ایده های تولید و اجرای تبلیغات

هولوگرام سه بعدی

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

 استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت بازاریابی و تبلیغات، موجب جذب و ترغیب مشتریان جدی به استفاده از محصولات می گردد. گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی یا حتی کارت اعتباری DVDها و CD ها و ... از جمله وسایلی هستند که هولوگرام های معمولی یا دوبعدی نامیده می شوند و هولوگرام ها به طور گسترده برای بسته بندی محصولات، برچسب ها و مقاصد امنیتی استفاده می شوند. اما هولوگرام های سه بعدی، یکی از تکنولوژی هایی است که کمتر شرکتی، اقدام به استفاده از آن را کرده است و از منظر خاص بودن تبلیغ، به انواع تبلیغات دیگر برتری دارد.

هولوگرام سه بعدی

هولوگرام سه بعدی:

هولوگرام سه بعدی  به عینک یا ابزار خاص جهت دیدن تصاویر سه بعدی نیازی ندارد. حمل و نقل و راه اندازی مجدد سیستم هولوگرام سه بعدی به آسانی انجام می شود چرا که معمولا ابعاد آن کوچک است.نمایش تصویر هولوگرام سه بعدی در نور طبیعی روز و نور مصنوعی محیط های اداری، امکان آپدیت محتوا متناسب با زمان و مکان، افزایش جذابیت فوق العاده سیستم هولوگرام سه بعدی برای مخاطبین، قابلیت نمایش هر شخصیت انیمیشنی یا حقیقی، ساخت در هر اندازه، هزینه پایین نگهداری و تعمیرات،  قابلیت نمایش متن های مختلف و متنوع به شکل سه بعدی، نمایش بی نهایت محتوا در روز شامل متن ، فیلم ، انیمیشن و هر محتوای تصویری دیگر و... از ویژگی های بارز هولوگرام سه بعدی می باشند.

 

کاربرد هولوگرام سه بعدی:

 

ماکت پروژه های ساختمانی ونمایش پیشرفت آن و  نماهای مختلف پروژه ، راهنمای مجازی سه بعدی  در بانک ها و شرکت های بیمه، ایجاد ویترین مجازی به جای قراردادن کالا ، نمایش آرم و لوگو و همچنین اطلاع رسانی و مطالب روز در شرکت ها و نهادهای مختلف، سمینارها و همایش ها و فضاهای عمومی هولوگرام سه بعدی قادر است تا به صورت آنلاین و یا آفلاین تصاویر مورد نظر را به صورت سه بعدی نشان دهد. و … از هولوگرام سه بعدی استفاده می کنند.

هولوگرام سه بعدی

ساخت هولوگرام سه بعدی:

 

در ابتدا ابعاد قالب را بر روی کاغذ گراف مشخص می کنیم. (ساخت پروژکتور هولوگرام، این قالب دارای اجزای لوزی شکلی است که هنگام قرار گرفتن در کنار یکدیگر به شکل مربع خواهد بودو از  کاغذ و خودکار برای رسم خطوط استفاده می کنیم. سپس شکل را با قیچی می بریم. قسمت های مختلف قالب را به هم می چسبانیم.  به قالب خود شکل می دهیم یک فیلم ساده را بر روی گوشی هوشمند یا پروژکتور اجرا می کنیم .