تقویم و سررسید

سررسید هایی اختصاصی با جلد چرم طبیعی

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

استفاده از چرم طبیعی به عنوان جلد، شش قرن بعد از میلاد مسیح در مصر رواج داشته است. در ایران نیز جلد چرمی بیشتر برای کتب مهم و قران استفاده می شد. به علت مقاومت بالای چرم طبیعی پوست حیوانات، در قدیم، کتب نفیس با این روش جلد می شدند.  به طور کلی چرم های روسی و چرم های مراکشی برای جلد سازی کتاب ها و سررسید ها کاربرد داشته است. امروزه نیز استفاده از چرم طبیعی در تولید سررسید های اختصاصی بسیار گران بوده و در سفارش های تعداد بالا استفاده از چرم طبیعی در جلد سررسید اصلاً مقرون به صرفه نیست. فرایند تولید سررسید اختصاصی با جلد چرم طبیعی بسیار دشوار است ولی نتیجه کار سررسیدی لوکس و گران قیمت است. این سررسید برای هدیه ای ویژه و لوکس بسیار مناسب است. شرکت تبلیغاتی طرح هرم سالهاست که در کنار دیگر انواع سررسید، سررسید اختصاصی با جلد چرم نیز تولید می نماید، طراحی و چاپ سررسید اختصاصی با جلد چرم یکی از تخصصی ترین امور چاپی است که نیاز به تجربه و دانش بالایی در این زمینه دارد.

 

سررسید هایی اختصاصی با جلد چرم طبیعی

 

کیفیت سررسید با جلد چرم طبیعی:

در افکار عمومی مرسوم است که کیفیت چرم طبیعی بیش از چرم مصنوعی است. کیفیت چرم طبیعی به نوع دباغی چرم  و مواد استفاده شده در آن بستگی دارد. به همین دلیل تشخیص کیفیت چرم طبیعی استفاده شده در جلد سررسید برای مشتری دشوار است. چنانچه چرمی طبیعی که در جلد سررسید استفاده می شود مرغوب نباشد پس از مدتی سررسید پوست پوست شده و در نواحی که بیشتر دست می خورد تغییر رنگ می دهد. اگر موادی که در دباغی چرم طبیعی استفاده می شود نامرغوب باشد، جلد سررسید پس از مدتی خشک شده و ترک می خورد.   با این حال اگر از چرم مرغوب در جلد سازی سررسید استفاده گردد، این سررسید همانند کتاب سالیان زیادی برای مصرف کننده سالم می ماند و کالایی نفیس و لوکس برای هدیه دادن است. سررسید های اختصاصی تولید شده در شرکت تبلیغاتی طرح هرم معمولا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این محصولات همواره رضایت مشتریان و مخاطبان خود را جلب نموده است.

 

سررسید هایی اختصاصی با جلد چرم طبیعی

 

حکاکی روی سررسید  با جلد چرم طبیعی:

حکاکی روی جلد چرم طبیعی همانند چرم مصنوعی است. روش های داغه زنی، پلاک، طلا کوب، نقره کوب و چاپ سیلک  از متداول ترین روش های حک لوگو در سررسید اختصاصی با جلد چرم طبیعی هستند. کیفیت چرم طبیعی چون بالاتر از مصنوعی است، در روش داغی، هم لوگو کاملاً روی چرم مشخص می شود و هم تغییر رنگ می دهد. با این وجود باز هم برای داغه زنی بهترین چرم، چرم ترمو است. چرم طبیعی در جلد سررسید اختصاصی، به ندرت استفاده می شود اما در صورتی که استفاده شود، برای درج لوگو و نام شرکت از پلاک های فلز استفاده می کنند تا سررسید جلوه لوکس تری پیدا کند.

 

سررسید هایی اختصاصی با جلد چرم طبیعی

 

مانند چرم مصنوعی در صحافی سررسید با جلد چرم طبیعی معمولاً از صحافی فنر استفاده نمی کنند. علت این امر کاهش زیبایی و کاهش کیفیت سررسید است.

در آخر: استفاده از چرم مصنوعی با کیفیت در تولید سررسید اختصاصی علاوه بر ارزان بودن به حفاظت از محیط زیست نیز کمک می کند.

 

 

.