تقویم و سررسید

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

  • نویسنده: سعید هدایتی
  •     
  • :تاریخ

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

میزها برای این طراحی شده اند که پذیرای کارها و فعالیت های شغلی، علمی و شخصی شما باشند. در کسب و کارهای تجاری این میزها هستند که پذیرای بسیاری از ضروریات شغلی شما می باشند. میزها پر استفاده ترین وسایل را پیش چشمان شما قرار می دهند.

یکی از مفهومات بازاریابی صرفاً تبلیغات است. منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته‌های انسان است. شرکت تبلیغاتی طرح هرم هر لحظه با تبلیغات موثر  و ایده های خلاقانه بر سبک کسب و کار شرکت شما اثر می‌گذارد و آن را می‌سازد.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت سما نقاله

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت سما نقاله )

 

آنها دغدغه های اصلی و شغلی شما را به شکلی منظم و سازمان یافته پیش چشم مشتریان قرار می دهند. برای نمونه خودتان به وسایل کاری که هم اکنون روی میزتان قرار دارد دقت بفرمایید. این وسایل پر کاربردترین وسایل شغلی شما هستند.

همچنین از جوانبی مهم ترین آنها هم می باشند.گاهی اخلال هر کدام یک از آنها یا غیبت یکی از آنان می تواند در روند کاری شما کاستی هایی را ایجاد کند.

همه این ها اثبات کننده این امر است که در میز کاری شما ضروریات جای دارند و زمان یکی از ضروریات است. برای هر منشی، کارمند، کارفرما یا حتی فریلنسری که در دنیای امروز کار می کند دانستن زمان نکته ای حیاتی است.

همه کارکنان در اولین افق دیدشان درست در پشت میز کاریشان نشانگرهای زمان را جای می دهند. آنگاه می توانند با اولین نگاه زمان را بشناسند. ساعت های بزرگ دیواری یا ساعت های رو میزی از مشهورترین این مثال ها می باشند.

ساعت های مچی نیز برای آدم هایی که پیوسته در رفت و آمد، و حمل و نقل می باشند به کار می رود. اما نشان دادن زمان فقط به ساعت ها محدود نمی شود. ساعت ها فقط می توانند اوقات روز را به ما نشان دهند. اما ممکن است ما به دانستن اوقات سال، ماه یا هفته نیاز داشته باشیم، نه به اوقات روز.

دانستن روزهای آینده، تاریخ تعطیلی ها، تاریخ مناسبت ها، تطبیق تاریخ میلادی و شمسی و ده ها مورد دیگر وجوهی از زمان است که کارمندان و کارفرمایان به آن نیاز دارند، این اطلاعات و دانسته ها را از طریق تقویم ها می توان به دست آورد. مقالات مرتبط : تقویم رومیزی با پایه ی طلقی

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی مجموعه ورزشی اکسیژن

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی مجموعه ورزشی اکسیژن )

 

تقویم های رومیزی ابزاری هستند که نیاز انسان به زمان را در اسرع وقت و به ساده ترین شکل ممکن برطرف می کنند. به همین دلیل است که امروز در هر شرکت و دفتری که بروید یا به هر شرکتی که مراجعه نمایید انواع و اقسام تقویم های روی میزی با طراحی و شکل مختلف به چشمتان می خورد.

شما با استفاده از تقویم رومیزی(نمونه کارها) خیلی سریع برنامه کاری و برنامه زندگی شخصی خود را می چینید. به طور کلی فردی که از تقویم های رومیزی در محیط کارش استفاده می کند کمتر زمان را گم می کند و هرگز دچار آشفتگی و بی برنامگی در کارهایش نمی شود.او کارهایش را سر زمان موعود و به موقع انجام می دهد و کمتر کارهایش به تعویق یا تعلیق می افتد چرا که توانسته با یک شی کوچک بی برنامگی زمانی را کنترل کند.

به همین دلایلی که گفته شد تقویم های رومیزی محصولاتی رایج و پرفروش در بازار هستند. همین رواج در استفاده باعث می شود که طرح ها، اشکال و ابعاد مختلف توسط کارفرمایان از چاپخانه ها درخواست شود.

و موارد متنوع درخواستی توسط چاپخانه به سمت بازار عرضه می شود و به پیش چشمان شما می آید.

مشتریان زیادی که این نوع خاص از تقویم ها را مطالبه می کنند چاپخانه ها را ترغیب به چاپ این محصولات در تیراژ بالا می کنند. قابلیت چاپ در تیراژ بالا و قابلیت پخش مویرگی دو عاملی هستند که سبب شده است تا کارفرمایان برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی روی این محصول حساب ویژه ای باز کنند.

به گونه ای که از این محصول به مانند یک کارت ویزیت یا کاتالوگ برای معرفی و شناخت برندتان استفاده کنید و اطلاعات لازم برای تماس و ارتباط با مشتریان بالقوه تان را روی آن درج نمایید.

با استفاده از کادر های متعدد، طراحی های متنوع، نوع کاغذهای مختلف، فونت های گوناگون و طراحی های بسیار زیادی که می توان انجام داد این محصولات تولید می شوند.

همه این عوامل باعث شده است که فرآیند ایجاد یک تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) به جزییات و ریزه کاری های متعددی وابسته باشد. شاید بسیاری از کسانی که از این محصولات استفاده می کنند یا آن دسته از افرادی که در طی روز بارها این محصولات به چشمشان می خورد از ریزه کاری ها و جزییات کم و زیاد آنها بی اطلاع باشند.

اما جالب است بدانید که در فرآیند تولید این محصول به ظاهر کوچک و ساده چه کارهای زیادی که نباید انجام شود. به همین دلیل سعی شده است که در ادامه این مقاله از ریزه کاری های تولید و طراحی این محصولات چه نوع سخت افزاری آن و چه نوع نرم افزاری آن اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

امید است که مراجع و سفارش دهنده این محصولات با اطلاعات گام به گامی که در مورد تولید و طراحی و انتشار این محصول در اختیارش قرار می گیرد، بتواند محصولی بهتر و پیشروتر با زیبایی و خلاقیت بسیار سفارش دهد.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی  شرکت کاترین

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی  شرکت کاترین )

 

امیدوار هستیم که پس از خواندن این مقاله و اطلاعاتی که از جزییات آن به دست می آید، با آگاهی بیشتری طرح و نقشه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بهینه ترین نوع تقویم رومیزی که کاملا مساعد و همسو با اهداف تجاری، اداری و تبلیغاتی شماست را تعیین نمایید.

در ادامه به مزایای تقویم های رومیزی می پردازیم

مزایای تقویم های رومیزی

همانطور که گفته شد تقویم ها کاربرد بسیار زیادی در زمان شناسی دارند. تقویم های رومیزی علاوه بر زمان شناسی در مسائل مربوط به دکوراسیون کاربرد دارند، قرار دادن یک شی کم حجم که در طراحی آن ظرافی و خلاقیتی هم به کار رفته می تواند فضاهای خالی محدوده ها را پر کند.

از آنجا که تقویم رومیزی چه از نظر قالب و چه از نظر رنگ می توانند پذیرای طیف گسترده ای از رنگ ها باشند می توانند به گونه ای طراحی شوند که با طراحی های بیرونی نظیر دیواره ها یا میزها ست شوند. و از سوی دیگر قادرند فضاهای خالی روی میز و یا سایر نقاط محیط کاری را پر کنند.

تقویم های رومیزی هم به عنوان بخشی از ست های اداری در کنار سررسیدها، کارت های ویزیت و انواع دیگر تقویم ها از جمله تقویم های دیواری شناخته می شوند.

برای یک شرکت به خصوص شرکت های بزرگ داشتن یک ست اداری کامل بسیار مفید است چرا که جامع الاطراف بودن آن را نشان می دهد. به طور کلی تکمیل ست اداری برای کارفرمایان و صاحبان شرکت ها و مشاغل بسیار توصیه می شود چرا که دامنه وسیع تری از مخاطبان با نام شرکت شما آشنا می شوند.

تقویم های رومیزی از آنجا که بسیار پیش چشمان افراد قرار می گیرند، می توانند به عنوان وسیله تبلیغاتی خوبی به کار بروند. همه جا رسم است که تبلیغات را جاهایی قرار می دهند که نگاه های بسیاری را به خود خیره کند.

تقویم های رومیزی علاوه بر اینکه همه نگاه ها را به خود خیره می کنند مزیت بزرگتری هم دارند. این محصولات مثل سررسیدها برای بازه طولانی استفاده می شوند. و بارها ورق می خورند. پس در مورد تقویم های رومیزی می توان گفت محصولاتی هستند که برای مدت طولانی و به شکل مکرر چشم ها را به خود خیره می کنند.

این طولانی مدت بودن استفاده از آنان، مزیت بزرگی دارد. چنین ویژگی باعث می شود که نام شرکت شما،برند شما، لوگوی شما یا تصاویری که در کارهایتان به کار می برید در ذهن مخاطبین حک شود. مخاطبین این موارد را بسیار دیرتر فراموش می کنند و در لایه های ذهنی حافظه شان پیش از دیگر موارد شرکت شما را به یاد آورند.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی  شرکت پست بین المللی TNT

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی  شرکت پست بین المللی TNT )

تقویم های رومیزی بسته به نوعشان (که در ادامه توضیح خواهیم داد) صفحات متعددی به خود می گیرند. این صفحات متعدد فضای بیشتری برای تبلیغات به شما می دهد و می توانید مطالب بیشتری را در این محصولات به کار بگیرید.

تقویم های رومیزی قادرند پذیرای طرح های مختلفی باشند. اعم از طرح های تصویری که عکسی را در دل خود قرار دهند یا طرح های گرافیکی و هندسی. حتی انواع ساده تری از نظر بصری دارند، این انواع ساده تر حاوی جداول هستند. شکل ظاهری آنها به تقویم های چاپی و دفتری جیبی نزدیک است.

همه این طرح هایی که گفتیم زیبایی خود را دارند و کارایی بالایی نیز به همین علت می یابند. بسته به اهداف تبلیغاتی مشتری تصویر روی تقویم های رومیزی یا طرح آن انتخاب می شود. گاهی طرح های خلوت تر بازده بیشتری در تبلیغات شما دارند.

تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) از برخی جهات قابل مقایسه با کاتالوگ ها می باشند، هر دوی آنها عموما از جنس کاغذ های مشابهی ساخته می شوند. اینان عموما صفحات متعددی دارند و روی کاغذ آنها نوشته و تصویر حضوری همزمان و توامان دارد. با عنایت به تمام این ویژگی ها و جمیع این جهات برخی از مسائلی که به هنگام طراحی و چاپ کاتالوگ کاربرد دارد. اینجا هم کاربرد دارد.

اما تفاوت های این دو نوع محصول تبلیغاتی با هم چشمگیر است. کاتالوگ ماهیت صد در صد تبلیغاتی دارند اما تقویم ها چه نوع رو میزی آن و چه نوع دیواریشان بخشی از کارکردشان تبلیغاتی است و بخش دیگرشان جنبه اطلاع رسانی دارد.

ظرفیت پذیرش مطالب در کاتالوگ ها بسیار بیشتر است و طراحی بصری آن هم پیچیده تر است و هم می بایست جامع تر هم باشد. به شکل سخت افزاری نوع صحافی تقویم های رومیزی با کاتالوگ ها فرق دارد و همین تفاوت در شکل هندسی تفاوت های عمیق و پرشماری را با سایر محصولات تبلیغاتی نظیر سررسیدها و کاتالوگ ها می سازد.

می توان گفت از نظر شکل هندسی تقویم های رومیزی خاص ترین و منحصر به فردترین انواع محصولات تبلیغاتی هستند که در چاپخانه ها تولید می شوند. در ادامه به بررسی مراحل ساخت و تولید این محصول و شباهت ها و تفاوت های آن با کارت های ویزیت، سررسیدها، کاتالوگ و انواع دیگر تقویم ها می پردازیم.

 

روزشمار تقویم رومیزی شرکت پست بین المللی تی ان تی

( روزشمار تقویم رومیزی شرکت پست بین المللی تی ان تی )

طراحی و قالب بندی

در هر اثر هنری یا هر چیزی که با عناصر زیبایی شناسانه درگیر است و خود را بر مبنای جلوه بصری خویش استوار می سازد طراحی اهمیتی بسیار بالا دارد. طراحی در واقع مرحله ای خلاقانه است. به بیان جزئی تر می توان گفت طراحی حاصل افکار و جوهره خلاقیت هاییست که فرد طراح از خود بروز می دهد و آن را به منصه ظهور می رساند.

اولین چیزی که فرد طراح می بایست به آن توجه نماید انتخاب ابعاد مناسب است. واقعیت این است که فرد طراح می بایست با آگاهی نسبت به ابعادی که قرار است انتشار یابد طرحش را ترسیم نماید. در مورد ابعاد رایج و انواع مختلفی که تقویم های رومیزی در آن تولید می شود در ادامه صحبت خواهیم کرد.

اما اکنون می توانیم بگوییم انتخاب ابعاد از این حیث مهم است که طرح بر اساس آن ابعاد تعریف می شود. ابعاد مختلف هر یک تصاویر را به طرق مختلفی نمایش می دهند و اگر طراح نسبت به ابعاد محصول مورد نظر خودش آگاهی نداشته هارمونی و جذابیت بصری مد نظر وی به سختی شکل می گیرد.

 

به طور مثال یک خانه تقویم، یک متن نوشته شده یا یک تیتر ممکن است در ابعاد مربعی زیبا، خوانا و شفاف به نظر آید اما همین که اندکی به طول عمودی یا افقی آن اضافه شود یا به اصطلاح خودمانی کش آید هم خوانایی هم شفافیت و مهم تر از همه زیبایی خودش را از دست می دهد.

از دست دادن این ویژگی لطمه بسیاری به کیفیت کلی کار می زند، به همین دلیل است که طراح می بایست بعد از تعیین ابعاد مورد نظر از سوی کارفرما دست به این کار بزند.

بعد از انتخاب ابعاد انتخاب قالب در ایجاد یک تقویم رومیزی(نمونه کارها) اهمیت بسیاری دارد، در این فقره است که تفاوت ماهیتی تقویم های رومیزی با سایر محصولات چاپی تبلیغی مشخصص می گردد.

در کاتالوگ ها، سررسیدها کارت های ویزیت و ... طرح روی همان قالب کاغذی یا مقوایی که به چاپ رسیده است سوار می شود. اما در تقویم های رومیزی از آن جهت که بسیاری از آنها سه بعدی هستند کاغذ یا طرح چاپی روی یک سازه کم حجم و کم وزن سوار می شود.

این بخش که قالب تقویم های رومیزی است گستردگی و تنوع زیادی دارد که همسو و مرتبط با زمینه کاری آن است. در اینجا ما با ضرورت قالب بندی روبرو هستیم.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت دلتا بان

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت دلتا بان )

قالب بندی

شکل هندسی که یک طرح به خود می گیرد، امری بسیار ضروری و مهم است. در مورد تقویم رومیزی(نمونه کارها) می توانید با ایجاد یک شکل اولین اطلاع رسانی تبلیغاتی خود را انجام دهید. مثلا یک شرکت ساختمانی می تواند قالبی به مانند یک کلبه را برای تقویم رومیزی خود انتخاب کند یا شرکت های ساعت سازی می توانند شکل ساعت به تقویمشان دهند. یا شرکت فعال در زمینه طلا و جواهر می تواند صفحات تقویم را به مانند طلایی که در جواهری قرار گرفته است عرضه کنند.

البته این مواردی که از ان صحبت شد طرح هایی منحصر به فرد و خاص در بازار هستند به طور کلی عمده تقویم های رومیزی که ما می بینیم شکل هندسی شبیه منشور دارند. این شکل هندسی به خصوص در آن دست محصولاتی که کاغذهای بسیار دارند به چشم می خورد. این رایج ترین طرح پیشنهادی از سوی طراحان و چاپخانه و مراجعین هم از این گونه از طرح ها استقبال خوب و قابل قبولی به عمل می آورند.

طراحی

پس از مرحله انتخاب قالب طرح، طراح می بایست سیاست گذاری کند.سیاست گذاری وی در این مورد است که چگونه طرحی در صفحات به کار رود؟ آیا قصد دارد که در کارهایش از تصویر استفاده کند یا خیر؟ اگر می خواهد از تصویر استفاده کند چگونه تصویری مد نظر وی است؟

در نمونه های گوناگونی که از تقویم های رومیزی دیده ایم تصاویر مختلفی به چشم می خورند، این تصاویر می توانند نشات گرفته از زیبایی های طبیعت و مناطق چشم نواز آن باشد که ممکن است به شهر یا استانی مرتبط هم تعلق داشته باشد، یا ساختمان ها و اثار معماری شاخص و تاثیرگذاری باشند،  از سوی دیگر طراحان می توانند از نمونه کارهایی که پیشتر توسط آن واحد صنعتی، تولیدی  و ... انجام شده باشد این کار را انجام دهند و با استفاده از آن صفحات تقویم هایشان را پر کنند.

گاهی طراحان ترجیح می دهند که از تصاویر استفاده نکنند یا استفاده از آن ها را تا حد امکان کاهش دهند این بار طراحان شکلی از طیف های رنگی را ایجاد می کنند و با استفاده از حجم های هندسی که عمدتا از طریق نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می شوند صفحات اصلی را پر می کنند.

البته گروهی از طراحان هستند که آن طور که باید و شاید خودشان را درگیر تصاویر نمی کنند. آنها تلاش خود را معطوف به طراحی خانه های تقویم می کنند. آنها خانه های تقویم و اعداد روی ان را به شکلی بزرگ و خوانا در کنار یکدیگر قرار می دهند تا صفحه ها را پر کند.

همه این طراحان با استفاده از رنگ های مختلف، طرح ها و در ادامه خواهیم دید که جنس های مختلف محصولی بدیع و نوآورانه طراحی می کنند. می توان در جوانب خانه های تقویم یا در جایی مناسب و مرتبط با پس زمینه ها نوشته های مفید، تبلیغات و شعار ها را نوشت طراحان این نوشته ها را انتخاب می کنند.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت پیام رخبام

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت پیام رخبام )

 

از آن جا که تقویم های رومیزی نوشته های بسیاری رویشان قرار نمی گیرد نیازی به تولید کننده های محتوا ندارند. اما طراح باید در انتخاب فونت و رنگ نوشته ها دقت داشته باشد. فونتی که برای نوشته ها به کار می رود، فونتی که برای عددها به کار می رود، همه باید به بهترین شکل ممکن و بهترین نحو از سوی طراح انتخاب شوند.

گروهی از تقویم های رومیزی به دلیل حجم کم نمی توانند مناسبت ها را در خودشان جای دهند در مورد نوع و ابعاد این تقویم ها در ادامه توضیح خواهیم داد.  اما درصد زیادی از تقویم های رومیزی(نمونه کارها) سعی داشته اند که این امر را پوشش دهند و مناسبات روزانه یا ماهانه را بنویسند. اگر خانه های به کار رفته در تقویم ها حجم کافی برای انجام این امر را نداشته باشد در بخش های دیگر تقویم مشابه پاورقی به کار می روند.

گاهی چاپخانه ها گونه ای از تقویم ها را عرضه می کنند که در پشت هر صفحه ای مناسبت های آن بازه زمانی نوشته شده است. این استفاده از پشت صفحه این امکان را می دهد که مناسبت ها به شکل دقیق تر و با نگاه جزئی نگرانه در تقویم و صفحات آن ثبت شوند و جزییات بیشتری نیز در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

افزوده شدن مناسبت ها به تقویم های رومیزی(مقالات مرتبط) امکان بسیار مفیدی است چرا که بسیاری از برنامه هایی که افراد و کارکنان دارند به همین مناسبت ها بستگی دارد، افزون بر این در تقویم های رومیزی روزهای تعطیل می توانند به سادگی و با رنگ های مختلف متمایز شوند. این تمایزها سبب می شود که کاربران به سادگی نسبت به روز های تعطیل آگاه شوند.

 عکاسی اصلاح رنگ و روتوش

یکی از مواردی که در حین طراحی بایستی به آن توجه شود، فرآیندهای عکاسی، اصلاح رنگ و روتوش آن است.

در صنعت چاپ وقتی طرح مورد استفاده به عکاسی نیاز دارد، و قرار است عکس هایی گرفته شوند ما به روتوش هم نیاز پیدا می کنیم. اگر محصولی که قرار است شما به عنوان محصول چاپی به سوی بازار عرضه کنید در مورد موضوع جدیدی صحبت کند کمتر می توانید روی عکس های آماده حساب کنید.

از سوی دیگر در مواردی مشاهده شده است که سفارش دهندگان تمایلی به استفاده از تصاویر آماده ندارند. آن ها قصد دارند محصولشان جدید و منحصر به فرد باشد و به هیچ چیز دیگری نیز شباهت نداشته باشد.

در این مواقع کارفرمایان به عکاسان صنعتی نیاز پیدا می کنند، عکاس های صنعتی سعی می کنند به فراخور طرح طراح و نیازهای کاری مدنظر کارفرما عکس را بگیرند. حتی ممکن است که کارفرما بدون نیاز به عکاس، عکس هایی به سوی چاپخانه ارائه بدهد.

در مورد تقویم های رومیزی نیاز به عکس های خاص و روتوش آن چنان زیاد نیست. البته آن چنان کم هم نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد.

از آنجا که تقویم رومیزی(نمونه کارها) را می توان به نوعی به عنوان یکی از محصولات چاپی تبلیغاتی تصویر محور به حساب آورد ضرورت ایجاد اصلاحات در عکس و آراستن و پیراستن آنها نمود بیشتری می یابد.

روتوش ها کاربرد بسیار زیادی در اصلاح رنگ ها دارند. اصلاح رنگ ها در همگون سازی تصاویر با طرح های گرافیکی و جداولی که تحت عنوان خانه های تقویم شناخته می شوند بسیار تاثیرگذار است.

به یاد داشته باشید از آنجا که شما تقویم های رومیزی خود را با تیراژ های بالا چاپ می کنید و در مراکز متعدد و مختلفی عرضه می نمایید حضور تصاویر بهتر و همگون تر بسیار مفید خواهند بود.

باید به این نکته توجه داشت که تصاویر روی کاغذهای چاپی به خصوص کاغذهایی تبلیغاتی می بایست از واقعیت فاصله بگیرند. بعضی وقت ها ما برای تبلیغ محصول می بایست طرح های فانتزی تری استفاده نماییم.

طرح های فانتزی تر محصولات و مکان ها را چشم نواز تر و زیبا تر نشان می دهد و آن ها را بیشتر مورد پسند قرار می دهد. با دیدن این طرح های فانتزی مشتری های شما بیشتر ترغیب می شوند تا از محصولات شما بازدید کنند و کنجکاوی مخاطبین نسبت به شرکت شما یا محصولات و فرآورده های کاری شما بیش از پیش افزایش می یابد.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت سما نقاله

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت سما نقاله )

صحافی

شاید یکی از مهم ترین مراحلی که چاپخانه ها با آن و در طول تاریخ درگیر بوده اند مرحله صحافی محصول است. به طور کلی هر محصول چاپی که حاوی کاغذهای پرشمار است و از سمت دیگر ترتیب و توالی در آن اهمیت بسیاری دارد، به صحافی نیاز شدیدی دارد.

کتاب ها، سررسید ها، کاتالوگ ها بسیار وابسته به ترتیبشان هستند. به طور مثال وقتی می بینیم که در کتابی صفحات به شکلی نامرتب و نا همخوان کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تماما از خواندن آن منصرف می شویم.

یعنی می توان گفت که یک صحافی نادرست تمامی زحمتی که برای تولید یک کتاب کشیده شده است از مرحله نویسندگی یا طراحی را به باد می دهد.  به طور کلی در کاتالوگ ها و کتاب ها که مطالب نوشتاری زیادی در آن به کار رفته اند، هر نوشته ای مقدمه است بر نوشته ی صفحه بعد و ادامه ایست بر نوشته صفحه قبل.

اما در تقویم ها افزون بر این عوامل توالی زمانی هم اهمیت دارند، مثلا صحفه 22 فروردین پیش از صحفه 23 فروردین می آید و صفحه مربوط به دی ماه پیش از بهمن ماه قرار می گیرد.

اما همه ما می دانیم صحافی صرفا برای این توالی ها طراحی نشده است. حتی می توان گفت رعایت توالی ها پیش پا افتاده ترین مزیت صحافی ها است. صحافی ها عمر محصول و مقاومت آن را افزایش می دهد. صحافی باعث می شود محصول در مدت زمان بیشتری تازگی و کارآیی های خود را حفظ کند.

امروزه در بازار و اقصی نقاط مراکز اداری تجاری صحافی ها با روش هایی، نظیر دوخت،چسب گرم، چسب سرد، منگنه ای سیمی و ... انجام می شود. اما انواع صحافی برای تقویم های رومیزی محدودتر می باشند.

عمده تقویم های رومیزی که در بازار تولید می شوند یا به شکل سیمی، مفتولی هستند یا در صحافی خود از منگنه استفاده می کنند. علت این امر هم در آن است که عمده مشتریان و سفارش دهندگان تقویم های رو میزی چنین می خواهند و متناسب با خواسته آنان است.

علت این امر هم ریشه در ماهیت تقویم های رومیزی دارد، تقویم های رومیزی نوشته های زیادی در خود ندارند، پس برای نوشته شدن یا خوانده شدن طراحی نشده اند. تقویم های رومیزی طراحی شده اند که دیده شوند.

عمده تقویم های رومیزی ایستاده هستند و صحافی هایی نظیر چسب گرم و دوخت خیلی با محصولات چاپی ایستاده هم خوانی ندارند. از سوی دیگر تقویم های رومیزی به صحافی سفت و سختی در خود نیاز ندارند.

تقویم های رومیزی بسیار ورق می خورند، اصلا برای ورق خوردن طراحی و ایجاد شده اند. یک تقویم رومیزی(نمونه کارها) باید به گونه ای باشد که  روی صفحه ای میانی بایستد. یعنی ممکن است امروز کاربر آن بخواهد صفحه صدم را رو بگذارد و بقیه صفحه ها را پشت آن قرار دهد.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت بین المللی اس جی اس SGS

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی شرکت بین المللی اس جی اس SGS)

 

برای چنین مواقعی و به منظور چنین ویژگی هایی این دو گونه صحافی مناسب تر می باشند.

جدا از همه عواملی که چاپخانه ها را به استفاده از دو صحافی سیمی، مفتولی و منگنه ای ترغیب می کند. مسئله زمان و هزینه هم اهمیت بسیار زیادی دارد. کاهش دادن هزینه ها از مهم ترین دغدغه های عمده سفارش دهندگان محصولات است. به هر حال صاحبان سرمایه و تجارت ها سعی دارند تا حد امکان و تا انجا که ممکن است و به کارشان لطمه نمی زند هزینه های کاری خود را پایین آورند. از دیگر سو زمان هم نقش بسیار مهمی دارد. مثلا در صحافی دوخت از انجا که کار دست استفاده می شود و نیروی انسانی می بایست حضور داشته باشد زمان بسیار زیادی فقط برای صحافی صرف می شود که این برای تیراژ های بالا بسیار ناممکن است.

یا در صحافی چسب گرم ما به مواد اولیه شیمیایی نیاز داریم حال آنکه صحافی های فنری و منگنه ای این نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری ندارند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که تقویم های رومیزی به خصوص آن بخشی که برای استفاده تبلیغاتی و تبلیغات گسترده به کار می رود در تیراژ های بالا چاپ می شوند. چاپ در تیراژهای بالا اساسا در همه اقلام چاپی صحافی دوخت را از گزینه های کارفرمایان کم می کند.

نکته مهم دیگر آن است که صحافی های دوخت و چسب گرم قابلیت ارتجاعی بالایی دارند. یعنی بعد از گشوده شدن تمایل به بسته شدن دارند و سعی دارند که به سرعت به حالت اول خودشان بازگردند. این برای محصولات چاپی نظیر کتاب، دفتر و سررسید بسیار مزیت بزرگ و مفید به فایده ای است، اما در تقویم های رومیزی تمایل کمتری به بازگشت به حالت اولیه به چشم می خورد.

پایه های تقویم رومیزی

پایه تقویم رومیزی(نمونه کارها) دقیقا همان چیزیست که تقویم های رومیزی را خاص و همچنین متمایز می کند. به بیان دیگر می توان گفت این پایه همان چیزی است که میان این محصول با سایر فرآورده های چاپی تفاوت ایجاد می کند. پایه ها در انواع، ابعاد و طرح های مختلفی ایجاد و عرضه می گردند. افزون بر این ما تقویم های تک پایه ای یا دو پایه ای داریم که تنوع این گونه خاص از محصول را بیش از پیش افزایش می دهند.

به طور کلی پایه هایی که در تقویم های رومیزی رایج و حاضر در بازار می بینیم در موارد و قالب های زیر دیده می شوند.

  1. پایه های چوبی
  2.  پایه های فلزی
  3. پایه های پلاستیکی

هر یک از این پایه ها برای گونه ای خاص از تقویم های رومیزی مفید هستند، قیمت انواع این پایه ها متفاوت است و هر یک نمود و جلوه ای خاص به طراحی ها می بخشند.

پایه های چوبی:

چوب از اولین ابزار و وسایلی بوده که انسان در طول تاریخ استفاده کرده است. انسان این محصول را از طبیعیت قرض گرفته و در صنایع و کاربردهای مختلف از آن استفاده کرده است. نکته ای که باید به آن توجه داشت که استفاده از صنعت چوب هم برای اهداف صنعتی عملی است و هم برای اهداف تزیینی.

انسان از چوب به عنوان هیزم برای طبخ تا ایجاد آتش برای در گرما در فصل های سرد سال استفاده کرده است. چوب ها برای ساخت کلبه ها در قدیم به کار می رفتند. در صنایع مبل و منبت هم چنین محصولی حضوری فعال دارد. استفاده از چوب ها به عنوان پایه تقویم های رومیزی اندکی غافلگیرانه به نظر می رسد.

در حقیقت این از پیش پا افتاده ترین انواع کاربردهای چوب است. استفاده از چوب ها به عنوان پایه های تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) ذیل استفاده های تزیینی از چوب تعریف می شود. قیمت چوب بسته به نوع درخت و سن آن متفاوت است.

چوب به دلیل طبیعی بودن زیبایی و آرامش بسیار می دهد و محصول را بسیار محکم استوار و اشرافی نشان می دهد. این استواری و زیبایی چوب را به عنوان یک محصول تجملی و لاکچری در بازار امروز تعریف می نماید.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی عمومی با قابلیت طلاکوب روی پایه
( طراحی و چاپ تقویم رومیزی عمومی با قابلیت طلاکوب روی پایه)

 

فلز:

استفاده از فلز ها در صنعت مربوط به بسیار جلوتر از چوب ها است. فلزها بر حسب نوع و چگالی خوب وزن های مختلفی می گیرند. ممکن است شما دریابید که سنگین ترین پایه ها انواع فلزی آن ها هستند.

فلز شاید نتواند زیبایی و ملامیت چوب را داشته اما راحت تر یافت می شود و به خوبی برای تقویم های رومیزی سوار می شود.

پلاستیک ها:

پلاستیک ها سبک ترین پایه های تقویم های رومیزی هستند. اینان سبک و کم هزینه هستند. با توجه به پیشرفت علم شیمی و تولید بیشمار پلاستیک ها، این قطعات به تعداد زیاد عرضه می شوند و به وفور در اختیار چاپخانه داران قرار می گیرد. برای آن گروه از تقویم های رومیزی که در تیراژ بالا تولید می گردند پایه های پلاستیکی از چند جهت مفید است.

اول آنکه هزینه را کاهش می دهد، دوم آنکه زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد و با نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی کمتری به اجرا در می آید. پایه های پلاستیکی رایج ترین انواع پایه برای تقویم رومیزی(نمونه کارها) در بازار کنونی چاپ در ایران هستند.

این دست از پایه چون وزن کمتری به سادگی بیشتری جابجا می شوند. اما به دلیل همین سبکی مقاومت کمتری دارند و در برابر عوامل اسیب زا زودتر صلابت خود را از دست می دهند. اما باز هم برای استفاده یک ساله می توان به این تقویم های رومیزی حاوی پلاستیک اتکا کرد.

جدا از انواع پایه هایی که در مورد آن صحبت شد پایه های تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) بر اساس ارتفاع نیز قابلیت تقسیم بندی را دارا می باشند.

تقویم های رو میزی بر اساس ارتفاع بر دو گونه زیر یافت می گردند.

  1. تقویم های پایه بلند
  2. تقویم های پایه کوتاه

استفاده از پایه تقویم ها بسته به نوع طرح، نوع تصویر، نمود بیرونی آن  و مهم تر از همه حجم تقویم ها انجام می گیرد. به طور کلی تقویم های پرحجم، تقویم های روز شمار و آن دست از تقویم هایی که صفحات بیشتری را به خود اختصاص داده اند با پایه های کوتاه تر میانه بهتری دارند.

ارتفاع در دیده شدن بسیار موثر است. گروهی از پایه های بلند استفاده می کنند تا تقویمشان بیشتر دیده شود این امر همسو با اهداف تبلیغاتی است. تقویم هایی که منقش به طرح های متعدد و گوناگون هستند می توانند این مزیت را به کار گیرند. نوع پایه هم از اطلاعاتی است که طرح با دانستن آن می تواند طرح مفید تر، زیبا تر ، چشم نوازتر و تاثیرگذارتری ایجاد کند.

 

چاپ تقویم رومیزی پلکسی با پایه چوبی

( چاپ تقویم رومیزی پلکسی با پایه چوبی )

تقسیم بندی تقویم های رو میزی بر اساس سختی پایه

تقویم های رومیزی را همچنین می توان بر اساس نوع پایه ای که دارند، تقسیم بندی کرد. در این تقسیم بندی تقویم رومیزی(نمونه کارها) در دو نوع زیر معرفی می شوند.

  1. تقویم های رومیزی پایه سخت
  2. تقویم های رومیزی پایه نرم.

تقویم پایه گالینگور

گالینگور که تحت عنوان جلد سخت نیز شناخته می شود حاوی پوششی سفت و سخت است که در عمده موارد با مقوا پوشیده می شود. گالینگور می تواند پذیرای روکش هایی باشد که طرح های زیبا و جذابی در آنها به کار رفته اند.

گالینگورها در عمده محصولات چاپی استفاده می شوند. اکثر ما به هنگام خرید در فروشگاه های کتاب یا به هنگام خرید دفاتر و سررسیدها با این فرآورده روبرو شده ایم.

گالینگورها در تقویم رومیزی نیز حضور فعالی دارند. این هم از افزودنی هایی است که به تقویم های رومیزی اضافه می شود و کارایی، تاثیرگذاری و بازده آن را افزایش می دهد و می توان با افزودن اندکی هزینه از مزایای حاصله این افزودنی نیز استفاده کنید.

 

تزیینات پایه ها

همانطور که گفتیم زیبایی یا عدم زیبایی تقویم های رومیزی صرفا وابسته و مرتبط با طرح روی خود تقویم و کاغذهای به کار رفته در آن نیست. گاهی تاثیر تبلیغاتی پایه ها حتی به بیش از تاثیر تبلیغاتی خود صفحات تقویم می رسد.

پایه های تقویم های رومیزی شما می توانند پذیرایی آرم و لوگوی شما باشند. به طور کلی استفاده از آرم و لوگو بیش از هر چیز دیگری در پایه های تقویم رومیزی(نمونه کارها) متداول است.

این آرم و سایر نقوش و نوشته های تبلیغاتی شما می تواند با استفاده از تدابیری زیباتر و چشم نوازتر هم به نظر آید. شما می توانید با استفاده از طلاکوب، نقره کوب و ... آن هم روی پایه های تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) آرم، لوگو  یا هر طرح، نقش یا نوشته ی دیگری که آن را مدنظر دارید، به چشمان مخاطبین و بیندگانتان تحمیل کنید.

مخاطب ولو مخاطبی که اساسا مشتری نیست یا برای کار دیگری از تقویم رومیزی شما استفاده می نماید با دیدن لوگو یا آرم طلاکوبی یا نقره کوبی شده شما با شرکت شما و زمینه های کاری درگیر از سوی شما آشنا می گردد.

طلاکوب قرار گرفتن ورقه ای طلاگونه بر روی بازه مورد نظر شما و به نقش مورد نظرتان است. نقره کوبی هم مشابهت هایی با طلاکوبی دارد اما رنگ بیرونی آن متفاوت می باشد. طلا کوب به مانند چاپ طلایی به نظر می رسد و محصول شما را تجملی تر یا به قول امروزی ها لاکچری تر می کند.

از یک سو قیمت محصول را بیشتر نشان می دهد و از سوی دیگر آن را خاص تر به نظر می رساند. این صفات باعث شده است که طلاکوبی و نقره کوبی روی پایه ها به گزینه ای محبوب و متناسب با اهداف تبلیغاتی تبدیل شود. به همین دلیل کارفرمایان و مشتریان بسیار طلاکوبی را سفارش می دهند و چاپخانه ها هم امکانات لازم برای طلاکوب روی پایه ها را گرد آورده اند.

انواع چاپ تقویم های رومیزی

انسان ها که در گذر ایام دریافته بودند که که کشیدن تصاویر با دست یا نوشتن مطالب با قلم امریست طاقت فرسا و هزینه بر به دنبال روش هایی برای بهبود وضعیت چاپ رفتند. پس از مدتی و در گذر ایام صنعت چاپ به عنوان پاسخی بسیار مطلوب برای این مواقع تعریف شد.

امروزه چاپ های دیجیتال و افست بیش از سایر انواع چاپ ها این نیاز را بر طرف می نمایند و به همین دلیل به دو گونه متداول چاپ در بازار بدل شده اند. دو گونه ی متداولی که در بازار عمده سفارش ها با آن حاصل می شوند و محصولات چاپی نیز منشعب شده از آنان هستند.

شایده عمده ترین تردیدی که برای کارفرمایان محصولات چاپی و مراجعه کنندگان این دست محصولات به وجود می آید، انتخاب نوع چاپ مناسب است. این که کدام یک انواع چاپ دیجیتال یا افست بیشتر از دیگری مناسب اهداف شماست به سیاست گذاری های کاری، شغلی و طرح ها و برنامه های شما وابسته است.

 

طراحی تقویم رومیزی اختصاصی شرکت سما نقاله

( طراحی تقویم رومیزی اختصاصی شرکت سما نقاله )

چاپ دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

چاپ دیجیتال را به سرعت بالای آن می شناسند، شما می توانید بنا به تیراژ مدنظر خود در زمان اندک و مناسبی پس از سفارش کارتان محصول چاپ شده خود را دریافت نمایید.

چاپ دیجیتال با استفاده از دستگاه های دیجیتال و کامپیوتری قادر است تا طرح و برنامه مورد نظر شما را در اندک زمانی تغییر دهد و شما می توانید در حین فرآیند چاپ هر اصلاحیه ای را که مدنظر دارید را انجام دهید و هر تغییری را که فکر می کنید به بهبود کیفیت کار شما کمک می کند در اندک زمانی اعمال کنید.

چاپ دیجیتال به دلیل برخی از محدودیت ها چاپ گرانی تعریف می شود به همین دلیل می توان گفت که انجام چاپ دیجیتال در تیراژهای بالا هزینه بر است و آن طور که باید و شاید مقرون به صرفه نیست.

نکته دیگری که در مورد چاپ دیجیتال می بایست آن را در نظر داشت این است که چاپ دیجیتال به ندرت از سیستم های پنج رنگی پشتیبانی می کند و نهایتا می تواند طرح ها و نقوش چهار رنگی را روی خود ثبت کند و در خود جای دهد.

اما چاپ دیجیتال به دستگاه های کمتری نیاز داشته و به شکلی جمع و جورتر فرآیند چاپ را انجام می دهند. به همین دلیل می توانیم توصیه کنیم که اگر طرحی را اجرا می نمایید که آن طرح بر سیستم چهار رنگ استوار است و به رنگ های خارج از این حیطه نیازی ندارد و از سوی دیگر تیراژ پایین تری، مثلا در مقیاس زیر هزار مد نظرتان است از چاپ دیجیتال استفاده کنید و به عنوان یک گزینه موثر و مفید روی آن حساب نمایید.

چاپ افست در چه مواقعی مناسب است؟

چاپ افست از نظر هزینه چاپ ارزانی می باشد. اما از آنجا که برای راه اندازی که دستگاه چاپ افست باید دستگاه فرعی زیادی به کار بیفتند پس چاپخانه ها تمایل زیادی در به راه انداختن این دستگاه ها در تیراژ های پایین ندارند.

به بیان دیگر می توان مدعی شد که در تیراژ های پایین قیمت چاپ افست هم اندازه چاپ دیجیتال و چه بسا بیشتر از آن در می آید در این مواقع شاید چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر هم به نظر آید. اما برای تیراژ های بالا داستان کاملا متفاوت است. در این تیراژها چاپ افست بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه خواهد بود. به همین دلیل است که این گونه خاص چاپ محبوب مشتریان است و سفارش دهندگان بسیاری ترجیح می دهند از این چاپ استفاده کنند.

چاپ افست از نظر زمانی سرعت عمل چاپ دیجیتال را ندارد و در حین فرآیند چاپ نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد، به همین سبب برای آن دست سفارش دهندگانی که زمان برایشان مهم است و عجله دارند با دشواری هایی همراه هست.

اما چاپ افست یک مزیت بزرگ گرافیکی هم دارد، چاپ های افست پذیرای انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها می باشند، حتی طرح های پنج رنگی هم به خوبی روی چاپ افست می نشینند. به همین دلیل برای طرح هایی که ریزه کاری ها و ریزپردازی های گرافیکی بیشتری انجام داده اند، چاپ افست گزینه مناسب تری است.

چرا که این گونه خاص از چاپ قادر است تا تصویر چاپی را تا آنجا که ممکن است به اثر طراحی شده روی کامپیوتر نزدیک کند. به همین دلیل زیبایی های طرح در طرح های جزئی نگرانه در چاپ افست بیشتر به نمایش در می آید.

همان گونه که در بالا گفته شد هر دوی این چاپ ها مزایا و معایب خودشان را دارند و برای گروه های متنوعی از مشتریان عرضه می شوند. اگر شما درک صحیح از سیاست گذاری ها و هدف گذاری های کاری خودتان دارید، می توانید اکنون بررسی کنید و ببینید کدام یک از گونه های چاپ مناسب تر است و در راستای اهداف کاری و تجاری شما می باشد. مقالات مرتبط : طرح تقویم رومیزی اختصاصی 

هر دوی این چاپ ها می توانند نیازهای مشتریان و سفارش دهندگان متعددی را تامین نمایند و سفارش دهنده قادر است بسته به نیازی که دارد و نوع هدفش هر یک از آنها را انتخاب کند.

تقسیم بندی تقویم های رو میزی بر اساس ابعاد و صفحات

به مانند انواع و اقسام سررسیدها، تقویم های عادی و تقویم های دیواری، تقویم های رومیزی نیز بر مبنای نوع تقسیم بندی که از روز، ماه سال و هفته در صفحات آنها انجام گرفته تقسیم بندی می گردند.

حجم کاغذها حتی روی نوع کاغذ به کار رفته و گرماژ آن نیز تاثیر دارد. همان گونه که در آغاز گفته شد طرحی که روی کاغذهای تقویم سررسید به کار می رود به ابعاد تقویم رومیزی بستگی دارد.

دامنه ابعاد تقویم رومیزی(نمونه کارها) آن چنان دچار نوسان نیست اما با این حال گزینه های متنوعی پیش چشمان مشتریان قرار می گیرند.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی با پایه پلکسی

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی با پایه پلکسی )

 

نوع اول که می خواهیم از آن صحبت کنیم تقویم های 35*50 هستند

این تقویم ها در بازار تحت عنوان تقویم های زیردستی هم شناخته می شوند هر چند که مدل های کوچکتری از این تقویم های زیردستی وجود داشته و در بازار یافت می شوند که به آن تقویم های 30*45 گفته می شود.

همان گونه که در بالا به آن اشاره شد ابعاد عرضی و ابعاد طولی محصول در تقویم های رومیزی بسیار وابسته به تعداد صفحات خود تقویم هستند. این تقویم ها که در مورد آن صحبت می کنیم، معمولا تقویم های هفته شمار هستند. مقالات مرتبط : طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

البته تقویم های ماه شمار هم در این قطع، ابعاد و اندازه نیز تولید و به سمت بازار عرضه می گردند.

 

تقویم های اداری:

این تقویم ها جز تقویم های رومیزی کوچک جثه هستند. البته منظورمان از جثه کوچک طول و عرض این فرآورده های چاپی است که از ابعاد 8*12 تا 10*14 تولید می شوند.

تقویم های 10.5*32 : این تقویم ها عرضی طولانی دارند و نسبت طول به عرض آن بسیار زیاد است. انتخاب چنین ابعاد باعث می شود، طرح کشیده تر به نظر آید. در این شرایط عمده طراحان تمایل دارند در مربعی در گوشه راست محصول  خانه های تقویم را پر کنند و فضای وسیع اضافه آمده را با تصاویر تاثیرگذار تکمیل نمایند. این طرح ها و این نوع خاص از ابعاد بسیار مناسب قرار گرفتن روی میزها می باشد.

تقویم های 10.5*22: در این تقویم ها نسب عرض به طور تعدیل شده است و طرح های به شدت مورد بالایی افقی نیستند.

چاپخانه ها عموما این تقویم ها را به شکل دو پایه ای، پانج شده و دو حلقه ای انجام می دهند. علت این امر در آن است که تقویم ها عموما روز شمار هستند. روزشمار بودن تقویم ها باعث می شود تعداد صفحات تقویم بسیار زیاد شود.

عمده چاپخانه ها سعی می کنند که تقویم های رومیزی شان را به گونه چاپ نمایند که اندک جایی برای نوشتن در خود داشته باشند.

مرسوم است که تقویم رومیزی(نمونه کارها) پرحجم را با کاغذهای تحریر بزنند و از استفاده از گلاسه ها خودداری می کنند. باید به خاطر سپرد که استفاده از کاغذهای زیاد ( نظیر آنچه که در کاغذهای روزشمار معمول است) قیمت تمام شده فرآورده چاپی را افزایش می دهد.

از این رو ارجحیت در این است که از کاغذهای تحریر استفاده شود چون هم وزن تقویم رومیزی را کاهش می دهند و هم قیمت تمام شده را پایین می آورند. با عنایت به این عوامل و با توجه به جمیع جهات استفاده از کاغذهایی با گرماژ هفتاد گرم یک گزینه مناسب برای تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) روزشمار حاوی کاغذ تحریر است.

تقویم های افقی و تقویم های عمودی:

تقویم های رومیزی بر مبنای نوع تصویرشان به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می شوند در تقویم های عمودی طول بیشتر از عرض می شود و طرح و نوشته بالا یا پایین یک دیگر قرار می گیرند و بر خلاف تقویم های افقی که آنان چپ و راست یک دیگر جای می گیرند به خود آرایش می گیرند.

ایجاد طرح های عمودی می تواند تمرکز بیشتری ایجاد کند و بیش از پیش آنان را به چشم متبادر نماید. به همین دلیل گروهی از سفارش دهندگان این نوع از تقویم رومیزی(نمونه کارها) را سفارش می دهند و به مشتریان و نزدیکان خود آن ها را هدیه می دهند.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت رایان طب

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت رایان طب )

 

تقسیم بندی سررسیدها بر مبنای تقسیم بندی اوقات سال

همانطور که همگی به خوبی واقفیم منجمان از قدیم اوقات سال را به دسته های مختلف تقسیم کرده اند. تقسیماتی که در حالت رایج کنونی و خورشیدی که دقیق ترین نوع سال شماری و گاه شماری است عبارت است از روز، هفته، ماه و سال.

به یک بار گردش زمین به دور خود روز می گویند و یک بار گردش زمین به دور خورشید سال، با اندکی تقریب و رندسازی هر 24 ساعت یک روز را تشکیل می دهد و روز کوچکترین واحد گاه شماری و سال شماری شناخته می شود.

طبیعی است که محصولاتی نظیر تقویم ها یا سررسید ها اگر جزئی نگر باشند روز را مبنای تقسیم بندی های خودشان می گذارند. اما همان گونه که در سررسیدها هم وجود دارد، تقویم های رومیزی ی دیده می شوند که مبنای تقسیم بندی شان هفته یا ماه است. حتی مواردی هم به چشم می خورد که دو ماه و سه ماه در یک صفحه قرار می گیرند.

از این حیث و از این نقطه نظر ما با چند نوع تقویم رومیزی(نمونه کارها) طرف هستیم.

 

  • تقویم های روزشمار:

تقویم های روزشمار همانطور که از نامشان پیداست به هر روز در صفحه تقویم یک صفحه را اختصاص می دهند. بدیهی است که اختصاص دادن صفحه در روز حجم تقویم را بیشتر می کند. بنا به دلایلی که در بالا اشاره کردیم این گونه از تقویم های رومیزی عمده صفحات خود را با کاغذ تحریر نوعا هفتاد گرمی پر می کنند.

 

  • تقویم های هفته شمار:

این نوع از تقویم ها مبنای تقسیم بندی خود را بر هفته استوار می سازند. تقسیم بندی هفته ها علی رغم آنچه که از ظاهرش به نظر می آید زیر مجموعه تقسیم بندی ماهانه نیست.

در نزد عموم مردم چنین پنداشته می شود که هر ماه متشکل از چهار هفته است اما این تصور نشات گرفته از تقویم های قمری است. در تقویم خورشیدی که مبنای گاه شماری رسمی در ایران جهان است هفته در ذیل ماه جای نمی گیرد. به همین دلیل بر خلاف آن که دوازده ماه داریم تعداد هفته ها پنجاه و دو عدد است.

طبیعتا در تقویم های هفته شمار تعداد صفحات اندکی بیشتر از پنجاه و دو می باشد. چند صفحه در میان به عنوان صفحات روی جلد و بیرونی تعریف می شوند که می توان روی آن ها تبلیغات اساسی و درج لوگو را انجام داد.

صفحات این دست تقویم های رومیزی بر خلاف نوع روزشمار آن ها می تواند از گلاسه های سنگین و گرماژ بالا باشد. با توجه به حجم محصول این استفاده معقول، منطقی و طبیعی به نظر می آید.

افزون بر این کارکرد تبلیغاتی و نمود بصری این تقویم های کم کاغذ بیشتر از نوع روز شمار است. پس در این جا کار طراح، نقوش به کار رفته وی، تصاویری که او طراحی می کند نمود بیشتری می یابد و همه ما میدانیم که برای تبلیغات بصری و نشان دادن زیبایی های یک محصول گلاسه بسیار کاربردی تر است.

  • تقویم های ماه شمار :

تقویم های ماه شمار به خاطر حجم کمی که دارند، گزینه ای کم حجم و کم وزن می باشند. از سوی دیگر هزینه چاپ آنها پایین می آید. این پایین آمدن هزینه مزیت بزرگی می شود برای آنان که می خواهند کاغذهای گران تری به کار ببرند یا تزیینات تبلیغاتی بیشتری را اجرا نمایند.

تقویم های رومیزی ماه شمار بسیار همسو با اهداف تبلیغاتی هستند. تقویم های رومیزی محصولاتی کارا در پیشبرد تبلیغات شما هستند و نسبت به سایر روش های تبلیغاتی کم هزینه تر هستند.

این تقویم ها می توانند پذیرای تصاویر تبلیغاتی نافذ و گیرا باشند و می توانند بسته به ابعادی که دارند با داغ کوب و طلاکوب آرم لوگو و شعارهای شرکت شما را در خود جای دهند.

از آنجا که تعداد ماه 12 عدد است  حجم این تقویم ها هم در همین حدود است. با اضافه شدن صفحات تبلیغاتی و تبریک سال نو که صفحات جانبی محصول می باشند این تقویم می توانند از 13 تا 15 برگ هم تولید شوند. هر چند که انواع هفده برگی و بیست برگی تقویم های ماه شمار دیده می شود.

  • تقویم های دوماهانه:

این گونه خاص از تقویم نسبت به سایر تقویم های رومیزی رواج کمتری دارد. از آنجا که دو ماه در یک صفحه قرار می گیرد تعداد صفحات این دست تقویم ها به ندرت بیش از ده عدد می شود. مزیت این تقویم ها آن است که می توانند در تیراژ بالا و بیش از چند هزار نسخه تولید و عرضه شوند و نام، نشان و هویت شرکت شما را به چشم و گوش افراد برسانند.

  • تقویم های فصلی (سه ماهانه):

 این گونه از تقویم ها که می توان به آنها تقویم فصلی هم گفت مثل تقویم های دوماهانه در کمتر کردن صفحات و به تبع آن کمتر کردن هزینه موثر است. پایه و مبنای تقسیم بندی این گونه از تقویم ها فصل است.

در یکی از رایج ترین انواع طراحی طراحان تم هایی را انتخاب می کنند که همسو و متناسب با فصلی باشد که صفحه متعلق به آن است.

استفاده از تقویم های فصلی به عنوان تقویم دیواری بسیار رایج است. اما در هیبت تقویم روزی این گونه از تقویم ها رواج و محبوبیت کمتری دارد.

تقویم های رومیزی یک رو و دو رو:

به دلیل شکل هندسی تقویم های رومیزی که کاغذ خود را به شکلی ویترین گونه پیش چشم مردم می گذارند، گاهی یک رو بودن کفایت می کند. اما می توان روی دوم این محصولات و کاغذهای گلاسه را به اشکال و طرق مختلفی پر کرد.

 

طرای و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت زررین سوله

( طرای و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت زرین سوله )

 

این استفاده از روی دوم مزایایی هم دارد. دو رو بودن باعث افزایش تمایل کاربر به ورق زدن محصول می شود. فضای پشت صحفه این امکان را فراهم می آورد که نوشته ها و تصاویر بیشتری در تقویم چاپ شده شما جای گیرند.

نوشته هایی که در این قسمت (یعنی پشت تقویم های رومیزی) می آیند به نوعی خاص به نظر می آیند و منحصر به فرد و ممکن است در شرایطی اثرگذاری بیشتری داشته باشند. البته گروهی از طراحان و چاپخانه داران در صفحه پشتی، همان صفحه بعدی را می گذارند. این بدین معناست که هفته ها یا ماههای بعد هر صحفه رویی در صفحه پشتش قرار می گیرد.

چنین روشی مزیت آن را دارد که تعداد صفحات را به نصف برساند و هزینه آن را هم در همین حد و اندازه کاهش دهد. این روش در چاپ کتاب و جزوه بسیار استفاده می شود و توجیه پذیر هم هست.

اما در مورد تقویم رومیزی(نمونه کارها) و به طور کلی تر تقویم ها آن طور که باید و شاید رواج ندارد. به خصوص در انواع گلاسه و تبلیغاتی تر آن.

انواع کاغذهای به کار رفته در تقویم های رومیزی:

تقویم های رومیزی گاهی به شکل کاغذهای تحریر و گاهی به شکل کاغذهای گلاسه تولید می شوند. نکته مهم در مورد هر دوی اینها گرماژ محصولات است. گرماژ هر کاغذی عبارت است از مقدار وزن یک متر از هر کاغذی و ارتباط مستقیمی با مرغوبیت کالا دارد. در عمده موارد بالاتر بودن گرماژ نشان دهنده بالاتر بودن کیفیت محصول می باشد.

گلاسه هایی که در تقویم های رومیزی می روند نسبتا گرماژ بالایی دارند. دامنه نوسان گرماژ این محصولات از 200 گرم الی 300 گرم است. به طور کلی در شرایط کنونی چاپخانه ها محصولات خود را در همین مقیاس و حد و اندازه ها عرضه می نمایند.

روش هایی جهت ارتقای زیبایی های بصری:

  • تمپلات:

طراح وقتی یک طرح چاپی را طراحی کرد خود بیش از هر کسی وافق است که محدودیت دستگاه های چاپ ممکن است باعث شوند که طرح به آن زیبایی یا با آن ویژگی ها که وی مدنظر داشته چاپ نگردد.

چاپ تمپلات اساسا برای حل چنین مشکلی طراحی شده است. در چاپ تمپلات تراکم رنگ ها به صد در صد می رسد و سطح کار کاملا پر رنگ دیده می شود.

این امر برای تقویم های رومیزی(نمونه کارها) که محصولاتی تصویر محور هستند و از سوی دیگر برای تبلیغات درگیر می باشند، بسیار امری مفید است و سبب بهبود و افزایش کیفیت بصری چاپ می شود.

تمپلات بودن یا نبودن یک چاپ در طرح ها و چاپ هایی که از تصاویر رنگی استفاده می کنند بسیار موثر است. به همین دلیل است که چاپخانه ها این نوع چاپ را به عنوان یک گزینه به سمت مشتریانی که دنبال طرح های زیبا و جذاب هستند عرضه می نمایند.

  • یووی موضعی

چاپ یووی حالتی از چاپ است که طی آن رنگ های چاپ شده خشک می شوند. این خشکی زیبایی و تثبیت رنگی بیشتری می دهد. این امر چند مزیت دارند. طی یک چنین رویدادی تصویر یا رنگی که در طرح به کار رفته است. زیبا تر با کیفیت و براقیت بیشتری دیده می شود و به دلیل استفاده از یووی کمتر در طی زمان اسیب می بیند و کیفیت بصری خودش را از دست می دهد.

دلیل اطلاق نام موضعی به این نوع استفاده از یووی این است که در محدوده مورد نظری از طرح یا شی چاپ شده اعمال می گردد.

سیستم کاری یووی به گونه ای است که جوهر زیر تابش نور خشک می شود. وظیفه اعمال این تابش نور بر عهده وسیله ایست که تحت عنوان لامپ یووی یا چراغ یووی شناخته می شود.

امروزه چاپخانه های تمایل زیادی در استفاده از این ویژگی دارند. ضرورت استفاده از یووی در محصولات تصویر محور و تبلیغاتی بیش از سایر محصولات چاپی افزایش می یابد. علت این امر هم در آن است که اثر گذاری طرح تصویری روی مخاطبین شما به کیفیت و زیبایی محصول بستگی دارد.

همه ما نیز می دانیم که یووی این توانایی را دارد که از کیفیت و زیبایی محصول و طرح مورد نظر حفاظت کند و همسو با اهداف تجاری و تبلیغاتی شرکت و فرد سفارش دهنده عملی شود.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت زررین سوله جم

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت زرین سوله جم)

 

  • داغ کوب، نقره کوب و طلاکوب

داغ کوب: یک روش چاپی رایج و سرشناس است که طی آن چاپخانه علائم، اختصارات، طرح ها و نقوش روی کاغذ چاپی قرار می گیرند. در چاپ داغ کوب همانطور که از نامش پیداست با استفاده از حرارت این نقش برای همیشه به بخش جدا نشدنی و لاینفک اثر چاپی تبدیل می شود.

وقتی علامت، اختصار شعار یا عدد از طریق چاپی برجسته تر از سایر سطح کاغذ چاپی به نظر بیاید. خود مخاطب فی الفور و در همان لحظه آغازین در می یابد که این نوشته، علامت طرح یا تصویر از نظر اهمیت متفاوت با سایر بخش های آن است و به نوعی تافته جدا بافته به نظر می آید.

این برجسته سازی از طریق چاپ داغ کوب باعث می شود که طرح یا نوشته زودتر در ذهن مخاطب ثبت شود و مدت زمان بیشتری در ذهن وی باقی بماند.

طلاکوب: طلاکوب رایج ترین و چشم نواز ترین نوع برجسته سازی در چاپ است که از سوی سفارش دهندگان اصرار بسیاری برای انجام آن است.

چاپخانه ها نیز از این گونه خاصی چاپی استقبال می کنند و آمادگی چاپ طلاکوب دارند. چاپ طلاکوب و طلاکوبی در چاپ باعث می گردد، محصول تجملی تر و به قول امروزی ها لاکچری تر به نظر بیاید. مقالات مرتبط : تقویم زیردستی اختصاصی

مزیت طلاکوبی نسبت به داغ کوبی در آن است که درخشندگی رنگ های طلایی رنگ چشم نوازی و اثر گذاری طرح را بسیار افزایش می دهد. طلا در ذهن مردم مساوی است با فلزی تجملی و گرانبها و این رنگ حتی در شرایطی که طلایی در آن به کار نرفته باشد محصول را نزد عامه مردم تجملی تر، زیباتر و گران تر نشان می دهد.

نقره کوب: سیستم کاری نقره کوب هم به مانند طلاکوب می باشد. با این تفاوت که در این مورد فولد هایی با رنگ های متفاوت روی کاغذ چاپی سوار می شوند.

 

  • تفاوت سیستم های چهار رنگه و پنج رنگه

همان طور که در بالا گفته شد و در مورد آن اندکی صحبت شد یکی از مزیت های چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال قابلیت پشتیبانی چاپ افست از سیستم پنج رنگی است. برای آشنایی با سیستم پنج رنگی ابتدا باید اندکی در مورد سیستم چهار رنگی توضیح دهیم.

همانطور که می دانیم ما سه رنگ اصلی داریم که همه رنگ های منشعب شده از ترکیب این سه رنگ هستند. طراحان، نقاشان هنرمندان، گرافیست ها و ... این سه رنگ را تحت عنوان سه رنگ اصلی می شناسند.

رنگ هایی اصلی عبارت از رنگ های، قرمز، آبی و سبز. اینکه در هر رنگی چه مقدار از این رنگ ها به کار رفته اند عددی را به ما می دهد که تحت عنوان

RGB

نوشته می شوید.

همانطور که از دوران مدرسه به خاطر داریم، رنگ مشکی سوی دیگر رنگ های مرئی است و سوی مخالف آن. با این اوصاف می توان گفت که هر تصویری از چهار رنگ اصلی تشکیل شده است.

سیستم چهار رنگی به اختصار سی ام وای کا

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت پگاه تهران

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی شرکت پگاه تهران )

CMYK

خوانده می شود. هر سیستمی که از این رنگ ها پیشتیبانی کند، سیستم چهار رنگی خوانده می شود. سیستم چهاررنگی در واقع مشخص می کند که طرح شما تحت چه شکل ظاهر و استانداردی دیده می شود و روی کاغذ پیاده می شود.

به خاطر داشته باشید پشتیبانی سیستم های چاپ از همین سیستم های چهار رنگه نیز مزیت بزرگ و پر کاربردی برای طراحان است.

معدود رنگ های خاص و منحصر به فرد اما زیبایی نیز هستند که خارج از سیستم چهار رنگه می ایستند. مشهورترین این رنگ ها، رنگ های طلایی فیروزه ای و آبی هستند. این رنگ ها را به عنوان رنگ پنجم در صنایع طراحی و چاپ می شناسند.

این رنگ ها، رنگ هایی خاص و زیبا هستند. به همین سبب این رنگ ها کارکرد تبلیغاتی زیاد و وسیعی دارند اضافه شدن این رنگ ها غنا و زیبایی بیشتری به طرح تبلیغاتی می دهد، و طراحان به واسطه وجود چنین امکاناتی می توانند طرح های موثرتر و تاثیرگذارتری جهت بهبود اهداف تبلیغاتی و معرفی شرکت یا مرکز ادارای و تجاری شما طراحی کنند.

 

طراحی بسته بندی

بسته بندی را شاید بتوان آخرین مرحله ای دانست که کارخانجات به هنگام طرح، تولید و ایجاد محصولات چاپی انجام می دهند و در قبال آن مسئولیت خواهند داشت و از سوی دیگر هزینه آن را دریافت می کنند.

بسته بندی از دو حیث حائز اهمیت زیادی می باشد، اول آنکه به مانند هر هدیه دیگری پوشش و لایه ایست برای محتوایی که در آن است. بدیهی است که این طرح و لایه هر چقدر زیباتر باشد به زیبایی و اعتبار محصول درون خود می افزاید. دقیقا به همان دلیلی که ما برای هدیه مان سعی می کنی کادویی زیبا و درخور انتخاب می کنیم می بایست تقویم رومیزی خود را در طرحی زیبا به سمت دیگران ارسال نماییم. طبیعتا هر گاه این تقویم رومیزی(نمونه کارها) هدیه باشد،به خصوص هدیه ای تبلیغاتی ظاهر آن اهمیت بیشتری هم می یابد.

کارکرد دوم بسته بندی تقویم های رومیزی در حفاظت از تقویم های رومیزی است. در اکثریت قریب به اتفاق سفارشات، تقویم های رومیزی با تیراژهای بالا چاپ می شوند. این که هزاران نسخه چاپ شده که هم هزینه زیادی صرف آن شده و هم زحمات بسیاری برای آن کشیده شده آسیب نبیند امریست بسیار مهم و ضروری.

بسته بندی باعث جلوگیری از آسیب های فیزیکی، نظیر فشردگی، تا خوردگی پارگی و غیره می شود. از سوی دیگر باعث جلوگیری از آسیب های محیطی نظیر گرد و غبار هم می شود.

عمدتا پس از تولید هر محصول چاپی از جمله تقویم های رومیزی(مقالات مرتبط) دو نوع بسته بندی انجام می شود. یک بسته بندی که برای هر دانه از تقویم های رومیزی چاپ شده است و نوع دیگر آن که کلیت آن ها را در دل خود جای می دهد.

طراحی بسته بندی محصولات رومیزی:

بسته بندی ها به همان دلایلی که در بالا آورده شد صرفا محصولاتی مقاوم جهت حمل و نقل راحت و آسان نیستند. باید به این نکته اذعان داشت که امروزه کمتر کسب و کاری یافت شود که به کارایی صرف محصول جدا از جنبه های زیبایی شناختی و تبلیغاتی آن اهمیت بدهند.

حتی در جعبه های حمل و نقا و قطعات صنعتی هم این طراحی اهمیت دارد. شما اگر به کارت های عروسی و کارت های دعوتی که به واسطه مناسبت های مختلف برای شما می آید دقت کرده باشید می دانید که اهمیت زیبایی و شکیل بودن جای کارت دعوت کمتر از خود کارت دعوت نیست. مقالات مرتبط : تقویم رومیزی با کاور مقوایی

همانطور که به هنگام چاپ یک کتاب می گوییم طراحی از روی جلد شروع می شود. در محصولات پر تیراژ چاپی باید به این نکته توجه داشته باشیم که بسته بندی اهمیت بسیار بالایی در طراحی دارد.

تقویم های رومیزی عمدتا در تیراژ بالا تولید می شوند اما اگر به یاد داشته باشید گفته بودیم که حجم بسیار بالایی ندارند. به واسطه همین حجم نسبتا پایین اینان به راحتی و به حالتی شکل پذیر در این بسته بندی های جای می گیرند.

به طور قطع می توان گفت که کمتر دیده شده است چاپخانه یا سفارش دهنده ای از این بسته بندی ها بگذرد. همیشه بسته بندی هم فرصتی است برای تبلیغات اگر خود سفارش دهنده برنامه ای برای تبلیغات در بسته بندی ها نداشته باشد چاپخانه ها این فرصت را می یابند که خودش تبلیغات خودشان را انجام بدهند.

شکل ظاهری در بسته هر دانه از تقویم های رومیزی متاثر از قالب شکلی طراحی شده از سوی فرد طراح است. همانطور که در ابتدای این نوشتار آمده است که تقویم های رومیزی می تواند در قالب های مختلف، اشکال گوناگون و شکل های هندسی متنوعی عرضه شوند.

 

طراحی و چاپ تقویم رومیزی عمومی با قابلیت طلاکوب روی پایه

( طراحی و چاپ تقویم رومیزی عمومی با قابلیت طلاکوب روی پایه )

این شکل هندسی گرای بسیار خوبی به طراح برای انتخاب نوع بسته بندی می دهد. طراح می تواند نوع بسته بندی را همگون با شکل هندسی تقویم رومیزی(مقالات مرتبط) انتخاب کند. در عمده موارد این رایج ترین نوع طراحی است که از سوی طراحان برای بسته بندی هر تقویم رومیزی انجام می شود.

گروهی از طراحان روش های پیچیده تر و خلاقانه تری را اتخاذ می کنند. آنها ترجیح می دهند طرحشان به گونه ای باشد که بسته بندی و قالب به مانند دو عنصر مکمل به نظر بیایند. مثلا می تواند یک تقویم رومیزی(نمونه کارها) شبیه تلویزیون باشد و بسته بندیش شبیه قاب تلویزیون.

از آنجا که تقویم های رومیزی قادرند قالب های متنوع و شکل های هندسی گوناگونی بگیرند دایره انتخاب ها و گزینه های پیش چشم طراحان و چاپخانه ها بسیار زیاد است. انتخاب محصول مناسب قطعا وابسته به قدرت ایده پردازی و خلاقیت دست اندر کاران فرآیند چاپ است.

نگهداری

بقا و حیات محصولات اعم از صنعتی، مکانیکی، اداری و تجاری همه و همه وابسته به نگهداری است. نگهداری یک محصول و فرآورده نیز به مانند چاپش عملیست که نیازمند دقت بالایی است. اگر محصولی با کیفیت بالا چاپ شود و بازده کاری بالایی نیز داشته باشد اما کاربر آن به خوبی از آن نگه داری نکند در اندک زمانی کیفیت، بازده و زیبایی خودش را از دست می دهد.

وقتی محصول از بسته بندی در می آید، اسیب پذیرتر است. پس از چند روز کار کردن انواع اقسام آسیب های محیطی ممکن است به هر محصولی وارد شوند. البته که چاپخانه محصولاتشان را با مقاومت و بازده بسیار زیادی می سازند.

در مورد تقویم های رومیزی بار دیگر این موضوع اهمیت می یابد. علت این امر در آن است که تقویم های رومیزی قرار است به مدت طولانی در یک مکان ثابت، باز و پر رفت و آمد استفاده شوند.

تقویم های رومیزی باید در جایی باشند که دیده شوند. جایشان ثابت است و این را می توان از اسمشان فهمید، آنها مثلا کاتالوگ ها نمی توانند به کشور ها بروند یا مثل سررسیدها قرار نیست به این سو و آن سو حمل شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هر محصول چاپی نوع مراقبت خودش را می خواهد. تقویم های رومیزی که از آنجا در میزهای اداری و محیط های عمدتا مجهز اداری قرار می گیرند احتمال آسیب دیدگیشان پایین تر می آید.

بهتر است تا کاربران خریداران و هدیه دهندگان این محصول از محصول چاپی خودشان به خوبی محافظت کنند تا بازه یک ساله ای که قرار است این تقویم برای شما کار کند، به همان زیبایی چشم نوازی و اثر گذاری روز اولش باشد.