جعبه و بسته بندی

جعبه با قالب اختصاصی

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

جعبه با قالب اختصاصی

وسایل لازم برای ساخت جعبه با قالب اختصاصی

شاید سوال مطرحی که برایتان پیش آمده باشد این است که جعبه با قالب اختصاصی  چگونه تهیه می شود؟ خط کش شفاف، متر اندازه گیری، مدادتیز، قلم موی رنگ، قیچی، کاغذ، مقوا، گواش، رنگ اسپری، رنگ پلاستیک برجسته، چسب براق، سفید کننده، رنگ استنسیل و استامپ، مداد شمعی، زرورق هلندی، استنسیل استات، مهرها یا استامپهای مالشی، انواع ماژیک و نشانه گذار و ماژیک های براق از عمده وسایل لازم برای ساخت جعبه با قالب اختصاصی است. مداد رنگی مومی برای مالش یا کشیدن روی سطوح استفاده می شود تا طرح های بادوامی را روی کاغذ ایجاد کند زیرا آن ها رنگ های پایه آبرنگ را از خود دفع می کنند.

 

جعبه با قالب اختصاصی

 

زرورق هلندی یک نوع ارزانتر از زرورق طلایی واقعی است که بسیار نازک و کنترل آن کاملا مشکل لست اما نمای براق و جذابی بدست می آید. استنسیل استات ماده محکم و بادوامی است که استنسیل ها از آن بریده می شوند و به دلیل شفاف بودن آن قرار دادن موتیفها و اشکال بسیار ساده است. استامپهای مالشی هم یک روش ساده و سریع تزئین نمودن با طرح های ظریف هستند. مهر ها معمولا بر روی یک بلوک چوبی با دسته سوار هستند تا به حالت قرار گرفتن آن ها کمک کند. بعضی شرکت ها، مهر ها را به طرح دلخواه سفارشی شما درست می کنند.

چسب جعبه با قالب اختصاصی

چسب ها برای چسباندن کاغذ و مقوا در هنگام ساخت و برای کار های تزئینی استفاده می شوند. بعضی انواع مختلف چسب، نتیجه یکسانی را حاصل می نمایند. بنابراین این موضوع در حقیقت انتخاب یا سلیقه شخصی سازنده جعبه با قالب اختصاصی می باشد که کدام نوع چسب باید انتخاب شود. انواع چسب به کار رفته در جعبه با قالب اختصاصی شامل نوار چسب شیشه ای، نوار چسب مات، نوار چسب دو طرفه، نوار چسب اسفنجی لایی دار دورو، چسب مایع، چسب PVA ، چسب اسپری، چسب مایع همه منظوره، چسب آهار مصنوعی، رنگ ها و... می باشند. نوار چسب شیشه ای برای چسباندن ثابت مناطقی که قابل رویت نباشند یا برای مصارفی نظیر چسباندن بخش های فتوکپی شده یک الگوی بزرگ به یکدیگر استفاده می شوند.

 

جعبه با قالب اختصاصی

 

نوار چسب دو طرفه یک روش تمیز و محکم برای چسباندن به طور غیر قابل رویت می باشد که سطح پشت آن کاغذ مومی و به صورت رول است تا بتوانیم به طول دلخواه از آن ببرید سمت نمایان آن به یک لایه کاغذ چسبانده می شود، کاغذ مومی پشت آن کنده شده و نوار چسب با لایه دوم تماس پیدا می کند. چسب اسپری یک لایه یکسان و نازک سطح چسبناک روی مناطق بزرگ و کوچک به صورت اسپری است که برای کاغذ های ظریف ایده آل می باشد و برای چسباندن دو لایه کاغذ به هم بسیار مناسب است به طوری که کاغذ یا مقوا چین و چروک نخورد. بعضی چسب های اسپری برای جابجا کردن کاغذ ها و نیز به صورت لایه نازکی برای قرار دادن استنسیل ها مناسب می باشند. این چسب را در محلی که عمل تهویه هوا به خوبی صورت می گیرد و با ماسک استفاده شود تا مانع از تنفس کردن ذرات کوچک چسب منتقل شده توسط هوا شود.