چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال سربرگ با کاغذ فانتزی

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

چاپ دیجیتال سربرگ با کاغذ فانتزی

تبلیغات مهم‌ترین رکن یک شرکت هستند. شرکت های کوچک و کسب و کار های نوپا باید بیش از دیگر شرکت ها به تبلیغات مؤثر خود توجه داشته باشند. از آنجایی که این شرکت ها معمولاً بودجه کمی برای تبلیغات دارند ، توجه به کوچک‌ترین مسائل اهمیت بالایی دارد. بروشور ها و کاتالوگ ها برای همه کسب و کار ها توصیه می شوند اما اگر کسب و کاری دارای مکاتبات و نامه نگاری های مکرر است و یا قرار داد های زیادی برای دیگران ارسال می کند داشتن یک سربرگ خاص و منحصر به فرد می تواند برای این شرکت ها مفید باشد. درست است که بدون سربرگ نیز یک کسب و کار به فعالیت خود ادامه می دهد اما داشتن یک سربرگ سفارشی و حرفه ای یک شرکت کوچک را حرفه ای جلوه می دهد . این امر به نوبه خود باعث اعتماد اعتبار و وفاداری مشتری شده و نهایتاً رشد بازار هدف را به همراه دارد پس در وهله اول باید یک طراحی سربرگ منحصر به فرد داشت. بعد از طراحی وارد مرحله چاپ می شویم. معمولاً بودجه ای که در نظر گرفته می شود کم است اما به یاد داشته باشید تا یک چاپ با کیفیت نداشته باشید هیچ طرحی به کار شما نمی آید. برای داشتن یک سر برگ منحصر به فرد با تیراژ پایین مسلماً چاپ دیجیتال سربرگ بهترین گزینه است. در مرحله بعد کاغذ چاپ دیجیتال سربرگ اهمیت پیدا می کند. سربرگی هایی که با کاغذ های بی دوام و بی کیفیت چاپ دیجیتال می شوند ، زیبایی کمی داشته و بر جذب مخاطب نیز اثر ندارد. کاغذ های چاپ دیجیتال سربرگ ها از دو جهت اهمیت دارند : یکی گرماژ کاغذ سربرگ هستند و یکی جنس کاغذی است که روی آن طرح چاپ می شوند. سربرگ ها بهتر است بر روی کاغذ های سفید 100 گرم یا 80 گرم چاپ شوند. جنس کاغذی که برای سربرگ ها استفاده می شود سه نوع هستند: کاغذ تحریر، کاغذ کتان و کاغذ گلاسه. به طور کلی کاغذ هایی غیر از کاغذ های تحریر برای چاپ افست مناسب نیستند. کاغذ های فانتزی که برای سربرگ ها استفاده می شوند حتماً باید به صورت دیجیتال چاپ گردند زیرا سطح کاغذ های فانتزی صاف و براق بوده و در کیفیت چاپ افست در این برگ ها بسیار پایین است.

 

چاپ دیجیتال سربرگ با کاغذ فانتزی

( چاپ دیجیتال سربرگ روی کاغذ فانتزی شرکت هوراد)

قیمت بیشتر چاپ دیجیتال سربرگ با کاغذ فانتزی   

به طور کلی چاپ سربرگ ها به صورت دیجیتال خود هزینه بیشتری نسبت به چاپ افست دارد. از طرف دیگی کاغذ های فانتزی نیز از کاغذ های تحریر قیمت بالاتری دارند . به همین دلیل قیمت چاپ سربرگ بر روی کاغذ های فانتزی جزء گران‌ترین چاپ های ست های اداری می باشد. گاهی ضخامت و کیفیت کاغذ های فانتزی را کاهش می دهند که در این صورت چاپ دیجیتال سر برگ بر روی کاغذ فانتزی و کاغذ تحریر یکسان می گردد.

 قیمت چاپ دیجیتال سربرگ ها همواره براساس مواردی خاص تعیین می گردد :

  • اندازه استاندارد سربرگ ها (21 در 29.7) ( 21 در 14.8) (A4 - A5)
  • نوع کاغذ چاپ سربرگ (تحریر،کتان )،
  • گرماژ کاغذ چاپ (100 - 120 گرم )،
  • تعداد رنگ چاپ دیجیتال ،
  • مقدار تیراژ سربرگ،
  • نوبت چاپ (چاپ برای بار دوم دارای تخفیف هستند)

 

چاپ دیجیتال سربرگ با کاغذ فانتزی

( چاپ دیجیتال سربرگ روی کاغذ فانتزی شرکت پیام رخبام )

 

مزایا و معایب استفاده از کاغذ های فانتزی در چاپ دیجیتال سربرگ ها 

زمانی که شما قرار است سربرگی با چاپ رنگی داشته باشید و سربرگ قرار است برای مواردی خاص استفاده گردد، کاغذ فانتزی با چاپ دیجیتال پیشنهاد می شود. زیرا برای موارد عام تر این کاغذ ها مناسب نیستند مهم‌ترین علتش این است که نوشتن با خودکار بر روی این سربرگ ها مشکل است. هزینه این چاپ بالا است و در تیراژ بالا چون به صورت افست قابلیت چاپ ندارد، مقرون و به صرفه نیست.

مطالب مرتبط:

# ست اداری خاص

# چاپ دیجیتال سربرگ

# چاپ دیجیتال منو رستوران بر روی کاغذ کرافت