فیلم تبلیغاتی

نرم افزار 3ds Max در ساخت فیلم تبلیغاتی

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

امروزه تری دی مکس توانسته نقش کلیدی ای را در صنعت تبلیغات و گرافیک ایفا کند و به پرطرفدارترین و پول ساز ترین رشته های هنری و دانشگاهی تبدیل شود. این امر به گونه ای است که با کمک گرفتن از این نرم افزار سه بعدی هنر و صنعت در تمامی بخش ها از جمله تبلیغات محیطی و تیزر های تبلیغاتی انقلاب عظیمی را به همراه داشته است.

آشنایی با نرم افزار max 3Ds

نرم افزار تری دی مکس که در ابتدا فعالیت خود را توسط Gray Yost و بر روی سیستم عامل داس آغاز نمود را می توان از جملۀ قدرتمند ترین نرم افزارهای موجود در صنعت سه بعدی در نظر گرفت. شما با داشتن این نرم افزار قادر به استفاده از امکاناتی نظیر پویا نمایی و انیمیشن می باشید.

نحوه نام گذاری ورژن های 3دی مکس

به غیر از ورژن های اولیه 3دی مکس که در نام نسخه خود دارای رقم اعشاری بودند، تا حدود سال 2006 ورژن های مختلفی که از این نرم افزار وارد بازار می شد بصورت تک رقمی شماره گذاری می شدند و امتیاز آن در اختیار شرکتی به نام  Discreet بود. از این سال به بعد شرکت Autodesk  امتیاز کامل را خریداری نمود و ورژن ها را بسته به سال انتشارشان در دسترس عموم قرار داد برای مثال نسخه سال2015 با نام Autodesk 3ds max 2015  ارائه گردیده است .

کاربردهای نرم افزار 3دی مکس

همانطور که می دانید این نرم افزار امروزه از کاربردهای بسیاری برخوردار است که در ادامه با اکثر آن ها آشنا خواهید شد:

  • طراحی صنعتی:

طراحی صنعتی برای آن دسته از افراد خلاقی که قصد به نمایش گذاشتن ایده های خود نظیر طراحی ماشین آلات،خودرو و ... ا دارند بسیار کاربردی خواهد بود. شما می توانید ایده های خود را از طریق 3دی مکس پیاده سازی کرده و به عموم مردم نشان دهید، این امر ممکن است توجه اسپانسرها را نیز به شما جلب کند.

  • معماری:

3دی مکس در زمینه معماری برای طراحی کابینت ، طراحی نما ، طراحی داخلی ، طراحی دکور و استفاده می شود با نرم افزار اتوکد نیز هماهنگ است. البته بعدها شرکت Autodesk  ورژن مخصوصی با نام 3Dmax دیزاین (Ds Max Design 3) را نیز برای طراحان معمار و مهندسان شهر سازی و دیگر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند ارائه نمود که با ورژن عادی  آن فرق چندانی ندارد .

  • بازی های ویدیویی:

نرم افزار 3دی مکس نقش عزیمی را در رشد بازی های سه بعدی ایفا نمود این امر به گونه ای است که شما قادرید به صورت مستقیم و تنها با استفاده از این برنامه بازی ها را تولید نمایید.

  • جلوه های ویژه و تیزرهای تبلیغاتی

از کاربردی ترین ویژگی های این نرم افزار جلوه های ویژه ای است که باعث شده 3Dmax بتواند در میان پروژه های سینمایی، تیزرهای تبلیغاتی و کلاً در حیطۀ تبلیغات نقش موثری را ایفا کند. این امر به گونه ای است که تیزر های ساخته شده از طریق این برنامه توانسته اند هزینه و زمان بهره برداری از محصولات را کاهش دهند و باعث جلب مشتری و مخاطب شوند.