طراحی و برنامه مشاوره تبلیغاتی

طراحی سررسید و چاپ سررسید

  • نویسنده: سعید هدایتی
  •     
  • :تاریخ

طراحی سررسید و چاپ سررسید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند نوع سررسید وجود دارد؟ طراحی سررسید چطور باید باشد؟ چه کسانی سررسید اختصاصی چاپ می کنند؟ تفاوت های سررسید اختصاصی و سررسید عمومی را می دانید؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را به طور مفصل با سررسید(نمونه کارها) و انواع آن آشنا کنیم. سررسید اختصاصی، سررسید اروپایی، سررسید وزیری، سررسید رقعی، سررسید خشتی، سررسید کوچک، سررسید دستیار و... همه از انواع سررسید هایی هستند که ممکن است در طول سال با آن سرو کار داشته باشید. با مطالعه این مقاله می توانید به راحتی همچون یک کارشناس خبره انواع سررسید را از هم تشخیص داده و گزینه مناسب را برای مصرف با مراجعه به سایت شرکت تبلیغاتی طرح هرم  انتخاب نمایید.

 

مقدمه

انسان از دیرباز از نخستین لحظات آشنایی با طبیعت خودش را با مفهوم زمان درگیر کرده است. انسان های نخستین برای فهم و شناخت دقیق از زمان به مظاهر طبیعی یا چرخش های زیستی طبیعت می نگریستند و بر مبنای آنچه که می دیدند گذر لحظه ها را تعریف می کردند.

انسان در آغاز و برای بقا باید رفت و آمد فصل ها را تشخیص میداد. بعدها که کشاورزی را آموخت به دانستن روز و شب هم نیاز پیدا کرد. تشخیص ماه ها و سال ها بر عهده منجمان بود و آنان ماه و سال را تعیین می کردند.

از سوی دیگر انسان موفق شد تا بر لوح و کاغذ بنویسد و کتابت آموخت. این دو پیشرفت انسان را قادر کرد تا زمان را بنویسد و ثبت کند. دانستن زمان به انسان کمک کرد که بداند در کجا قرار گرفته و چه باید بکند. مقالات مرتبط : چاپ سر رسید اختصاصی

 

 

طراحی سررسید اختصاصی آریا اس جی اس

( طراحی سررسید اختصاصی شرکت آریا اس جی اس )

در دنیای امروز و در زندگی انسان شهرنشین دانستن زمان اهمیت بیشتری هم دارد. انسان امروز می بایست راس یک ساعت خاص در محل کارش حاضر شود، در یک روز خاص یک پروژه را تحویل دهد. او باید زمان بندی دقیق از مراسم رویدادها و اتفاقاتی که قرار است رخ دهد داشته باشد.

اینجاست که صنعت چاپ و زمان شناسی انسان دست به دست یکدیگر می دهند، و سررسید ها را به وجود می آورند.

سررسید ها برای انسان امروز، از صاحبان مشاغل آزاد گرفته تا آن دست افرادی که کارهای اداری، تجاری، فرهنگی، مدیریتی و ... انجام می دهند ضرورت دارد. به گونه ای که تقریبا می توان گفت روی میز هر انسانی که در گوشه ای از صنعت، تجارت، اقتصاد و ...حال حاضر دنیا فعالیت می کند یک سررسید دیده می شود.

سررسید ها از آنجا که دامنه مصرف کنندگانشان بسیار وسیع و متعدد است، در طرح ها، رنگ ها کارکردها و کاربردهای مختلف تولید می شوند.و با پوشش ها و تزیینات مختلف در بازار امروز یافت می شوند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید شرکت تی ان تی

( طراحی سررسید اختصاصی و چاپ سررسید اختصاصی شرکت پست بین المللی تی ان تی- TNT )

در واقع این امر همان عاملیست که می توان برای اهداف تبلیغاتی و هویتی روی آن حساب کرد. چاپخانه ها و طراحان با دانستن این امر خودشان را وارد عرصه بازار می کنند و متناسب با نیاز مشتریان محصولاتی را عرضه می کنند.

سررسید(نمونه کارها) هم مثل همه محصولات اداری و تجاری در کارها، طرح ها و رنگ های مختلف تولید و عرضه می گردد. ابعاد مختلفی به خود می گیرد و در حجم های گوناگون و بسیار متنوعی تولید می شود.

انگیزه افراد در استفاده از سررسید بسیار متفاوت است.گروهی از آن برای یادداشت وقایع روزانه یا خاطره نویسی استفاده می کنند، گروهی سررسیدها را به عنوان چک نویس می بینند و با این انگیزه سررسید سال های قبل را انتخاب می کنند.

گروهی برای نظم و انسجام کاری خود از آن بهره می برند، یعنی استفاده مدیریتی می کنند. قرارهایی که باید بگذارند، برنامه هایی که باید تعیین کنند را روی آن می نویسند. گروهی دیگر طرح های تجاری خودشان و هدف گذاری های خود را در تاریخ مورد نظر می نویسند و در تعیین استراتژی از وسایل کمک می گیرند.

دانشجویان و دانش آموزان از این محصولات تجاری، تبلیغی اداری برای درس خواندن استفاده می کنند.

سررسید ها به محصولات دیگر شباهت بسیار دارند، از این حیث که زمان را نشان می دهند شبیه تقویم ها هستند و از این جهت که صفحات پرشماری دارند به دفترها شباهت دارند. نوع تولید آنان به واسطه جلد و کاغذ و چاپ و ... به مانند کتاب ها است. به همین دلیل ریزه کاری های بسیار، مشابه همه این محصولات دارند و می بایست چاپخانه ها و طراحان به آن توجه کنند. همچنین برای کسانی که قصد سفارش سررسید ها را هم دارند دانستن این ریزه کاری ها خالی از لطف نیست. مقالات مرتبط : سررسید مهندسی

به واسطه حجم کاغذ ها و نوعشان بی شباهت به دفترچه های خاطرات نیستند. از آنجا که از آنان استفاده تبلیغاتی می شود و می توان پیام های تجاری را انتقال داد، کارکرد کارت های ویزیت ،بنر های تبلیغاتی یا کاتالوگ ها و بروشور ها را می یابند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت پگاه

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت پگاه)

 

حالا با توجه به این که ما با محصولی روبرو هستیم. که می تواند کاربرد محصولات متعددی را بیابد، باید سعی کنیم بهترین استفاده را از آن بکنیم. در دنیای امروز سررسیدها فقط برای زمان شناسی یا یادداشت ها طراحی نمی شوند. بسیاری از شرکت های بزرگ از این دست محصولات می توانند برای اهداف تبلیغاتی و با هدف معرفی شرکتشان بهره گیرند. آنان می توانند این محصول را به شرکا، کارمندان و کارکنان خود بدهند.

می توانند با طرح تصاویر زیبا و چشم نواز، نام، شرکت، محصول یا لوگوی خود را در حافظه بصری مخاطب ثبت و ضبط کنند.این امر خود در جایگاه یک تبلیغ پنهان موثر و بلند مدت برای شرکت ها کاربرد دارد.

مزایای استفاده از سررسید ها

همان گونه که در بالا گفته شد سررسید(نمونه کارها)  کاربرد بسیار زیادی دارند و از جوانب مختلفی قابل بررسی و تحلیل هستند، اما اکنون در این مقاله سعی داریم که سررسیدها را از جنبه تبلیغاتی خود مورد بررسی قرار دهیم.

پیشتر گفته شد که سررسید ها می توانند به مانند یک کارت ویزیت اطلاعات ضروری شما، به خصوص اطلاعات تماس شما را در اختیار مخاطبین قرار دهند. امروزه شرکت ها از طراحی روی جلد گرفته، یا افزودن آرم و لوگوی خود روی صفحات، خود را در حافظه بصری مخاطبان و بینندگان این محصولات به ثبت می رسانند.

فقط قرار گرفتن یک خط نوشته یا شماره تماس در گوشه ی کوچکی از چند صد صفحه سررسیدها می تواند آنان را همپای کارت های ویزیت در دادن اطلاعات به مشتریان و در دسترس قرار دادن شما برای مخاطبین یاری کند.

آنچه که سررسید را به عنوان یک کالای موثر در تبلیغات معرفی می کند این واقعیت است که سررسید(مقالات مرتبط) بسیار استفاده می شود. سررسید روی میز همه است و به شکل مداوم و متناوبی و به طور روزانه استفاده می شود.

همه دارندگان سررسید ها، روزانه ،دو روز یک بار یا حداقل هفته ای دو بار به سررسید های فعال و سالانه خود مراجعه می کنند. این یعنی یک فرصت فوق العاده برای آنکه متناوبا و در طول زمان در ذهن مخاطبانتان جای بگیرید.

سررسیدها بسیار تنوع پذیر هستند و این تنوع پذیری عاملی خواهد بود که بتوان از آن به طرق مختلف استفاده تبلیغاتی کرد.

از روی جلد تا صفحات اولیه و مقدماتی گرفته ، یا صفحات مربوط به روزها و تقویم ها این تفاوت به چشم می خورد. با توجه به ابعاد سررسید شما فضاهای میانی و جنبی لازم را می توانید برای تبلیغات استفاده کنید.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت سیمین بافت

(طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت سیمین بافت )

شما می توانید برای تبلیغات طولانی مدت و سریالی از سررسید ها استفاده کنید. یعنی می توانید که شعارها و تبلیغات طولانی خود را قسمت به قسمت و جمله به جمله در صفحات مختلف بنویسید و به این شکل تبلیغات طولانی خود را انجام دهید.

این امر سررسید(نمونه کارها) را به عنوان یک گزینه خاص و بی نظیر جهت تبلیغات حجیم و پر جزییات معرفی می کند. چیزی که از طریق کارت های ویزیت، بنر ها یا تقویم های دیواری و رومیزی به ندرت اتفاق می افتد.

اگر شرکت، مغازه یا بنگاه تبلیغاتی شما در حوزه های مختلفی کار کرده یا نمونه کارهای متعددی از خود به جای گذاشته می توانید از حجم زیاد سررسید ها برای توصیف سابقه کاری خود، نمونه کارها و دست آوردهای خودتان استفاده کنید.

در استفاده تبلیغاتی از سررسیدها می توان به نمونه های موفق جهانی یا آن دسته از کارهایی که در حوزه کاری شما برند شده نیز اشاره کرد، مثلا در تبلیغ کسب و کاری در حوزه معماری می توان آثار شاخص جهانی نظیر ، برج ایفل، اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت، دیوار چین و ده ها مورد دیگر را در سررسید خود جای دهید. مقالات مرتبط : سر رسید و ارگانایزر

یا یک شرکت عکاسی، نقاشی، یا یک گروه هنری موسیقیایی، سینمایی می تواند آثار شاخص در محصولش به کار ببرد.

سررسید ها موارد بسیار خوبی برای تورق هستند. به محض آنکه فردی سررسیدی دستش بیفتد حتما آن را ورق می زند. و تبلیغات در خلال این تورق ها به چشم مخاطبان می رسند. اولین تورق ها همان عاملی می شود، که مخاطب ساعت ها درگیر پروژه های کاری شما شود و به شکلی عمیق در حوزه کاری شما غرق شود.

از دیگر سو سررسید(نمونه کارها) استفاده تبلیغاتی طولانی مدتی دارد، هر سررسیدی حداقل یک سال مورد استفاده مصرف کنندگان است. با توجه به زمان زیاد مصرف، نوشته ها وتبلیغات بیشتری مورد مطالعه افراد قرار می گیرند.

همه این عوامل دست به دست هم داده است تا شرکت ها و چاپخانه ها سررسید را به عنوان یک محصول ارزان قیمت و پربازده تبلیغاتی به شمار بیاورند و چاپ آن ها را از چاپخانه ها مطالبه کنند.

به همین سبب است که اکنون این محصولات را در جای جای بازار می بینیم و کمتر کسب و کار بزرگی را بدون سررسیدهای ویژه و اختصاصی شرکت ها می یابیم.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت اطلس انرژی

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت اطلس انرژی  )

 

طراحی

طراحی برای هر محصولی که جلوه بصری دارد، امر حیاتی و کتمان ناپذیر است. سررسید ها هم جلوه بصری دارند، پس به طراح نیاز دارند.

طراحی سررسید ها امریست متنوع و همه جانبه، به این معنا که دامنه اختیارات طراح بسیار زیاد می شود. طراح می بایست به طرح روی جلد توجه کند. برای کاغذهای اولیه برنامه ویژه ای بچیند و صفحات روز(صفحات مربوط به روزهای سال) را نیز طراحی کند.

طراح در استفاده تبلیغاتی از سررسید می تواند به فونت ها توجه کند. چرا که سررسید ظرفیت بسیار زیادی برای نوشته ها دارد. نوشته های بزرگ و کوچکی که در متن صفحات یا حواشی آن به کار می روند، معمولا هدایت شده اند.

شرکت هایی که سررسید ها را تولید می کنند اهداف تبلیغاتی خود را در دل این سررسیدها می گنجانند. این اهداف و شعائر تبلیغاتی می توانند در حکم یک نوشته باشند، یک شعار، یک متن اقناع کننده، یک معرفی نامه و ....

این نوشتار ها هم به طراحی نیاز دارند، انتخاب نوع فونت، رنگ فونت، جایگاه استفاده متن.(یعنی قسمتی از صفحه که متن در آن استفاده می شود) از وظایف طراح است.

جز انتخاب فونت، طراحی نوع نوشتار و جایگاه نوشته، طراحان سررسید ها باید به نکات متعددی توجه فرمایند.

طراحی از روی جلد شروع می شود. این مثلی است که طراحان وسایل چاپی عمدتا به آن اعتقاد دارند. طراحی روی جلد معرف محصول چاپی است. اهمیت طراحی جلد برای سررسید ها به اندازه کاتالوگ ها و کتاب ها نیست و کمتر از آن است چون همه ما عادت کرده ایم جلد سررسید ها را با طرح هایی ساده و چند نقش مختصر و مفید ببینیم.

طراحی های مناسب که تولید کنندگان سررسیدها در نظر دارند عموما طرح های ساده ای می باشد. البته تولید طرح های ساده و خلاقانه کار ساده ای نیست و نیاز به ایده پردازی های زیادی دارد. زمانی که شما قصد دارید یک طرح تاثیرگذار را بیافرینید باید به شکل مینیمال و در کمترین طرح ها بیشترین تاثیر را ایجاد نمایید. مقالات مرتبط : سر رسید یک روز در صفحه

سررسیدها عموما جلد های سختی دارند و جلد آنان به مانند کاتالوگ ها از گلاسه نیست. به همین دلیل طراح سررسید باید بداند که روی جلدی طراحی می کند که به راحتی کاغذ پذیرای طراحی صورت  گرفته از سوی وی نیست.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت ماهی دانه

 

عمده تولید کنندگان سررسیدهای تبلیغاتی، تبلیغ را از روی جلد شروع می کنند. نام شرکت و آرم آن را در مرکز جلد و به شکلی که نمود زیادی داشته باشد می زنند.

مزایا دست آورد ها و توضیحات مربوط شرکت همراه با شماره های اصلی تماس و آدرس شعبه اصلی یا سایر شعبات اطلاعاتی هستند که ممکن است روی جلد قرار بگیرند.

در اینجا نحوه قرار گیری لوگو،ادرس، اطلاعات فونت و جایگاه آنان از سوی طراح تعیین می شود.

کمتر دیده شده است که در خلق سررسید ها و طراحی جلد آنان از تصاویر استفاده شود. اما از طرح استفاده می شود. طراحی ساده همراه با نقش بندی جایی هستند که خلاقیت طراح و گرافیست دیده می شود.

نوع رنگ انتخابی در جلد،ترکیب رنگ ها و طیف های رنگی با یکدیگر مهمترین چیزی است که طراح می بایست به آن توجه کند.

صفحات آغازین سررسید(نمونه کارها) صفحاتی ضخیم تر و سنگین از جنس گلاسه و مقوا هستند. این صفحات قادرند تا طرح های تصویری بگیرند، اینجاست که طراحی می تواند جوانب تصویری بیابد، کاغدها، مقواها و گلاسه ها می توانند به خود رنگ بگیرند، یا تصاویر مختلفی در آنان جای داده شوند.( این قسمت سررسیدها بی شباهت به صفحات کاتالوگ ها نیست)

سررسید صرفا یک ابزار تبلیغاتی نیست، این وسایل به منظور خلق و نشان دادن هویت شرکت به کار می روند. هویت ها می تواند بصری، نمادین، تاریخی و چه بسا متنی باشد.

مثلا در صفحات اولیه ی سررسید ها که بیش از انواع دیگر آن قابلیت بارگیری تصویر وجود دارد، می توان تصاویری از بنای اصلی شرکت یا کارخانه را کار گذاشت. می توان تصاویری از شهری که کارخانه در آن قرار دارد را استفاده کرد.

تصاویر صفحات اولیه می تواند نقوشی را در خود به جای بگذارد که بیانگر عقبه کاری و هویتی محصول باشد. مثلا یک شرکت فعال در عرصه موزاییک، سنگ یا آجر می تواند پس زمینه ای همسو با این اهداف طراحی و ترسیم نماید.

پس زمینه ها در صفحات اولیه سررسید ها می توانند پذیرای شعائر مذهبی نیز باشند. در بسیاری از سررسیدها عبارت بسم الله الرحمن الرحیم ، به نام خدا و ... طلیعه ی سررسید است. از آن جا که سررسیدها کارکرد زمان شناسانه دارند و صفحات اولیه آنان همسو با آغازین لحظات سال جدید است نشانه های زمانی و نشانه های نو شدن سال در آنان به چشم می خورد.

به همین سبب ابعاد متفرقه و هویتی نیز در طراحی این دست از محصولات نقش فعالی دارد. مظاهر تاریخی، فرهنگی یا تعلقات خاطری که وجود دارد بی آنکه ارتباط چندانی با حوزه کاری شرکت داشته باشند در سررسید ها به کار می روند. مقالات مرتبط : سر رسید مدیریتی

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  پترو پرگاس

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  پترو پرگاس)

 

این امر همان چیزیست که طراحی سررسید را نسبت به کاتالوگ ها پیچیده تر می کند و باعث می شود که ایده پردازی در آن نقش بیشتری داشته باشد. البته نیاز سررسیدها به تبلیغات بصری کمتر از کاتالوگ ها است. به همین دلیل طراحان به هنگام خلق سررسید ها وسواس کمتری در طراحی عکس ها یا ماکت سازی به خرج می دهند و با توجه به خاصیت ذاتی سررسید و صفحات یکسان برای یادداشت ها نقشه راه مشخص تری نیز دارند.

پس از صفحات اولیه صفحات عادی سررسید ها شروع می شود. این صفحات از جنس کاغذ ساده خواهند بود و از نظر کاربردی به کاغذ دفتر نیز شباهت دارند.

در طراحی اینان نیاز کمتری به تنوع است. حتی می توان یک الگوی یکسان را ده ها یا چه بسا صدها صفحه به کار برد. اما خود طراحی صفحات این بخش سررسیدها ریزه کاری های خاص خودش را می طلبد.

بسته به نوع سررسید(نمونه کارها) و حجم آن طراحی ها متفاوت می شود. اینکه تاریخ یا تاریخ های روز در کجا بخورد، نوارهای بالای صفحه به چه صورت باشد. خط داخل صفحه چه میزان ضخامت داشته باشند، خطوط چه ابعادی را در عرض و طول به خود اختصاص دهد، تا چه اندازه با ابتدا و انتها صفحات فاصله داشته باشد.آیا خطوط تمام طول صفحه را شامل شوند یا خیر؟. تبدیل به دغدغه های ذهنی طراح می شوند.

چه شعارها، اطلاع رسانی هایی در آن به کار رود، روزها، زمان ها و وقایع به چه صورت در صفحات جای گیرند. آیا نیازی به نمایش عددی آنها خواهد بود.

شعار ها در کجای بیایند، در حاشیه ها، در پایین متون یا هر جای دیگری؟ نکاتی است که طراح باید آن را مدنظر داشته باشد.

طراح باید تعیین کند که مابین هر چند صحفه یک کاغذ گلاسه به کار رود و در آن کاغذ گلاسه چه تصویری به نمایش گذاشته شود. این تصویر می تواند از مظاهر طبیعت باشد یا آثار ارزشمند تاریخی جغرافیایی مناطق خاص. در کنار همه اینها طراح می تواند با تصاویری محصولات تولید شده یا جزییات کار را به صورت تصویری تشریح کند.

این صفحات کاربرد کاتالوگ ها را می یابند، البته نباید این نکته را از نظر راند که حجم آنان بسیار کمتر است. به همین دلیل تبلیغات می بایست مینمیال و به شکل کلی باشند. مقالات مرتبط : سر رسید مهندسی

صفحات پایانی این سررسیدها جاییست برای یادداشت های فرعی، اطلاعات تماس و ...

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  کاترین

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  کاترین)

این بخش از نظر بصری و طراحی جدا از سایر بخش های سررسید(نمونه کارها) است و طراحی جداگانه ای می طلبد که طراح باید آن را هم مدنظر داشته باشد. در برخی از سررسید ها در صفحاتی پایانی دوباره صفحات گلاسه قرار می گیرند. این صفحات هم مثل صحفات نخستین به طراحی ها، ماکت سازی ها و عکس برداری هایی نیازمندند.

توصیه می شود که اگر قصد دارید از این دست سررسیدها استفاده تبلیغاتی کنید از صفحات گلاسه استفاده بیشتری کنید.

کاغذهای گلاسه

همانطور که می دانیم استفاده از کاغذهای گلاسه در سررسیدها امر رایجی نیست و عمده بخش های این محصولات با کاغذهای تحریر پر می شود. کاغذهایی که ابعاد 70 و 80 گرمی دارند. اما این گلاسه های کم تعداد به اندازه همان کاغذهای تحریر پرشمار نقش تبلیغاتی دارند.

این کاغذهای گلاسه پذیرای تصاویر هستند و پذیرایی از تصاویر یعنی نفوذ تصویری به ذهن مخاطب. انتخاب تصاویر درست در این بخش ها می تواند مخاطب را بیش از پیش با محصولات شما آشنا کند. به لطف این تصاویر مخاطب اطلاعات بیشتری از شرکت شما به دست می آورد.

کاغذهای گلاسه علاوه بر طراحی به ماکت سازی و عکس برداری صنعتی هم نیاز دارند. در عکس برداری صنعتی آن گروه از تصاویری که قرار است روی کاغذ قرار گیرند توسط عکاسان مورد عکس برداری قرار می گیرند.

بعدها با تکینیک هایی نظیر روتوش این تصاویر مناسب قرار گیری روی جلد می شوند. در مواردی این کاغذهای گلاسه با تصاویری از متخصصان،کارمندان و عکس های دست جمعی پر می شوند.

کاغذهای گلاسه می توانند با تصاویری از محل شرکت، کروکی آن و تصاویر ساختمان ها پر شوند.

 

ابعاد سررسید

انتخاب ابعاد سررسید(نمونه کارها) کار چندان سختی نیست. سررسید ها به دلیل شباهت شکل ظاهری خود به کتاب ها و دفاتر در همان ابعاد رایج کتاب ها تولید می شوند. قطع وزیری یکی از رایج ترین قطع هاییست که سررسید در آن تولید می شود.

سررسیدهای وزیری: سررسید های وزیری با طول و عرض 14 سانتی متر در 21 سانتی متر در بازار یافت می گردند و از سوی چاپخانه ها به سمت مشتریان عرضه می گردند. این سررسید ها جز سررسید های پرحجم هستند و می توانند نوشته های زیادی را در دل خود بگیرند.

به همین دلیل کسانی که سعی دارند نوشته های طولانی یا یادداشت های زیاد را در سررسید های خود قرار دهند از این سررسید ها به عنوان گزینه مطلوب استفاده می کنند. شکل هندسی این سررسید ها و نسبت طول و عرض آن به شکل هندسی مستطیل است و عدد طلایی در مورد ابعاد آن رعایت شده است. مقالات مرتبط : سر رسید ترمو

این سررسیدها بیشتر برای قرار گرفتن روی میز مناسب هستند. روی میزهای اداری ویژه کارمندان، مجریان، مدیران و ... جای میگیرند و توضیحات و توصیفات کلان و طولانی کارکنان در آن نوشته می شود.

همانطور که می دانید این دست سررسیدها را نمی توان حمل کرد و همواره با خود جابجا نمود، این ها بیشتر جای ثابتی دارند و مناسب میزها و دفاتر مرکزی هستند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  اس جی اس

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  اس جی اس- SGS)

سررسید اروپایی

صحافی اروپایی با ابعاد 21 سانتی متر در 12 سانتی متر در بازار یافت می شود. این محصول قابلیت حمل بیشتری از سررسید های وزیری دارد. از همین روی مناسب کسانی است که پیوسته در عبور و مرور و تردد هستند.

 

طراحی سررسید  اروپایی و چاپ سررسید اروپایی اختصاصی شرکت آرمان

(طراحی سررسید اروپایی و چاپ سررسید اروپایی اختصاصی شرکت آرمان)

 

کسانی که کارشان ایجاد می کند که سر ساختمان ها و پروژه های مختلف در اقصی نقاط شهر بروند و تردد بسیار بکنند از مشتریان عمده این محصولات هستند. این ها می توانند یادداشت ها را فی الفور و سر خود پروژه انجام دهند. یا در لحظات مهم در کمترین زمان ممکن به یادداشت هایی که کرده اند استناد کنند.

سررسید های قابل حمل اروپایی ویژه این افراد و یادداشت های سر پروژه است، استفاده کنندگان این محصولات  قادر خواهد بود در کمترین زمان ممکن محتویات ذهنی خود را به روی کاغذ، یا از کاغذ به ذهن خود آن هم در سر پروژه انتقال دهند.

سررسید خشتی

ابعاد خشتی در میان همه محصولات تبلیغاتی به شکل کم و زیاد تولید می شود. ما پیشتر در مورد کارت های ویزیت خشتی، کاتالوگ های خشتی و ... صحبت کردیم. محصولات تبلیغاتی با ابعاد خشتی ظاهر مستطیلی خود را از دست می دهند و حالتی مربع گون به خود می گیرند.

محصولاتی که با ابعاد خشتی طراحی می شوند خیلی رایج نیستند و عمومیت چندانی ندارند، اما یک نوع زیبایی خاص و ظاهر منحصر به فرد دارند.

این نوع خاص از زیبایی باعث می شود تا همه توجهات را به خود جلب کند، چیزی که زیباست و طرحی دارد که با بسیاری از نمونه های دیگر تقاوت دارد می تواند نشان دهنده حسن سلیقه کارفرما باشد. مقالات مرتبط : سر رسید گالینگور

 

طراحی سررسید خشتی و چاپ سررسید اختصاصی صندوق بازنشستگی هما

( طراحی سررسید خشتی جعبه دار و چاپ سررسید اختصاصی صندوق بازنشستگی هما )

 

گاهی استفاده از این محصول نشان دهنده تفاوت هایی است که شما با رقبایتان دارید و گاهی دیگر می تواند نشان دهد که شما تا چه میزان حاضر به هزینه کردن برای کارهای خودتان هستید.

این سررسید ها مناسب ترین گزینه برای افرادی است که میخواهند خودشان را با سلیقه ، متفاوت و علاقمند به زیبایی و تنوع نشان دهند.

سررسید رقعی

سررسید های رقعی در قیاس با سررسید وزیری اندکی کوچک تر و ارزان تر هستند. آنان به مانند سررسیدهای اروپایی بسیار خوش دست هستند و برای کسانی که به جابجایی های زیاد در ساعات کاریشان عادت دارند گزینه مناسبی هستند. ابعاد این دست از سررسیدها 15*22 می باشد و توسط چاپخانه ها عرضه و روانه بازار می شوند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت ایده پرداز

( طراحی سررسید رقعی و چاپ سررسید رقعی  اختصاصی شرکت ایده پرداز )

سررسیدهای رحلی

سررسیدهای رحلی جز بزرگترین محصولات عرضه شده در بازار هستند. این دست سررسیدها به سررسید مدیران نیز معروف هستند. ابعاد این دست سررسید ها آنقدر بزرگ است که کمتر در جابجایی ها استفاده می شود. حتی می توان گفت گنجایش مطالب این سررسیدها افزون بر نیاز های کاری کارفرمایان است.

در سررسید(نمونه کارها) شاید این حجم مطالب چاپ و نوشته نشوند. با این وجود می توان ادعا کرد این سررسید ها کارکرد تزیینی و دکوری زیادی دارند. معمولا در اتاق مدیران جای میگیرند و به سررسید مدیریتی معروف هستند.این دست سررسیدها کارکرد تزینی و دکوری زیادی دارند و به همین سبب فواید تبلیغاتی تجاری بالایی دارا می باشند.

سررسید های پالتویی

سررسید های پالتویی قواره خاصی دارند، این دست سررسیدها در ابعادی کشیده و صاف تولید می شوند. رایج ترین ابعاد در تولید سررسید های پالتویی 12 سانتی متر در 17 سانتی متر است.

 

طراحی سررسید پالتویی و چاپ سررسید  پالتویی اختصاصی شرکت  شهاب سنگ

(طراحی سررسید پالتویی و چاپ سررسید  پالتویی اختصاصی شرکت  شهاب سنگ)

سررسیدهای جیبی

سررسید های جیبی عمدتا به گونه ای طراحی شده اند که به سادگی قابل حمل باشند و در محفظه های کوچک جا شوند. به همین دلیل حمل سررسید های جیبی به هیچ عنوان نمی تواند ازار دهنده یا دست و پاگیر باشد.

سررسید های جیبی گنجایش ثبت اطلاعات و رویدادها را کم تر از سایر سررسید(نمونه کارها) دارند، اگر واقع بین باشیم این سررسیدها برای ثبت اطلاعات جزئی و کم حجم طراحی شده اند. ترجیح آن است که این اطلاعات به قدری ضروری باشند که در همه جا بتوان از آن ها استفاده کرد.

سررسید های جیبی هم ابعاد مختلفی دارند، ابعاد 10*15 و 9*14 سانتی متر رایج ترین ابعادی است که سررسیدهای جیبی در آن تولید می شود.

 

انواع سررسیدها

همانطور که پیشتر گفته شد سررسید(نمونه کارها) کاربرد تبلیغاتی، هویتی و فنی دارد. یعنی یک تولید کننده و سازنده سررسید باید بداند برای چه گروهی از مخاطبان آن هم با چه هدفی تولید می کند. سررسید صرفا جهت قانع کردن مشتری به کار نمی رود گاهی می بایست به گونه ای باشد که نیازهای نیروهای مختصص را هم تامین کند.

سررسید می تواند مهندسی، هنری، ورزشی و ... باشد. هر یک از این سررسید ها نیازمند طراحان محتوایی و هویتی هستند که همسو محتوای مورد نظر کارکردهای بصری تخصصی را فراهم نمایند.

طراح این گروه از سررسید ها می بایست اطلاعات اجمالی از موضوع مورد نظر داشته باشد و در سررسید چیزهایی را بگنجاند که همسو با دغدغه های مشتریان این سررسید ها باشد. یا حداقل علائق فردی و شغلی این گروه ها را فراهم آورد. به نوعی می توان گفت تولید کننده این سررسیدها می بایست اطلاعات قابل توجهی از مشترکات رشته ها داشته باشد و اطلاعات پایه ای مربوط به موضوعات را بداند.

آن گاه در چنین شرایطی این افراد می توانند محصولی را تولید و به سوی بازار عرضه کنند که رضایت محتوایی مشتری را با خود به همراه داشته باشد. سفارش دهنگان سررسید ها نیز این مطالبه را دارند چرا که سعی دارند شرکت خود را به عنوان یک شرکت تخصصی نزد متخصصان رشته مورد نظر و مخاطبانش معرفی کنند. مقالات مرتبط : سر رسید اروپایی

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  سما نقاله

(طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  سما نقاله - 1397)

 

مثلا مهندسین یکی از اقشاری هستند که بسیار از سررسید ها استفاده می کنند. در سوی مقابل هم شرکت های ساختمانی، چه از نوع سازندگان ساختمان ها و چه شرکت هایی که خدمات ساختمان، نظیر احداث پکیج، لوله کشی و ... را انجام می دهند. از سفارش دهندگان و کارفرمایان این سررسید ها هستند.

برای این گروه از مخاطبین سررسید های مخصوص مهندسی عرضه می شود. سررسید های مهندسی فرمول های مربوط به رشته را در دل خود جای می دهند. آنها حاوی اطلاعات پایه مهندسی می باشند و سعی شده است که به گونه ای طراحی شوند که در کمترین حجم اطلاعات ضروری را در خود جای دهند.

این اطلاعات ضروری ممکن است به کار مهندسین بیایند. زمانی که مهندسی یک فرمول یا یک اطلاعات پایه را فراموش کرد می تواند به این سررسیدها مراجعه کند. ممکن است یک قانون یا ضابطه در این سررسید ها قرار بگیرد.

سررسیدها می توانند مزین به جملات قصار بزرگان، تصاویر دانشمندان و نمونه های موفق هر محصولی باشند. می توان شاهکارهای ادبی و هنری را در آنها نشان داد.

سررسیدهای دستیاری از دیگر انواع بسیار رایج سررسیدها می باشند. یکی از کارکردهای سررسید ها ایفای نقش دستیار برای خریداران و مالکین است. می توان قرار ها، برنامه های روزانه ، هدف گذاری و محاسبات مالی و شغلی را در این سررسیدها نوشت.

در واقع استفاده کنندگان سررسیدها خیالشان راحت است که یک منشی غیر سخنگو دارند. امروزه بسیاری از سررسیدهایی که در بازار عرضه می شوند تحت عنوان سررسید دستیاری از سوی فروشندگان تولید و توسط مشتریان خریداری می شوند.

سررسیدهای ارگانایزر یکی دیگر از انواع رایج و پر طرفدار سررسید هستند. این سررسید ها را هم چاپخانه ها در تیراژ بسیار بالا تولید می کنند و از دیگر سو مشتریان پر شمار دیگری نیز از مغازه ها تقاضای این گونه سررسید را دارند. مقالات مرتبط : سررسید سلفونی

ارگانایز عبارتی است که در زبان انگلیسی به معنای نظم دادن، نظام بخشی و... در فارسی ترجمه شده است. این سررسید ها هم تحت این عنوان و با هدف افزایش نظام بندی تولید می گردند.

ارگانایزرها به خوبی از وسایل جنبی و کمکی استفاده می کنند، آنان جایی برای کارت ها، تبلت ها و خودکار ها دارند. ارگانایزرهای بسیاری با کلاسور ها صحافی می گردند. و پوششی از جنس چرم، چه نوع مصنوعی آن و چه نوع طبیعی آن دارند.

 

(طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  سما نقاله - 1396)

(طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  سما نقاله - 1396)

انواع سررسیدها بر اساس روزشماری

سررسید های هفتگی

اینکه در هر صفحه سررسید(نمونه کارها) چند روز جای گرفته اند یکی از مبانی تقسیم بندی سررسیدها است. مواردی از سررسیدها هستند که یک هفته را در یک روز جای میدهند. این سررسید ها تحت عنوان سررسید های هفتگی نزد عموم مردم شناخته می شوند.

ما در طول سال 52 هفته داریم. که هر یک، یک صفحه را به خود اختصاص می دهد. کنار این 52 صفحه، صفحات فرعی و جانبی قرار می گیرند. طبیعتا این سررسیدها حجم کمتری را به خود اختصاص می دهند.

در این سررسیدها، صفحات فضای کمتری برای ثبت یادداشت ها و وقایع روزانه در اختیار مشتریانشان قرار می دهند. البته تولید کنندگان می تواند صفحات جنبی ویژه یادداشت و تبلیغات نیز ایجاد کنند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این گروه از سررسیدها کوچکتر می شوند. طبیعتا نقطه عطف باریکتر، قطر کمتر و سبکی بیشتر از نشانه های سررسید های هفتگی هستند.

این کوچکی سررسیدها قابلیت حمل آنان را بیشتر می کنند و آنان را پذیرای یادداشت های ضروری و مختصر می کند.

سررسیدهای روزشمار

نوع دیگری از سررسیدها هستند که هر صفحه را به یک روز اختصاص داده اند. این سررسید ها تحت عنوان سررسیدهای روز شمار معروف هستند. حجم این سررسید ها اندکی بیشتر از تعداد روزهای سال است، 365 روز سال یا در موارد کبیسه 366 روز سال تعداد صفحات اصلی را تشکیل می دهند. به این صفحات، صفحات پایانی و آغازین را نیز اضافه می کنند. مقالات مرتبط : سر رسید اختصاصی با جلد داغی

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  هود کن

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت هود کن )

 

تعداد صفحات اینگونه سررسیدها می تواند نزدیک 380 الی 400 صفحه بشود. به دلیل حجم زیادی که وجود دارد فضای زیادی برای یادداشت در این سررسیدها وجود دارد. به همین دلیل این سررسیدهای حجیم تر مناسب کسانی خواهند بود که قصد نوشتن بسیار، یا یادداشت های زیاد دارند.

البته این سررسیدها به واسطه حجم زیادشان بیش تر مناسب دفاتر و میز ادارات هستند. دارندگان این سررسیدها می توانند هدف گذاری، برنامه جزییات دقیق کاریشان را در آن قرار دهند.

حتی از نسخه های قدیمی تر این سررسیدها می توان به عنوان دفتر،جزوه ، چکنویس یا پیشنویس نیز استفاده کرد.

سررسیدهای دو روز در یک صفحه

همانطور که از نامش پیداست در هر صفحه این سررسیدها دو روز قرار گرفته اند. طبیعتا این تقسیم بندی روزها باعث می شود که حجم این سررسید ها در قیاس با سررسیدهای روزشمار کمتر شود. یا به عبارت دیگر نزدیک به نصف شود.

معمولا حجم این سررسیدها از نسخ هفتگی بیشتر است و از نظر ظرفیت یادداشت چیزی مابین سررسیدهای هفتگی و سررسیدهای روزشمار می باشد. این محصولات برای کسانی مناسب می باشد که از کمی صفحات یادداشت سررسیدهای هفتگی شکایت می کنند اما از سوی دیگر سعی دارند محصولی داشته باشند که اندازه سررسیدهای روزشمار حجیم نباشد.

در مواردی چاپخانه ها انواعی از سررسید(نمونه کارها) را به بازار عرضه می کنند که بیش از دو روز را در یک صفحه دارند. گاهی سه روز آخر هفته را در یک صفحه قرار می دهند. این محصولات هر چند از نظر تقسیم بندی با سررسیدهای دو روز در یک صفحه تفاوت دارند اما در بازار تحت عنوان سررسیدهای دو روز در یک صفحه شناخته می شوند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت گرد

( طراحی و چاپ سررسید اختصاصی شرکت گرد )

سررسیدهای جمعه مشترک

برای کارمندان ادارات و فعالین عرصه اقتصاد روزهای تعطیل روزهای کم مسئله تری است. با عنایت به تعطیلی این روزها گروهی از طراحان و چاپخانه داران ضرورت ایجاد یک صفحه ویژه روزهای تعطیل را ناچیز شمارده اند.

به همین دلیل در این سررسیدها جمعه صفحات وِیژه و اختصاصی برای خودش ندارد. وقتی پنج شنبه و جمعه در یک صفحه قرار بگیرند اندکی حجم سررسید کاهش می یابد. اما باز هم شبیه و نزدیک به سررسیدهای روزشمار است.

اینکه در میان صفحات تکی، صفحات دو تایی به وجود آید تنوع به سررسید اضافه می شود. و جمعه ها به عنوان روزهای تعطیل ظاهری خاص و منحصر به فرد می یابد. در مواردی روز جمعه و سایر روزهای تعطیل با رنگ قرمز متمایز می شوند.

صحافی سررسید

انسان بعد از آنکه موفق شد تا آنچه که در ذهنش آمده را روی کاغذ بنویسد یا بر عکس از آنچه که روی کاغذ است برای یاری رساندن به ذهنش بهره گیرد به دنبال منظم کردن این کاغذ ها رفت. مقالات مرتبط : سر رسید اختصاصی با جلد چرم

قدمت صحافی به هزاران سال قبل برمی گردد. اما با گذشت زمان و به وجود آمدن تکنولوژی های جدید نحوه صحافی کردن دست خوش تغییرات زیادی شد. به طور کلی تمامی محصولات چاپی که حاوی صفحات پرشماری هستند مورد صحافی قرار می گیرند.

صحاف فردیست که صفحات را به ترتیب و به شکل متوالی کنار یکدیگر قرار می دهد. صحافی در مورد کتاب ها، دفترها، کاتالوگ ها و سررسیدها انجام می شود. صحافی در قدیم به شکل دستی و با هنر دست انجام می شد.

هنوز هم این نوع صحافی در بازار وجود دارد و  بسیاری از استادان صحاف این کار را با دستان هنرمند خودشان انجام می دهند. اما نکته ای که نباید آن را از نظر راند آن است که کار دستی زمان بسیار زیادی می برد، هزینه اش بیشتر است و برای تیراژ بالا عملی نیست.

با توجه به گستردگی کار و پراکندگی آن، تعدد سفارشات و سایر نکات صحافی دستی در اکثر موارد مناسب نیست. تیراژ های بالا به صحافی هایی نیاز دارد که در آن از تکنولوژی استفاده می شود. اگر صحافی ها با دست انجام شوند در تیراژ های بالا یکدستی خودشان را از دست می دهند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  عمران و توسعه الیگودرز

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت  عمران و توسعه الیگودرز )

 

اما صحافی های ماشینی این ویژگی را دارند که در هر تیراژی محصولات را یک دست و یک شکل تولید کنند. در صحافی های ماشینی تکنولوژی به کمک می آید. از چسب های گرم گرفته تا ماشین هایی که می توانند در یک مدت زمان مشخص صحافی های بسیاری را انجام دهند.

این امور هم به کاهش هزینه و کاهش زمان تولید کمک می کند. در ادامه قصد داریم انواع روش های صحافی و  مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

صحافی سررسید انواع و اقسام مختلفی دارد.

 

صحافی کلاسوری: همه افراد در دوران تحصیل از کلاسور استفاده کرده اند. کلاسور مزیت بسیار بزرگی دارد، شما می توانید در کلاسورها صفحات را با یک دیگر جایگزین کنید. یا صفحات فرعی و جدید را به آن اضافه نمایید. همچنین می توان کاغذهای تبلیغاتی را در دل خود صفحات صحافی شده جای داد. کلاسور ها از روی جلد و از بیرون سررسید روی محصول سوار می شوند و طراحی بیرونی متفاوتی هم می طلبند.

 

چاپ سررسید کلاسوری

(طراحی، چاپ و تولیدسررسید کلاسوری)

صحافی ته دوخت: صحافی ته دوخت نوعی صحافی است که طی آن صحاف کاغذهای سررسید را در دسته های مشخصی( عمدتا به صورت هشت تایی، ده تایی، دوازده تایی و شانزده تایی) کنار یکدیگر می چیند. او این صفحات را به یکدیگر می دوزاند و پس از دوخت مقادیری از چسب را به منظور محکم کردن کنار آنها قرار می دهد.

روش چسب و ته دوخت از گران، وقت گیر ترین و هزینه برترین روش های صحافی است که با توجه به این نکات هزینه بیشتری هم به آن اختصاص می یابد. گفتنی است که استفاده از این نوع صحافی در سررسیدها رواج بیشتری دارد.

در کل می توان گفت که این نوع صحافی به عنوان صحافی وزین و نفیس تلقی می شود و محصولاتی که مورد این نوع از صحافی ها قرار گرفتند جز محصولات تجملی صحافی شده در نوع خودشان به حساب می آیند.

در این روش صحافی هنر دست و کار دست تاثیر بیشتری هم دارد. مقالات مرتبط : سر رسید اختصاصی با جلد سلفونی

صحافی فنر: استفاده از سیم ها و فنر ها جهت یکپارچه کردن کاغذها رواج و عمومیت بسیاری دارد. همه دانش آموزان دانشجویان و محققین نتایج بسیاری از تحقیقات خود را پس از پرینت کردن با استفاده از سیم ها و فنر ها یکدست می کنند.

صحافی های فنری به چند دلیل بسیار رواج دارند و از انواع محبوب سررسیدها می باشند. آنها به راحتی ورق می خورند و به سادگی می توان با آنها کار کرد از سوی دیگر کم هزینه هستند. چاپ کنندگان نیز علاقه بسیاری به این شکل از صحافی دارند. اجرای چنین صحافی وقت بسیار زیادی نمی گیرد و به تجهیزات کمتری هم نیاز دارد. افزون بر همه اینها کاغذها را به سادگی می توان از این ها کم و زیاد کرد.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت مایسا تسمه

 

البته این نوع سررسید(نمونه کارها) معایبی هم دارد. سیمی شدن به خودی خود حجم سررسیدها را افزایش می دهد، سررسیدها بسیار قطور می شوند. این قطور شدن زیبایی کار طراح و قالب خود طرح را تحت الشعاع قرار می دهد.

از طرفی فنرهای قطور بددست هستند و قابلیت حمل سررسید را کم می کند. نکته دیگری که باید در مورد صحافی فنری به یاد داشت این است که عمر سررسیدهای فنری اندکی کمتر از سررسیدهای دوختی است.

صحافی چسبی: در صحافی چسبی صفحات سررسید از طریق چسب به یکدیگر پیوند می خورند. صحافی چسبی سریع تر از سایر روش های صحافی به حصول می رسد و قابل اجرا می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که چسب ها به مرور زمان ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل طول عمر این نوع سررسیدها کمتر از دو مورد دیگر است. گونه یاد شده صحافی (صحافی چسبی) بسیار به مرغوبیت چسب وابسته است. اگر چسبی که به کار رود چسب مرغوبی نباشد در مدت زمان کوتاه انسجام و یک دستی صحافی از دست می رود.

هر چه قطر سررسید(نمونه کارها) کمتر شود صحافی چسبی کاربردش بیشتر می شود، در سررسید های هفتگی یا سررسیدهای جیبی این نوع خاص از صحافی کاربرد بیشتری دارد اما برای سررسیدهای روزشمار کمتر می توان از این شیوه صحافی استفاده کرد.

چاپ سررسید

کاغذهای داخلی سررسید ها حاوی دو نوع کاغذ است. کاغذهای گلاسه تبلیغاتی که در بخش اولیه صفحات، بخش انتهایی یا در لابلای صفحات روزانه به عنوان تبلیغات به کار می روند و کاغذهای تحریری که بخش عمده سررسید(مقالات مرتبط) را شامل می شوند.

وقتی در مورد چاپ سررسید ها صحبت می کنیم باید بدانیم که تعداد پرشماری از کاغذهایی که چاپخانه ها تولید می کنند همین کاغذهای تحریر هستند. این کاغذها شبیه همان کاغذهایی هستند که در تولید دفتر و کتاب به کار می روند.

این امر به خاطر شباهت کاربردی سررسیدها و دفترها است. که هر دو برای نوشتن طراحی شده اند و نمود بصری آن نسبت به سایر محصولات چاپخانه ها ضرورت کمتری دارد. درصد قابل توجهی از سررسیدهای چاپی با استفاده از کاغذهای تحریر هفتاد و هشتاد گرمی تولید می شوند.

تقسیم بندی کاغذها بر مبنای گرماز کاغذ تعیین می گردد. گرماژ کاغذ عبارت است از وزن یک متر مربع از همان کاغذ.

معمولا افزایش وزن کاغذ در کیفیت و مرغوبیت کاغذ تاثیر دارد.

گلاسه هایی که در تولید سررسید ها به کار می روند عمدتا از گلاسه های سنگین نمی باشند. به بیان دیگر این دست از گلاسه ها محدوده گرماژ 100 تا 200 گرم را شامل می شوند و از نظر اندازه به صفحات داخلی کاتالوگ ها نزدیک می باشند.

البته چاپخانه ها قابلیت تولید سررسیدهایی در ابعاد مغایر، مختلف و دگرگون شده ای نیز دارند که دامنه ای بیشتر از مقادیر بالا را شامل می شود که همه اینها می توانند بنابر سفارش مشتری ها متفاوت هم شوند.

 

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت پگاه تهران

(طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی شرکت پگاه تهران)

چاپ افست و دیجیتال

همانطور که همگان به خوبی میدانند انسان از دیرباز به دنبال روش های ساده تری از کتابت برای ثبت و ضبط نوشته هایش بوده است. چند صد سال پیش گوتنبرگ و پیشتر از او مخترعین ناشناس چینی توانستند این مشکل را حل کنند.

امروز پس از گذشت صدها سال پیشرفت های صنعتی، پیشرفت ابزارآلات مکانیکی، تغییرات در جوهر ها و تغییراتی که در نحوه تولید و کیفیت کاغذها ایجاد شده است صنعت چاپ را بسیار متفاوت کرده است.

روش های مختلف چاپ بنا به دلایل اقتصادی مورد آزمون و خطا از سوی کارخانجات، چاپخانه داران، عرضه کنندگان و مشتریان قرار گرفتند و دست آخر دو چاپ افست و دیجیتال توانستند خود را به عنوان دو جریان اصلی بازار در صنعت چاپ معرفی کنند.

چاپ افست: چاپ افست به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، این چاپ برای عملی ساختن فرآیند چاپ از مواد شیمیایی استفاده می کند. که استفاده از این مواد شیمیایی باعث می شود طرح و رنگ به زیبایی روی کاغذ بنشیند. مقالات مرتبط : سررسید با روزشمار تک رنگ

از ویژگی های چاپ افست این است که می تواند روی انواع و اقسام کاغذها ثبت شود. عمده ی چاپخانه هایی که از چاپ افست استفاده می کنند از سیستم چهار رنگ سی ام وای کا استفاده می کنند. البته مواردی هم دیده شده که سیستم های دیگر به کار روند. برای آن دست از مشتریانی که قصد دارند از چاپ های پنج رنگی استفاده کنند چاپ افست یگانه گزینه اجرایی است.

چاپ افست در تعداد بالا بسیار کم هزینه  و مقرون به صرفه است اما در تعداد پایین چاپخانه ها تمایلی ندارند که دستگاه های مربوط به چاپ افست را به کار بیاندازند. به همین دلیل است که برای تیراژهای بالا پر متقاضی ترین نوع چاپ است.

 

چاپ سررسید اختصاصی

( چاپ سررسید اختصاصی)

از بزرگترین ایرادات چاپ افست عدم قابلیت تغییر در آن است. یعنی زمانی که شما فرآیند چاپ را آغاز کردید، دیگر نمی توانید در طرح و برنامه ارائه شده خودتان تغییری ایجاد کنید. این امر آن طور که باید و شاید باب میل مشتریان نیست.

چاپ دیجیتال: نوع دیگری از چاپ که مراجعین بسیار زیادی را در بازار امروز به خود اختصاص داده است چاپ دیجیتال می باشد. این گونه از چاپ برای تیراژهای پایین بسیار بی رقیب است. علت این امر هم همانطور که در بالا گفته شد در آن است که چاپخانه ها دستگاه های افست خود را برای تیراژهای پایین به کار نمی اندازند.

به همین سبب دستگاه های چاپ دیجیتال تنها گزینه موجود خواهند بود. چاپ دیجیتال به دستگاه های کمتری نیاز دارد و از پیچیدگی های سخت افزاری چاپ افست در آن خبری نیست. این سادگی محبوب چاپخانه هاست. افزون بر این چاپ دیجیتال از نظر زمانی و به واسطه سرعت عمل بسیار خوبی که در فرآیند چاپ از خودش بروز می دهد محبوب ترین گزینه چاپ خانه ها است.

چاپ های دیجیتال نمی توانند تمامی رنگ ها را در کاغذها به خوبی چاپ کند. این گونه خاص از چاپ فقط می تواند چاپ های سیاه و سفید و سی ام وای کا را عملی کند. همین امر باعث شده است که تصاویر در چاپ دیجیتال اندکی غیر واقع گرایانه تر از محصولات مشابه تولید شده در چاپ افست باشند.

اما وقتی از محصولی به نام سررسید صحبت می کنیم خیلی نگران این امر نخواهیم بود. چرا که سررسید(نمونه کارها) اساسا محصول تصویر محوری نیست و تصویر ها نقش کم رنگی در آن دارند. به جز چند صفحه حتی سیاه و سفید بودن عمده کاغذها که همان کاغذهای تحریر باشند اهمیتی ندارند. خوبی سررسیدها در این است که فضاهایشان را برای نوشتن خالی کرده اند.

البته بنابر هزینه ای که خرج می کنید. میتوانید روی سررسیدهای رنگی حساب کنید، حتی روی کاغذهای تعطیل می توانید با استفاده از رنگ های متنوع که برای اعداد، تاریخ ها و شعارهای روی کاغذ به کار می رود. زیبایی بصری و تنوع را هم به کارتان ببخشید.

به خاطر همین چاپ سررسیدهای رنگی به خصوص برای سررسیدهای تیراژ بالا می تواند گزینه مناسبی باشد. به خصوص برای کسانی که قصد دارند استفاده گسترده و تبلیغاتی بسیار زیادی از این سررسیدها کنند.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی مجموعه ورزشی اکسیژن

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی مجموعه ورزشی اکسیژن)

این گروه از کارفرمایان می توانند این محصولات را درقالب هدیه هم به سوی مخاطبان هدف خود عرضه کنند. به هر حال سررسید یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده شدن به عنوان هدیه تبلیغاتی است.

به هر حال همه ما به نقش زیبایی بصری در تبلیغات واقفیم. و می دانیم که تاثیری که یک صفحه زیبا ولو آنکه خالی از نوشته باشد می تواند در ذهن مخاطبان بگذارد چه میزان بیشتر از یک صفحه عادی است. به این منظور چاپ های رنگی تعریف می شوند.

سیستم های چهار رنگی و پنج رنگی

وقتی از سیستم چهار رنگی صحبت می کنیم به این معنا نیست که تصویر ما فقط چهار رنگ به خودش می گیرد. می دانیم که همه رنگ های دنیا مشتق شده از سه رنگ اصلی هستند. یعنی هر رنگ جدیدی که به وجود می آید به فراخور نسبت طیفی که با این سه رنگ می یابند شناخته می شود.

این نسبت طیفی به شکل عدد به ما معرفی می شود. به این سه رنگ ، رنگ مشکی را هم اضافه کنید. رنگ مشکی سوی دیگر طیف های رنگی و سوی دیگر رنگ های مرئی است.به این سیستم چهار رنگی سی ام وای کا گفته می شود. مقالات مرتبط : سر رسید با پلاک و لیزر

سی ام وای کا در واقع مخخف حرف سیان، ماگنتا، یلو و بلک است. حالا تصور کنید که بخواهیم رنگ دیگری اضافه کنیم که در این ترکیبات تولید نمی شود. این رنگ رنگ پنجم خوانده می شود و سیستم رنگی پنج رنگی را به وجود می آورد.

در واقع سیستم پنج رنگی در امتداد همان سیستم چهار رنگی است که با اضافه شدن رنگ پنجم موجودیت می یابد. رایج ترین رنگ های پنجم رنگ های طلایی، نقره ای و فیروزه ای است که در سیستم چهار رنگی نمی گنجد.

 

سررسید با جلد چرم و پلاک طلایی

( سررسید با جلد چرم و پلاک طلایی)

البته همانطور که در بالا گفته شد چاپ های دیجیتال از تولید رنگ پنجم ناتوانند اما می توانند طرح های چهار رنگی خوبی را به فراخور نیاز مشتریان عرضه کنند. مشتریان می توانند با استفاده از این سیستم های رنگ بندی سررسیدهای رنگی را روانه بازار کنند. تا با زیبایی چشم نوازی که بیش از نمونه های سیاه و سفید آن است نام و خاطره شرکت خود را در اذهان کسان ثبت کنند.

جلد سررسیدها

همانطور که همه ما می دانیم جلد معرف محصول است. در سررسیدها مسئولیت جلد برای معرفی محصول هم سنگین تر می شود. در تولید و ایجاد یک سررسید(نمونه کارها) جلد از دو حیث مهم است. یکی طرحی که قرار است روی آن قرار گیرد و دیگری نوع جلد آن. 

برای سررسید ها عموما جلدهای سخت انتخاب می شوند. انتخاب جلد های سخت برای سررسید ها به چند جهت است.

اول آنکه سررسیدها حجم زیادی دارند به دلیل همین حجم زیاد محتاج جلدهایی هستند که بتوانند این حجم های وسیع کاغذ را تحت کنترل در بیاورند.

دوم آنکه سررسیدها برای مدت طولانی استفاده می شوند. این استفاده به مدت طولانی لازم می دارد که جلد آنها به گونه ای باشد که مقاومت بالایی از خود بروز دهد. تا با این مقاومت بالا سررسید در طول زمان کارایی و کیفیت خودش را حفظ بنماید.

سوم آنکه سررسید ها در موارد زیادی بسیار حمل می شوند. این حمل بالا هم نیاز به مقاومت سررسید را بیشتر می کند. به اضافه که سررسید باید خوش دست باشد، این خوش دستی چیزیست که توسط جلدهای سخت عملی تر است.

 

طراحی و چاپ سالنامه اختصاصی

( طراحی و چاپ سالنامه اختصاصی)

چهارمین عامل نوع طراحی سررسیدها است. سررسیدها بر عناصر تصویری تکیه ندارند. اما به هر حال کالایی تبلیغاتی هستند جلد سخت برای زمانی که از تصویر استفاده نمی کنید اما قصد استفاده تبلیغاتی دارید بسیار مفید به فایده است.

این جلدهای سخت به خوبی پذیرای لوگو، طرح واره ها و شعارهای شرکت شما می باشند. با توجه به این عوامل می توان به جلدهای گوناگون و پوشش های مختلف برای آنها اندیشید و بهترین گزینه را انتخاب کرد.

اکنون می خواهیم به جنبه سخت افزاری جلد بپردازیم. جلد سررسید را می توان با انواع و اقسام کالاها پوشش داد. این پوشش جدا از فرآیند چاپ است. شما می توانید با به کار بردن چنین جلدهایی ظاهری ویژه و منحصر به فرد با پوششی خاص و چشم نواز به چرم های خود ببخشید.

جلدهای سررسیدها می توانند سلفونی، گالینوری، چرمی مصنوعی، چرمی طبیعی، جیری و ترمویی باشند. که هر یک با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند مورد استفاده مشتریان قرار گیرند. مشتریان با عنایت به هزینه این محصولات و مزایا و معایب آن ها گزینه مورد نظرشان را انتخاب می کنند.

در ادامه مختصری به توصیف ویژگی های این محصولات می پردازیم.

1- چرم های طبیعی

چرم را همه می شناسیم پوششی طبیعی که پس از فعل و انفعالات بسیار از پوست حیوانات گرفته می شود. شناخت اولیه مردمان از چرم به صنعت پوشاک بر میگردد. استفاده از چرم طبیعی هم به عنوان پوشش سررسیدها نیز قدمت طولانی دارد.

از آنجا که این صنعت،صنعتیست طبیعی در گذشته های دور هم استفاده می شد.نکته مهم آن است که چرم ها فرآورده های پر هزینه ای هستند به خصوص زمانی که برای سررسیدها استفاده می شوند. مقالات مرتبط : سر رسید با روزشمار دو رنگ

چرم طبیعی، به دلیل همین طبیعی بودنش در تیراژهای بالا استفاده نمی شود. اما زمانی که دنبال یک فرآورده وزین و تجملی هستید مناسب ترین گزینه برای شماست. یکی از مهم ترین ویژگی های محصولات چرمی نمود فوق العاده ای است که به رنگ می دهند.

می توان پلاک فلزی را روی چرم طبیعی سوار کرد و ترکیب بسیار خوبی در آن ایجاد کرد.

 

سررسید کلاسوری با جلد چرم

( سررسید کلاسوری با جلد چرم)

2- چرم های مصنوعی

با توجه به قیمت بالای چرم های طبیعی و سختی تولید آن ها در تیراژ بالا گروهی از تولید کنندگان سررسید(نمونه کارها) چرم های مصنوعی را به عنوان گزینه های مناسب می پذیرفتند.

این فرآورده ها می توانند درصدی از وزانت و زیبایی چرم را حفظ کنند و از سوی دیگر همان زیبایی رنگی را از خود بروز دهند.

مزیت چرم های مصنوعی نسبت به چرم های طبیعی در آن است که این گروه از چرم ها می توانند تنوع رنگی بیشتری بگیرند و در رنگ هایی تولید شوند که چرم طبیعی به سختی در آن نوع یافت شود.

به این مزیت قیمت ارزان تر را نیز اضافه کنید. قیمت ارزان و سادگی تولید و امکان استفاده در تیراژ بالا چرم های مصنوعی را به گزینه ای محبوب بدل کرده است. چرم های مصنوعی مناسب ترین گزینه برای آن دست از افرادی هستند که هم به چرم علاقه دارند و هم قصد دارند تا آن را در تیراژ بالا به چاپ برسانند. مقالات مرتبط : سر رسید با کاور چرمی

3- جیر

جیر ها هم بر خلاف چرم های طبیعی و به مانند چرم های مصنوعی می توانند رنگ بندی های زیادی به خود بگیرند و در طرح ها و رنگ های مختلف و متعددی عرضه شوند. این تنوع رنگی اولین ویژگی جیرها است.

جیرها به اندازه چرم ها با صلابت نیستند، اما برای طرح های کودکانه و هنری بسیار مناسب هستند. رنگ های شاد روی جیرها به خوبی سوار می شود. جیر ها هم به مانند چرم های مصنوعی می توانند برای سررسیدهای با تیراژ بسیار بالا به کار روند.

این بخش های ریزی که در جیر ها قرار دارد یکی از شاخص های زیبایی آن است و از سوی دیگر طرح خارجی متفاوتی به آنها می بخشد. اگر این بخش ها تمیز و زیبا تقسیم شوند جلد سررسید بسیار زیبا به نظر می آید.

4- ترمو ها

ترمو را در بسیاری از مواقع با چرم مصنوعی اشتباه می گیرند. البته ترموها بسیار به چرم های مصنوعی شبیه هستند، اما ضخامت آنها مقداری کمتر از چرم های مصنوعی است. این صخامت کمتر باعث می شود که ظرافت بیشتری در این گونه خاص از پوشش های روی جلد به کار برود و همین امر باعث می شود که هزینه تولید و به کار بردن آن ها از چرم های مصنوعی بیشتر شود.

 

طراحی و چاپ سررسید اختصاصی

( طراحی و چاپ سررسید اختصاصی )

5-  گالینگورها

گالینگور با انواع دیگر پوشش تفاوتی بنیادین دارد. گالینگور یک محصول از جنس کاغذ است که لایه نازکی را روی آن لمینت می کنند. گالینگور بسیار نازک است اما به دلیل آنکه واکنش خوبی به چسب می دهد و به خوبی روی چسب ها سوار می شود کاربرد زیادی در تولید سررسید(نمونه کارها) می یابد.

6-  سلفون ها

سلفون از محصولات رایج در صنعت چاپ است که از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا تولید کارت های ویزیت و کاتالوگ هم از آن استفاده می شود. سلفون ها پذیرای بسیار مناسبی برای سیستم های سی،ام، وای کا هستند.

سلفون ها می توانند کیفیت تصاویر براق و مات را افزایش دهند. در طراحی سلفون ها بایستی دقت بسیاری به خرج داد تا تمامی تصاویر و نوشته ها دقیقا در جای یکدیگر و منطبق با پس زمینه ها قرار گیرد.

7- استفاده از ابرها:

ابرها به چاپ ها تنوع می بخشند و با اضافه شدن به هر گونه این چاپ ها آن را به شکل دگرگون شده ای در می آورند. با استفاده از این ویژگی می توان ابرها را به عنوان یکی از گزینه های قابل انتخاب و که ارزش امتحان دارد به حساب آورد.

اضافه شدن ابرها به انواع و اقسام پوشش ها و جلدهایی که برای سررسید ها به کار می رود، ضخامت این نوع از سررسیدها را افزایش می دهند. افزایش ضخامت  سررسید(مقالات مرتبط) موضوعی است که هم مزایایی دارد و هم معایبی.

افزایش ضخامت قابلیت حمل را کاهش می دهد و آن را دست و پا گیر تر می کند. اما احتمال آسیب پذیری در این مواقع کمتر می شود. بسته به نوع طراحی جلد و لایه یا پوشش روی سررسید استفاده از ابر هم میتواند افزایش دهنده زیبایی باشد و هم کاهنده آن.

همه این امور به نوع طراحی و انتخاب صحیح شما به عنوان کارفرما یا انتخابی که چاپخانه ها انجام می دهند وابستگی دارد.

عطف در سررسیدها

نکته ای که باید به هنگام خرید، چاپ یا سفارش سررسید(نمونه کارها) در نظر داشت عطف سررسید است. عطف در سررسیدها از دو حیث اهمیت بیشتری می یابد، اول آنکه سررسیدها عمدتا حجم زیادتری دارند، پس عطف قطورتری خواهند داشت که وظیفه نگهداری کاغذهای بیشتری را نیز دارد.

از دیگرسو از آنجا که جلد سررسید، کاغذهای اولیه و کاغذهای تحریر آنها تفاوت گرماژ چشم گیر و واضح تری دارند عطف می بایست اینان را با یکدیگر همپا، همسو و یک کاسه کند.

به هر حال سررسید ها مورد تورق های طولانی مدت قرار می گیرند، و قرار داده شدن آن ها روی میز و فشاری که متحمل می شوند، ضرورت عطف مناسب را بیشتر می کند.

پلاک ها و آرم های روی سررسیدها

با توجه به کارکرد تبلیغاتی سررسیدها حضور یک نقش زیبا و گیرا روی جلد سررسید ها بسیار موثر است. وقتی کارفرمایی به نزد چاپخانه می رود و از او برای تولید یک سررسید کمک می گیرد می خواهد این سررسید با نام خودش به چشم مخاطب بخورد.

اولین، ساده ترین و کوتاه ترین چیزی که می تواند شرکت شما را به سمع و نظر مردم برساند لوگو و نام شرکت شماست. و اولین چیزی که هر مخاطب سررسیدی آن را می بیند، جلد آن است.

پس سعی بر این است که لوگو بسیار برجسته دیده شود. کمتر کارفرمایی علاقه دارد که نام شرکتش یا لوگوی تجاریش به مانند یک نوشته عادی روی کاغذ چاپ شود. اینان نیاز دارند که لوگو و نوشته را چنان یک فلز یا یک مدال روی صفحات سخت سررسید با پوشش هایی که پول زیادی هم خرج آن شده هک کنند.

این حکاکی ها به صورت های داغکوب، طلاکوب یا به شکل لیزری یا با استفاده از پلاک های فلزی انجام می شوند.

 

طراحی و چاپ سر رسید

( طراحی و چاپ سر رسید)

داغ کوب:

داغ کوب یکی از روش های چاپیست که برای قرار دادن علائم، متون و اختصارات روی جلد سررسیدها به کار می رود. چاپ های داغ کوب و طلاکوب به رنگ های مختلفی توسط چاپخانه ها انجام می شوند.

حکاکی داغ کوب و طلاکوب سطحی یکسان و مشابه سایر بخش های چاپ شده دستگاه ندارند. آنان به واسطه نقش برجسته یا فرورفته خودشان جدا از سایر بخش های جلد به نظر می رسند و تافته جدا بافته می شوند.

این تافته های جدا بافته برای این به جلد شما اضافه می شوند که اهمیت لوگو و عنوان شرکتتان را بیشتر کنند. طلاکوب و داغ کوب روی جلد هم به مانند طلاکوب به کار رفته در کاتالوگ ها به دو روش دستی و ماشینی انجام می شود.

روش دستی را می توان برای مواردی که در تیراژ پایین تولید شده اند استفاده کرد،اما برای تیراژ های بالا به چاپ های ماشینی نیاز می شود.امروزه شما می توانید در رنگ های طلایی نقره ای، قرمز و ... این گونه چاپ را تولید و پیش چشمان مخاطبانتان قرار دهید. مقالات مرتبط : سررسید با لت اختصاصی

روش داغکوب روی چرم های مصنوعی، ترمو، گالینگور و سلفون انجام می شود و می توان برای همه آنها تقاضای چنین چاپی ویژه لوگو و عنوان کرد.

روش چاپ لیزری: در این شیوه چاپ سطحی ترین لایه روی سررسید به واسطه دستگاه لیرز می سوزد. این سوزاندن، متن ، طرح و تصویر مورد نظر را روی خود سررسید ثبت و ضبط می نماید. این شیوه مناسب پوشش هایی است که از جنس چرم پوشانده شده اند.

 

طراحی و چاپ سر رسید احتصاصی

( طراحی و چاپ سر رسید احتصاصی)

طلاکوب و نقره کوب: سبک کاری به کار رفته در طلاکوب و نقره کوب مشابه همان چیزیست که در داغ کوب به کار می رود. اما پس از آن ورقه ی نازکی که مشابه رنگ طلا یا نقره است روی جلد سوار می شود. به دلیل شباهت ظاهری به طلا به این نوع چاپ طلاکوب می گویند. هر چند در گذشته های دور این سبک چاپ را فقط با ورقه های نازکی از طلا انجام میدادند اما اکنون از مواد دیگری استفاده می کنند.

ظاهر طلایی بسیار در لوکس و تجملی بودن کار موثر است و در صورت به کار رفتن آن در روی جلد شما سررسید متعلق به شما بسیار تجملی تر دیده خواهد شد. معمولا پوشش های گالینگور و سلفون واکنش بسیار خوبی به چاپ های طلاکوب از خود بروز می دهند.

پلاک فلزی: پلاک های فلزی از انواع گران قیمت حکاکی هستند. این نوع حکاکی از طریق قرار دادن یک لایه فلز روی پوشش سررسید انجام می گیرد. سپس روی این لایه طرح، تصویر یا نوشته مورد نظر از طریق لیزر سوار می شود.

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید با پلاک فلزی

( طراحی سررسید و چاپ سررسید با پلاک فلزی )

یووی های روی سررسیدها

وقتی از یووی روی سررسید(نمونه کارها)  صحبت می کنیم باید بدانیم در مواردی چاپخانه هایی این محصولات را به صورت فلت بد مورد استفاده قرار میدهند. استفاده از یووی های فلت بد می توانند تصاویر رنگی را پذیرا باشند، این مزیت باعث می شود تا گروهی از چاپخانه داران یووی را به کار ببرند. چرا که امکان جدیدی را به آنها می دهد.افزون بر این قابلیت وارنیش خوردن در چاپ هم از دیگر مزایایی است که چاپ یووی در اختیار افراد قرار میدهد.

یووی های موضعی هم روی سررسیدها به کار می روند. یووی موضعی گونه ای از اصلاحات روی چاپ است که به دو شکل مات و براق تولید شده و به کار می روند. یووی خود مخفف واژه فرا بنفش است و به تابش فرابنفشی گفته می شود که طی آن نور جوهر محدوده ای را از مایع به جامد تبدیل می کنند. از آنجا که تابش روی یک محدوده و منطقه خاص اعمال می شود و به وقوع می پیوندد به آن یووی موضعی می گویند.

یووی موضعی در محصولاتی که زیاد خوانده می شوند یا مخاطبین آنها مجبور هستند بسیار به آنها نگاه کنند بسیار استفاده می شود. استفاده از یووی ها در سررسیدها هم عملی است. صاحبان سررسیدها می توانند از این دست یووی ها برای افزایش غنا و کیفیت جلد خوب و برخی از صفحات داخلی نیز استفاده کنند.

لوازم جانبی سررسیدها

همه ما چشممان به سررسید هایی خورده است که کنار خود قفل، مگنت یا گیره دارند. بر روی آنها جیب هایی قرار می گیرد که می توان وسایلی نظیر خودکار، کارت های تماس و ... در آن جای داد. در واقع تولید کنندگان این سررسید ها به نیازهای مشتریانشان می اندیشند.

بسیاری از مشتریان سررسیدها از این محصول در جابجایی های مختلف استفاده می کنند. مثلا یک مهندس، یک ویزیتور و صاحبان مشاغل دیگر در طول روز به اقصی نقاط شهر یا کشور رفت و آمد می کنند.

این افراد می بایست چیزهای پرشماری را بنویسند و یادداشت کنند. در چنین مواقعی است که حضور لوازم جانبی سررسید ها اهمیت زیادی می یابد. یک کارت تماس و یک خودکار حداقلی ترین چیزهایی هستند که این استفاده کننده های سررسیدها به آن نیاز دارند.

شرکت های چاپ سررسید با ایجاد سررسیدهایی که پذیرای لوازم جانبی هستند و می توان افزون بر خود سررسید لوازم دیگر کنار آنها قرار داد بار زیادی را از دوش این مشتریان بردارند. مقالات مرتبط : سررسید اختصاصی خشتی

در مواردی این امکان وجود دارد که صاحب سررسید نخواهد محتویات داخلی خود سررسید برای کسی آشکار گردد. اینجا شرکت های تولید به افزایش حفاظت محصولشان فکر کردند. یک سری از قفل ها طراحی شده اند که می توان آن روی طرفین سررسید قرار داد. در مرحله بعد با استفاده از کلید این گونه سررسیدها قفل می شوند.

از این طریق محتویات سررسید فقط برای افرادی که صاحب کلید هستند آشکار می شوند. در مواردی که نگارنده به دلیل حفظ حریم خصوصی، یا ضرورت پنهان کردن اطلاعات سری کاری به پنهان کردن اطلاعات و نوشته ها نیاز دارد می تواند از دست لوازم جانبی استفاده کند.

سررسیدهای حاوی لوازم جانبی می توانند ظرفیت تبلیغاتی را افزایش هم دهند. این محصولات در تکمیل ست های اداری بسیار موثر هستند. شما می توانید نام شرکت تبلیغاتی خود را در کنار سررسید(نمونه کارها) روی خودکار ها هم نصب کنید.

با استفاده از سررسیدهای حاوی لوازم جانبی کار شرکت ها برای تبلیغات راحت تر هم می شود. سفارش دهندگان این گونه از سررسید ها می توانند برای تکمیل ست های اداریشان سررسیدها را با لوازم جانبی نیز سفارش دهند و محصول کاملتری را تحویل بگیرند.

 

 

طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی

( طراحی سررسید و چاپ سررسید اختصاصی)

بسته بندی سررسیدها

بسته بندی و نگهداری مرحله ای می باشد پس از چاپ، وقتی ما سررسیدهای عمدتا قطور خود را با تیراژهای بالا تولید می کنیم حالا می بایست آنها را در بسته بندی های کلی (ویژه تمام محصولات) و بسته بندی های جزئی ویژه دانه دانه آنها قرار دهیم.

بسته بندی از چند حیث اهمیت دارد. اول آنکه بسته بندی هم برای خود طراحی دارد. یک بسته بندی محصول شما را زیباتر و چشم نوازتر از یک بسته بندی عادی نشان می دهد. طراحی خوب بسته بندی روی کلیت محصول شما تاثیر می گذارد و باعث می شود تمامی طراحی های های شما، انتخاب کاغذها عنوان و ... بیش از پیش به چشم بیاید. مقالات مرتبط : سررسید وزیری

بسته بندی زیبا در ترغیب مشتریان به خرید بسیار موثر است. تحقیقات میدانی نشان داده است که در 70 درصد مواقع اگر مشتری تحت تاثیر بسته بندی زیبای کار قرار گیرد بدون توجه به کالای خود بسته بندی آن را می خرد.

حفاظت از سررسید : یکی از کاربردهای اساسی دستگاه های بسته بندی حفاظت آنها از سررسیدها است. سررسیدها مثل هر محصول چاپی دیگری ممکن است در معرض گرد و خاک قرار بگیرند. قرار گرفتن درمعرض گرد و خاک هم زیبایی محصول را کم می کند و هم کیفیت آن را پایین و پایین تر می آورد. همه ما می دانیم که وقتی گرد و خاک روی کاغذ قرار بگیرد به سختی از آن بلند می شود. گرد و خاک باعث می شود کاغذ( به خصوص کاغذهای تحریر) هیچوقت مثل اولشان نشود. از آنجا که قرار است سررسید ها در زمان طولانی استفاده شود باید بدانیم که در مدت های طولانی احتمال اسیب زایی بیشتر می شود.

به همین دلیل کسانی که سررسیدها را تولید می کنند، سعی دارند آنان را همواره نو نگه دارند.

پس به بسته بندی و حفاظت نیاز دارند.