جعبه و بسته بندی

طراحی و چاپ جعبه لوازم یدکی

  • نویسنده: سعید هدایتی
  •     
  • :تاریخ

طراحی و چاپ جعبه لوازم یدکی

تمامی محصولات مهم و با کیفیت از نظر تکنولوژی همواره به قطعات یدکی نیاز دارند چرا که همه آنان پیش بینی ضرورت چنین چیزی را می کنند. دلیل این امر هم بسیار مشخص است، یک دستگاه به واسطه قطعات کوچک و جزئی خودش است که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد. و همه ما به خوبی واقفیم که در دستگاه های صنعتی اخلال در عملکرد یک قطعه می تواند در عملکرد سایر قطعات و کلیت دستگاه ناکارآمدی هایی ایجاد کند.

 

طراحی و چاپ جعبه لوازم یدکی

 

از آنجا که طول عمر همه قطعات در چنین دستگاه ها و صنایعی یکسان نیستند، کارخانجات قطعاتی را تولید می کنند که بتواند دستگاه ها را کارآمد و روی فرم نگه دارد. حوزه قطعات یدکی حوزه ای گسترده است، از قطعات یدکی خودروها، قطعات یدکی ماشین های سنگین، تا قطعات وسایل الکترونیکی از مشمولان این حوزه هستند. بدیهی است که چاپ و تولید این محصولات فرآیندی تخصصی باشد. بسیاری از جعبه های لوازم یدکی که توسط چاپخانه ها تولید می شود فقط برای یک محصول خاص هستند و نمی توان اینها را برای محصولات دیگر استفاده کرد. حساسیت های تکنولوژیکی عاملی هستند که می توانند در انتخاب جنس جعبه، ابعاد جعبه و ... موثر باشند.

توضیحات محصولات و رعایت نکات مربوط به برندینگ هم از دیگر چیزهایی هستند که بایستی در این مورد به آن توجه کرد.  در تولید جعبه های لوازم یدکی می توان به دو محصول اتکا کرد، این جعبه ها عمدتا یا ازجنس کارتن می باشند یا مقوایی هستند. انتخاب مقوا و کارتن بسته به وزنی است که جعبه ها بایستی تحمل کنند.

 

طراحی و چاپ جعبه لوازم یدکی

 

در چاپ جعبه های یدکی می توان از عوامل زینت بخشی مانند داغ کوب، طلاکوب، یووی های موضعی  نیز استفاده کرد. استفاده از این عوامل زینت دهنده می توانند جعبه یدکی را در چشم بیننده چشم نواز تر و زیباتر جلوه دهند و سبب شوند که خریداران بیشترین برای این محصولات به وجود آیند. این عوامل زینت بخش می توانند در برندینگ محصول موثر باشند.

به همین دلیل کارخانجاتی که لوازم یدکی را با صرف هزینه های کلان تولید می کنند توجه زیادی به نوع جعبه چاپ شده خودشان دارند. آنان توقع دارند محصولی تولید شود که با ظاهر منحصر بفردی آنان را به مخاطب معرفی کند و وجه تمایز آنان با شرکت های رقیبشان شود.

برای آن که اطمینان به کیفیت کار برای فرد سفارش دهنده ایجاد شود، می توان از طریق نرم افزار های شبیه و ساخت ماکت جعبه های مورد نظر را به شکلی دقیق تر بررسی کرد. پس در این مواقع کارخانجات ماکت طراحی شده توسط چاپخانه ها را بررسی می کنند و در صورت اصلاحات مورد نظر خود را روی آنان اعمال می کنند و سپس تولید انبوه آن را در تیراژ بالا و برای مشتریان شروع می کنند.

 

طراحی و چاپ جعبه لوازم یدکی

 

یکی دیگر از مزیت جعبه های لوازم یدکی در آن است که از سواستفاده های احتمالی جاعلان جلوگیری می کند. همه ما می دانیم در حوزه تکنولوژی جاعلانی وجود دارند که با تولید محصولات تقلبی که ظاهری مشابه محصولات اصلی دارند وارد بازار می شوند.

اینان از نام عنوان و برند محصولات سواستفاده می کنند و از طرفی دیگر به واسطه کیفیت پایین و تقلبی بودن خود اعتبار شرکت تولید کننده یا وارد کننده را زیر سوال می برند. اما جعبه های لوازم یدکی اگر به خوبی تولید شوند می توانند جلوی این پدیده را بگیرند و انحصار برند را نیز حفظ نمایند.

مطالب مرتبط

# جعبه با قالب اختصاصی

# چاپ و تولید کارتن مادری

# چاپ و تولید کارتن جعبه کیبوردی