طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

آموزش طراحی بیلبورد

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

تابلوهای تبلیغاتی امروزه بسیار در کلان شهرها متداول شده اند. در اکثر نقاط جهان و شهرهای بسیار بزرگ دنیا این تابلوها در نرم افزارهای تحلیل و طراحی سازه ها ؛ مدلسازی شده و سپس بر اساس آیین نامه های معتبر جهانی طراحی می شوند. تابلوهای تبلیغاتی یا بیلبوردها می بایست به درستی طرح و اجرا شوند. زیرا  با تخریب این سازه ها ؛ ممکن است خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری ایجاد نمایند.  تابلوهای تبلیغاتی عمدتاً از جنس فولاد و چوب طراحی و ساخته می شوند. توجه کنید که عمر مفید بلیبورد های چوبی 25 سال و از جنس فولادی 50 سال می باشد. پایه نگهدارنده بیلبورد بصورت خرپایی و یا منوپل بوده و جنس خود تابلوها نیز از ورقهای نازک گالوانیزه ساده و موجدار ساخته می شود.

آموزش طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد:

برای طراحی بیلبورد باید تا جایی که امکان دارد از جزئیات کم کنید چون عموما بیلبورد در مکانی نصب می شود که افراد با سرعت از کنار آن عبور می کنند به علاوه تا جایی که امکان دارد از آوردن عناصر اطلاع رسانی کاسته شود مثلا فقط به قرار دادن شماره تلفن اکتفا شود. بیلبوردهای خارج شهر افقی هستند و بیلبوردهای درون شهری عمودی، می بایست یک بیلبورد ساده باشد و ایده نو  در خود داشته باشد. ابعاد هر چه بزرگتر می شود ، می توانیم رزولوشن را تا ۳۵ قرار دهید. مرز را ۱۰ سانتی متر قرار داده تا هنگام چاپ مطمئن باشید که به صورت کامل چاپ می شود. طراحی بیلبورد معمولا توسط کارشناسان گرافیک انجام می شود.

 

آموزش طراحی بیلبورد:

برای شروع کار یک سند جدید با ابعاد مورد نظرایجاد کنید. سپس رنگ را انتخاب کنید.  تیک گزینه ی Localized Color Clusters رو فعال کنید. روی شکل بنر کلیک کنید. یک پس زمینه ی ساده با و یا بدون استفاده از پلاگین خاصی استفاده کنید. سپس متن شکل و افکت را به صفحه مورد نظر اضافه کنید. به مسیر زیر برید و انیمیشن فتوشاپ رو فعال کنید.

آموزش ساخت بنر در فتوشاپ سری اول

ابزار متن رو انتخاب کنید و متن دلخواه را تایپ کنید. حالا شما یک فرم جدید بسازید و زمان را به صفر بگرداندهو  با همین روش متن زیر رو تایپ کنید و متحرک مورد نظر را فعال کنید.

 

برای ذخیره کردن یه گزینه ی SAVE را انتخاب کنید. به بیان ساده ، طراحی بیلبورد همانند طراحی پوستر و بنر می باشد و البته با یک تفاوت کوچک که می بایست سایز و ابعاد مخصوص بیلبورد را در طراحی و چاپ لحاظ نمود.

آموزش طراحی بیلبورد