اهداف تبلیغات و بازاریابی

افزایش سوددهی از طریق تبلیغات درست

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

امروزه سازمان های باعملکرد برتر در صنعت های گوناگون، در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها هستنند، چون اغلب بازار ها در مرحله ی بلوغ خود قرار گرفته اند، رقابت در حال افزایش و هزینه های جذب مشتریان جدید به شدت افزایش یافته است. سازمان ها از منابع گوناگونی برای تبلیغات استفاده کرده و تمام اجزا و عناصر خود را در خدمت مشتریان و جذب منابع مالی بیشتر قرار می دهند.

افزایش سوددهی از طریق تبلیغات درست

سود سازمانی:

بهره وری یکی از مهم  ترین متغیرهای تاثیر گذار بر سودآوری فعالیت های سازمان ها بوده و با توجه به کمبود منابع، گسترش سطوح رقابت و افزایش تنوع در سلایق مشتریان، اهمیت تبلیغات و لزوم بررسی آن برکسی پوشیده نیست. بنابر این با بهره ور نمودن فعالیت های سازمانی همچون تبلیغات و بازاریابی، به افزایش فروش و سود سازمانی خواهیم رسید. برای بهره ور نمودن فعالیت های سازمانی کافیست تجهیزات، نیروی انسانی، سرمایه و انرژی را مدیریت و راهبری نمود. لازم به ذکر است که : از آنجایی که محصول به عنوان قلب شناخته می شود با ایجاد تغییر و تحول در آن سهم بیشتر بازار را می توان بدست آورد به علاوه تغییر در محصول زمانی میسر است که سازمان از خصوصیات و علایق مشتریان و خریداران، اطلاعات بدست آورده و برخی تغییرات را به منظور حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان رقبا، اعمال نماید.

 

افزایش سود با تبلیغات صحیح:

سه استراتژی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز جزو استرتژی های رقابتی و بازاریابی سازمانی هستند. تجربیات بازاریابان و مدیران ایرانی خبر از موفق واقع شدن استراتژی رهبری هزینه را می دهد. دراین استراتژی سازمان می کوشد تا هزینه ی کل مربوط به محصول یا خدمت را با کمترین مبلغ در مقایسه با سایر رقبا در صنعت موردنظر عرضه نماید پس هزینه های تولید و بازاریابی تا پایین ترین حد ممکن کاهش داده و محصولی با کیفیت و متناسب با تقاضای مصرف کنندگان ارائه می شود. سوالی که دراین مرحله ایجاد می شود این است که تبلیغات صحیح در چنین شرایطی چیست و چگونه می توان به سود دلخواه رسید؟

افزایش سوددهی از طریق تبلیغات درست

انصاف در قیمت گذاری، یکی از عوامل روانی تاثیر گذار بر واکنش های مشتری به قیمت، شناخته شده است. در زمان قیمت گذاری محصولات ، مشتریان به قیمت واکنش نشان می دهند همچنین قیمت گذاری صحیح موجب رضایت، عدم رضایت و قصد خرید مجدد موثر است. برای رسیدن به سود با استفاده از تبلیغات، ارزیابی همه جانبه ی صنعت ، مشتریان ، رقبا، تامین کنندگان و تدوین راهبرد های تبلیغاتی ضروری است.