنند. نامه هایی که به صورت رسمی ارسال نمی شوند امکان دارند در بایگانی قرار گیرند و به علت نبود اطلاعات، راه ارتباط مجدد با آن‌ها وجود نداشته باشد. و یا گیرنده به علت غیر رسمی بودن نامه به آن توجهی نکرده و محتوای آن را جدی نگیرد.  و یا به علت عدم رعایت اصول اولیه نامه نگاری هرگز به دست فرد مورد نظر نرسد.  در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که اهمیت طراحی و چاپ سربرگ را نشان می دهد.

 

مزایای استفاده از سربرگ ها برای کسب و کار ها


 

سربرگ ها حرفه ای بودن کسب و کار را نشان می دهند

در گذشته و زمانی که استفاده از کامپیوتر ها هنوز رونق نداشت، نامه ها، مکاتبات اداری و قرار داد های شرکت ها به صورت دستی نوشته می شدند و کاغذ سفید برای این نامه ها بهترین گزینه بودند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تایپ تمامی مکاتبات اداری، وجود سربرگ هایی که نشان و نمادی از شرکت دارند، را ضروری کرده است. بازخوردی که یک مخاطب از گرفتن یک نامه در سربرگ اختصاصی دریافت میکنید را با بازخورد همان شخص پس از دریافت یک کاغذ سفید مقایسه کنید. سربرگ ها شاید هزینه به یک شرکت تحمیل کنند اما بازخوردی چند برابر آن هزینه به شرکت بر می گردانند.

این سربرگ های اختصاصی در واقع باعث اعتبار بخشی و تبلیغات مثبت در یک شرکت می شوند و تصویر یک شرکت حرفه ای و سازمان یافته در ذهن مخاطب ایجاد می کنند.

از طرفی دیگر استفاده از سربرگ اختصاصی یک پیام را نیز به مخاطب القاء می کند، اینکه ما برای کسب کار شما احترام قائل هستیم  و به ریزترین مسائل اهمیت عمقی داریم .

 

 

مزایای استفاده از سربرگ ها برای کسب و کار ها

 

سربرگ ها ابزار بازاریابی حرفه ای هستند

زمانی که نامه، و یا مکاتبه ای اداری را ارسال می کنید با بازکردن پاکت آنچه که به چشم می خورد لوگو و نام تجاری شماست. این بدان معنا است که با ارسال هر برگ از سربرگ هایتان شما برگه ای تبلیغاتی به مخاطب خود ارسال می کنید. این امر در تبلیغات شرکت ها بسیار تأثیرگذار است.

تبلیغات ارزان قیمت

 در عرصه تبلیغات، تبلیغاتی را سودمند می دانند که با کمترین هزینه بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. سربرگ ها از این قاعده مستثنا نیستند. طراحی و چاپ سربرگ نسبت به دیگر ابزار تبلیغاتی هزینه کمتری داشته و نسبت به این هزینه تأثیرگذاری بالایی دارد.

ظاهری زیبا با طراحی حرفه ای

در اصل سربرگ ها کاغذ های معمولی هستند که طراحی های حرفه ای و زیبا به آن‌ها هویت می بخشند و رسالت آن‌ها در امر تبلیغات را انجام می دهند. کیفیت یک سربرگ در وهله اول در مرحله طراحی تعیین می شود و در مرحله بعد انتخاب نوع کاغذ، نوع چاپ و کیفیت چاپ است که در کیفیت و زیبایی سربرگ تأثیرگذار است.

 

مزایای استفاده از سربرگ ها برای کسب و کار ها

 

 

افزایش امنیت مکاتبات اداری

 در زمان طراحی سربرگ ها اطلاعاتی بر روی آن‌ها درج می شود که هویت شرکت را تعیین و راه های ارتباطی با شرکت را نشان می دهند. در چنینی شرایطی مکاتباتی که با سربرگ انجام می شود امنیت و اعتبار بیشتری داشته و امکان سوء استفاده های اداری را کاهش می دهد. بسیاری از سازمان ها وجود داشته اند که از سوء استفاده های اداری و کپی برداری های غیر قانونی ضربه دیده اند. سربرگ ها این کپی برداری های غیر قانونی را به حداقل رسانده اند.

مقالات مرتبط:

# طراحی سربرگ های اختصاصی

# چاپ سربرگ های اداری

# کاربرد اوراق اداری