طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

طراحی جعبه پنجره دار

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

جعبه ها انواع گوناگونی دارند که بسته به نوع نیاز و زمینه های مختلف مصرفی ، طراحی و تولید می شوند.کنطور از نوع می تواند جنس،شکل و زمینه ای که قرار است در آن مصرف شود ، می باشد.

طراحی جعبه پنجره دار

موارد استفاده از جعبه ها

 

موارد استفاده از جعبه ها بسیار زیاد است و ما چند مورد را نام می بریم.

جعبه  ی دارویی

جعبه  ی مواد غذایی

جعبه  ی لوازم آرایشی و بهداشتی

جعبه های لولزم خانگی

جعبه های کادویی و...

 

انواع مقوا برای طراحی جعبه

برای طراحی و تولید جعبه های دارو از انواع مختلف مقوا ها ، با گراماژ بالا و پایین ،بنا به نیاز استفاده می شود که برای نمونه چند مورد را نام می بریم.

طراحی جعبه پنجره دار

مقوای تک رو یا پشت طوسی

این نوع مقوا همان کونه که از نامش پیداست ،فقط از یک روی آن برای چاپ و یا نمایش استفاده می شود.معمولا برای  مواردی است که  درون جعبه  دید ندارد که ظاهری نا زیبا ایجاد کند.

 

مقوای دو رو یا اینور برد

این مدل مقوا داری دو روی سفید رنگ است وطبیعتا از دو سطح آن می شود استفاده کرد. استفاده از این نوع مقوا از نظر بهداشتی بیشتر توصیه می شود و همچنین از نظر زیبایی نسبت به مقوای پشت طوسی بهتر است.

مقوای گلاسه

این نوع مقوا به دلیل ظاهر براقی که دارد بیشتر برای موارد  لوازم آرایشی ،مورد استفاده قرار می گیرد.

مقوای لمینتی

مقاومت و میزان تحمل بار این مقوا ها نسبت به سایر مقوا ها بسیار زیاد است و معمولا برای موارد سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

وهمچنین مقوا های تک لایه،دو لایه و سه لایه که به فلوتی معروف هستند و بنا به نیاز از انواع آن ها استفاد می شود.

جعبه پنجه دار

منظور از جعبه ی پنجره دار این است که طراح جعبه ، تمام جعبه را با پوشش مقوایی طراحی نمیکند .قسمتی از جعبه را باز می گذارند که درون  آن مشخص باشد. یعنی در واقع تولید کننده  تمایل دارد که محصول برای جذب بیشتر مشتری ، نمایش داده شود. این قسمت پنجره مانند یا باز می تواند پوشش سلفونی یا طلقی داشته باشد ، ویا اصلا پوششی نداشته باشد.

طراحی جعبه پنجره دار