تقویم و سررسید

سررسید های هنری

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

یکی دیگر از سررسیدهایی که مخاطب خاص دارد، سررسیدهای هنری هستند. این سررسیدها برای افرادی خاص طراحی می شوند و مانند سررسیدهای فانتزی مخاطب مخصوص به خود را دارند. اما سررسید هنری برخلاف سررسیدهای فانتزی تنها به صورت اختصاصی طراحی نمی شوند. چون ویژگی ها و مخاطب سررسید(نمونه کارها) هنری مشخص است و به حوزه هنر مربوط می شود، شرکت تبلیغاتی طرح هرم از این فرصت استفاده کرده و سررسیدهایی هنری با ابعاد و طرحی آماده فراهم می کنند. در نتیجه علاوه بر سررسیدهای هنری اختصاصی، سررسیدهای هنری عمومی نیز دارای طرفداران زیادی می باشد.

 

سررسید های هنری

 

سررسیدهای هنری برخلاف سررسیدهای مهندسی که باید طرحی ساده داشته باشد، در قسمت طراحی نیز مانند قسمت چاپ، زمان زیادی برایش اختصاص می دهند. خلاقیتی که در سررسیدهای هنری به کار می رود معمولاً بیشتر در قسمت طراحی استفاده می شود و خلاقانه ترین طرح های سررسید(نمونه کارها) در سررسید های هنری مشاهده می شود.

علت وجود خلاقیت بیش از حد در سررسید های هنری، این موضوع است که سفارش دهندگان سررسیدهای هنری چون خودشان در حوزه هنر فعالیت دارند دارای خلاقیتی متفاوت از دیگر افراد هستند و نو آوری در پیشنهادهایشان زیاد است. این نو آوری و خلاقیت با خلاقیت افراد تیم طراحی شرکت تبلیغاتی طرح هرم مضاعف شده و سررسیدی زیبا و متفاوت را ایجاد می کند. مقالات مرتبط : سر رسید با کاور چرمی

ویژگی های سررسیدهای هنری

سررسیدهای هنری را معمولاً در دو سایز مختلف 22×22 و 19×19 طراحی و چاپ می کنند. این سررسید ها مربعی هستند و به سررسیدهای خشتی معروف هستند. شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند ظاهر کارشان کمی متفاوت تر و خاص تر باشد و یا برای سررسید هایی که مضمون فرهنگی همراه با هنر دارند از این سررسید های هنری با قطع خشتی استفاده می کنند. سر رسیدهای هنری را با هر قطع و ابعادی می توان سفارش داد اما طرفداران قطع خشتی معمولاً بیشتر هستند.

سررسیدهای هنری را معمولاً تمام رنگی چاپ می کنند. تعداد رنگ مورد استفاده در سررسیدهای هنری 4 رنگ است. کیفیت چاپ در سررسیدهای هنری باید خیلی بالا باشد زیرا معمولاً از طرح هایی ظریف و با دقت بالا در سررسید استفاده می شود که اگر کیفیت چاپ سررسید پایین باشد، زحمات واحد طراحی از بین می رود. تعداد تیراژی که برای سررسیدهای هنری معمولاً پیشنهاد می شود زیاد است. مخصوصاً در طرح های آماده و سررسیدهای عمومی. چون سررسیدهای هنری آماده از طراحی و چاپ خلاقانه و زیبایی برخوردار هستند و سفارش دهندگان با مشاهده این سررسیدها به سرعت جذبشان شده و آن ها را انتخاب می کنند.

 

سررسید های هنری

 

سررسید های هنری را معمولاً بر روی کاغذ کرمی که کیفیت بالا دارند چاپ می کنند که این موضوع به میزان زیادی ابتدا به بودجه مشتری و سپس به طرح سررسید(مقالات مرتبط) بستگی دارد.

تمامی جلد ها و صحافی ها برای سررسید های هنری استفاده می شوند. روش ثبت لوگو نیز بر روی سررسید هنری بستگی به طرح دارد. سررسیدهای هنری چون هیچ گونه محدودیتی ندارند و در اوج خلاقیت طراحی می شوند تمامی مراحل تولید بسته به طرح اولیه ساخته می شود. آستر بدرقه، روبان و کش و ... در سررسیدهای هنری بیش از دیگر سررسیدها اهمیت داشته و هر یک طرحی متناسب با طرح اولیه برایشان در نظر رفته می شود.

سفارش سررسید های هنری

همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد سررسیدهای هنری به خاطر ساختار و ویژگی های بصری که دارند مورد توجه همگان هستند. اما هنگام سفارش سررسیدهای هنری باید دقت زیادی به خرج دارد بهتر است قبل از سفارش سررسید هنری با مشاوران شرکت تبلیغاتی طرح هرم تماس بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین نوع سررسید راهنمایی نمایند.

گاهی خلاقیت زیاد و غیر متعارف بودن از زیبایی کار می کاهد و کارایی سررسید را زیر سؤال می برد. به یاد داشته باشید که سررسیدها رسالت و وظایفی بیش از زیبایی دارند. هدف از سفارش سررسیدهای هنری ابتدا داشتن یک تقویم به همراه یادداشت است و رسالت مهم‌تر سررسید هنری تبلیغات برند شما می باشد. پس در طراحی سررسیدهای هنری این دو موضوع را در نظر داشته باشد.

هنگام سفارش سررسیدهای هنری حتماً مخاطبان خود را در نظر بگیرید. سررسیدهای هنری درست است که طراحی زیبایی دارند و در نمونه کارهای شرکت های تبلیغاتی بسیار چشمگیر هستند اما یک شرکت معدنی با سفارش یک تقویم هنری تنها هزینه تبلیغات خود را دور ریخته است. زیرا مخاطبان این شرکت نیاز به یک تقویم متناسب با حرفه خود دارند و مسلماً یک تقویم قطع خشتی برایشان نا مناسب است.