چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال پوستر

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

چاپ دیجیتال پوستر

هر پوستر با دارا بودن طرحی خاص که در نقش و نگار خود نهفته است به منظور اعلان خبر در رابطه با رویدادها و موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد طراحی پوستر باید به گونه ای باشد که مشاهده آن از فاصله نزدیک دارای مشکل نباشد و گرافیک آن به سادگی قابل رویت باشد. مناسب ترین ابعاد انتخابی برای پوستر، قطع A3 می باشد که برای همایش ها، انواع نمایشگاه ها، ارائه های دانشجویی، اجراهای تئاتر، گردهمایی ها و ... مناسب و کارآمد است. برای مشاهده نمونه های بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

چاپ دیجیتال پوستر

 

بهترین نوع چاپ برای چاپ پوستر

برای چاپ پوستر استاندارد خاصی وضع نشده است و انتخاب روش چاپ به سه عامل مهم از قبیل
 ابعاد مورد استفاده
 بودجه
 و بازه زمانی بستگی دارد
.

چاپ دیجیتال پوستر

چاپ دیجیتال یکی از چاپ های فوق العاده با کیفیت است که مناسب برای کارهای کم تیراژ و فوری است. اگر تعداد پوسترهایی که نیاز دارید کم است ( به عنوان مثال 200 عدد) و تیراژ بالا مدنظرتان نیست و همچنین می خواهید کار فورا به دستتان برسد باید گفت استفاده از چاپ دیجیتال بهترین گزینه است البته ناگفته نماند استفاده از چاپ دیجیتال هزینه بالایی دارد چون دستگاه های استفاده شده در این روش بزرگ و سرعت بالا نیستند و نسبت به چاپ افست قیمت بالاتری دارند. یکی از عوامل مهم که موجب می گردد تا شرکت ها و واحدهای تجاری نسبت به همیشه ساده تر برند تجاری خود را تبلیغ نمایند چاپ دیجیتال پوستر می باشد. یکی از پارامترهای اصلی شفاف سازی زمینه کاری، شناساندن اهداف تجاری شرکت به مخاطبان می باشد به همین علت چاپ پوستر بزرگ بسیار مناسب تر می باشد و ما را در رسیدن به هدف کمک شایانی می کند.برای مشاهده نمونه های بیشتر اینجا کلیک کنید.

موارد استفاده از چاپ دیجیتال پوستر

  • هر زمان بخواهیم یک برند تجاری را به همگان معرفی نماییم از این گزینه استفاده می شود.
  • برای تبلیغات گسترده، چاپ پوستر بزرگ به طور چشمگیری تاثیرگذار خواهد بود.
  • به منظور انتقال پوشش خبری استفاده از پوسترهای دیواری مناسب ترین راه می باشد.
  • برای چاپ آثار هنری با کمترین قیمت طرح شده می توان از چاپ پوستر بزرگ استفاده کرد.

انواع کاغذ مصرفی در چاپ دیجیتال پوستر

در این نوع چاپ می توان از انواع کاغذهای تحریر، گلاسه، کتان با گرماژ های مختلف و به دو صورت مات یا براق استفاده کرد که مات یا براق بودن آن بستگی به سلیقه شخصی شما و نظر طراحتان دارد.

 

 

چاپ دیجیتال پوستر

 

تفاوت پوستر با تراکت و بروشور

بروشر یا تراکت به تمامی ابعاد تبلیغاتی یک مجموعه توجه دارند اما پوستر فقط یک موضوع خاص تبلیغاتی را مدنظر قرار می دهد و از زیاده گویی و جزئیات چشم پوشی می کند به عنوان مثال یک نمایشگاه نقاشی که به منظور تبلیغ یک رویداد خاص فرهنگی و هنری برگزار می گردد اقدام به چاپ پوستری می نماید که به معرفی زمان، مکان و سایر مشخصات رویداد بپردازد.

در آخر باید بگوییم به منظور چاپ دیجیتال پوستر باید تمامی اصول های مورد نظر را به درستی به کار گرفت تا با بکارگیری درست و به موقع آنها در کنار یکدیگر بتوان به راحتی به اهداف خود نزدیک تر شد.برای مشاهده نمونه های بیشتر اینجا کلیک کنید.