مطالب آموزشی

معرفی اصول پایه در نرم افزار Indesign

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

معرفی اصول پایه در نرم افزار Indesign
نرم افزار Indesign ابزاری کامپیوتری و ساخت شرکت Adobe  می باشد که بیش از 1 دهه از پیدایش آن می گذرد و جایگاه مناسبی در میان سایر نرم افزارهای چاپ و نشر پیدا کرده است. از این نرم افزار می توان علاوه بر ایجاد صفحات کاری تکی ، در صفحه آرایی صفحات متعدد مانند کتاب و مجلات در حوزه نشر رومیزی ، صنعت چاپ و صفحه آرایی استفاده کرد.
با استفاده از نرم افزار ایندیزاین امکان صفحه آرایی ، طراحی و اجرای صفحات کتاب ، روزنامه ، بروشور ، کاتالوگ ، انواع فرم ، گواهی و آگهی مجلات را خواهید داشت.



صفحه آرایی در نرم افزار ایندیزاین به چه صورت است؟
1- به صورت دستی
که می توانید ابتدا یک سند جدید با تنظیمات مورد نظر خود را اجرا نمایید ، سپس به تنظیم چیدمان مورد نظر بپردازید.
2- استفاده از قالب های پیش فرض و آماده
 در این حالت نیز می توانید بخش های مختلف قالب را به دلخواه خود انتخاب کرده و ویرایش نمایید.

قابلیت های نرم افزار Indesign
از جمله قابلیت های نرم افزار Indesign می توان به انعطاف پذیری بالای آن را با متن یا text و نرم افزارهای واژه پرداز همچون Word  را اشاره کرد. مزیتی که نرم افزار Indesign در برابر نرم افزار Word دارد این است که در صفحه آرایی سندهای بزرگ که در آن ها از جداول و مدیا استفاده شده است کاربردی تر است و در میان سایر نرم افزارهای این حوزه از جمله QuarkXpress و PageMarker برتری دارد.
قابلیت های دیگر این نرم افزار ایجاد قالب های جدید و چند ستونی جهت کار با متون متعدد است. همچنین تعاملی کامل و هماهنگ با نرم افزارهای Photoshop  و Illustrator دارد، که ترکیب این نرم افزارها موجب ایجاد سریع و راحت جداول طراحی ، کار بر روی سندهای بسیار بزرگ نظیر کتاب ها با پشتیبانی از چندین صفحه Master و دارا بودن ابزارهای پیشرفته جهت جستجو و جایگزینی کلمات ، اشاره کرد.

 

در این راستا بخوانید:

آموزش طراحی بروشور 

اصول پایه در طراحی فتوشاپ

اصول پایه در نرم افزار AutoCad