ایده های تولید و اجرای تبلیغات

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

ابعاد و ویژگی های دفترچه های یادداشت

دفترها معمولاً بصورت A4 هستند که بهترین سایز برای نوشتن جزوه در مدرسه و سر کار است .دفترهای نصف این سایز A5 هستند که برای یادداشت و طراحی بکار میروند .سایز B5 که اندازه ای است بین A4 و A5 . اندازه A6 سایز جیبی است, زیرا براحتی می‌توان در جیب لباس آن را جا داد.

مدل صفحات     

 دفترچه ها به دو مدل خط دار و بدون خط تقسیم می شوند.

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

صحافی

 دفترها را به صورت های گوناگون صحافی میکنند مانند : سیم مارپیچ،دوخت با منگنه ، مانده ته چسب ، دوخت با نخ و یا ترکیب آنها می‌باشد .نوع صحافی مشخص می‌کند که دفتر به چه میزان مسطح باشد و چگونه کاغذ ها کنار هم مرتب می‌شوند و چگونه خوانده می‌شود.

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

کاغذ های مورد استفاده در دفترچه یادداشت  

وزن کاغذهای مورد استفاده در دفترچه یادداشت در برخی کشورها واحد پوند و در برخی  دیگر با واحد گرم بر مترمربع محاسبه می‌شود .وزن کاغذ بر کیفیت کاغذ بی‌تاثیر است . در کل کاغذ های سنگین مانند ۱۰۱ گرم ، ضخیم هستند .آنها در مقابل پاک شدن و شفاف شدن بسیار مقاوم هستند .افراد بیشتر تمایل به استفاده از کاغذهای ضخیم دارند .

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

 

جنس جلد  دفتر ها  و طراحی مورد استفاده در آن ها

جنس جلد دفترها از مقوا های سبک و سنگین یا پلاستیک منعطف و یا چرم است. لبه های گرد کاغذ در انتخاب دفترها مناسب است .جلد های چند کاره محبوب هستند .جلدی که دارای جیب باشد که بتوان در داخل آن کارت ویزیت و چند ورق کاغذ حمل کرد از آنهاست .

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

معرفی مختصر محصول

اگرچه تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها تا حد زيادي جاي کاغذ و نوشتن را گرفته‌اند، با اين وجود اين دو نوشت‌افزار سنتي همچنان در بين مردم بسياري مورد اعتمادترين وسايل ثبت اطلاعات هستند.  دفترچه یادداشت می تواند به راحتي جاي خود را در کيف دستي شما باز کند و تا مدت‌ها ياداشت‌هاي  روزانه شما را در خود جاي دهد.

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت

معرفی کیفیت محصول

برگههاي کاغذ با چسب و به صورت  عمود در کنار هم قرار گرفته‌ اند. اين گونه صحافی باعث میشود تا برگه ها به راحتی جدا نشوند. از این رو هميشه يادداشت‌هاي شما  به صورت بايگاني‌ در کنار هم قرار خواهند گرفت. دفترچه ها داراي جلد مقوایی  انعطاف‌پذير هستند. طرح خاص روي جلد دفاتر اولین  چيزي است که به چشم می آید.

چاپ و صحافی دفترچه های یادداشت