اهداف تبلیغات و بازاریابی

مشاوره تبلیغاتی و اجرای آن

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

گردونه زمان ، بازار و قواعد حاکم برآن را دچار تغییرات و تحولات گسترده ای کرده است همچنین رقابت در صنایع گوناگون موجب اهمیت موجب بکارگیری برنامه های تبلیغاتی و اجرای انواع تبلیغات گردیده است. بسیاری از سازمان ها برای فروش محصولات خود، در جست و جوی راه های متعددی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود بوده و در مسیر تبلیغات و بازارابی محصولات خود. از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند.

مشاوره تبلیغاتی و اجرای آن

هنر بازاریابی و تبلیغات :

بسیاری از ما هنگام بازگشت به منزل کالایی را در دست داریم که از قبل قصد خریدش را نداشته ایم!  متمایز ترین هنر بازاریاب های حرفه ای خلق، نگهداری، حمایت و تقویت نام و نشان تجاری است. یکی از راهبرد های تقویت نام و نشان تجاری، استفاده از تبلیغات است. در محیط پویای کسب و کار های امروزی،  کسب و کار های امروزی، بازاریاب ها باید تا جایی که می توانند درباره مصرف کنندگان، خواسته ها، تفکرات، ادراکات، نگرش ها، نحوه گذراندن اوقات فراغت، ارزش ها، رضایت و نحوه حفظ آن اطلاعات کسب کنند. توسعه بازاریابی نشانگر عصر جدیدی در بازاریابی است که حواس انسان در مرکز فنون بازاریابی شرکت ها قرارمی گیرند. پس تاثیر و نفوذ بر مشتریان با استفاده از تبلیغات، اهمیت بیشتری یافته اند.

مشاوره تبلیغاتی و اجرای آن

انواع تبلیغات:

به طور کلی تبلیغات به دو نوع سنتی و مدرن تقسیم بندی می شوند. تبلیغات سنتی شامل استفاده و به کارگیری بنر، پوستر، تراکت، کارت ویزت، بروشور، ست های اداری، سررسید، خودکار، نوشت افزار تبلیغاتی و... بوده و تبلیغات مدرن شامل استفاده از تلوزیون، رادیو، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می باشد. انتخاب هر نوع از تبلیغ به طرز نگرش مدیران، بودجه در دسترس و صنعت هدف بستگی دارد اما دنیای تبلیغات و بازاریابی، از تبلیغات سنتی فاصله گرفته و به سمت تبلیغات مدرن تغییر جهت داده است. تبلیغات مترادف با خلاقیت است؛ گستره ی خلاقیت معطوف به مورد خاصی نبوده و تمام جنبه های سازمانی را شامل می شود.

 

مشاوره تبلیغات:

مشاوران تبلیغات با به دست آوردن نگاهی کلی از محیط داخلی و بیرونی شرکت، نسبت به اتخاذ راهبردهای بازاریابی اقدام می کنند. برخی از سازمان ها، شرکت های مشاوره تبلیغات را به دانش اندک درارتباط با عملکرد سازمان خود متهم می کنند! اما حقیقت فراتر از این است. مشاوران تبلیغاتی به عنوان عضوی خارج از سازمان، بدون نگرشی متعصبانه، به بیان نقاط قوت و ضعف سازمان می پردازند علاوه بر این عملکرد مشاوره ی تبلیغاتی، مکمل فعالیت یا برنامه های مدیران بازاریابی و تبلیغات سازمان بوده و مستلزم همکاری تیمی است.

مشاوره تبلیغاتی و اجرای آن