مطالب آموزشی

اصول پایه در نرم افزار AutoCad

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

اتوکد AutoCad نرم افزاری است که جهت ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی از آن استفاده می شود. این نرم افزار محصول شرکت آمریکایی Autodesk است که موجب می شود مهندسین و طراحان بتوانند در محیطی سه بعدی و دو بعدی طراحی محصولات خود را انجام دهند.
واژه Cad در نام این نرم افزار مخفف عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است.



اصول پایه در نرم افزار AutoCad

 

قابلیت های AutoCad
یکی از امکاناتی که این نرم افزار برای طراحان مهیا میکند قابلیت حاشیه نویسی در کنار نقشه هاست ، بدین ترتیب که می توان نقشه را تا 360درجه چرخش داد و بر روی لایه های مختلف آن مدیریت داشت.
کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحی ها از قابلیت های دیگر این نرم افزار می باشد، از دیگر مزایای این نرم افزار در نقشه های مهندسی و صنعتی می توان موارد ذیل را اشاره کرد:
انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوتر های مختلف ، اشتراک گذاری طرح ها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت ، بخش text command به صورت چند خط بودن ، بهره مندی از پسوند احتصاصی DWG ، قابلیت بازیابی فایل های از دست رفته، جلوگیری از انجام تغییرات نا خواسته ، ابراز طراحی و ترسیم آزاد ، انعطاف پذیری بالای محیط کاربری ، دارای محیط برنامه نویسی پیشرفته برای کاربرد های خاص ، افزایش انعطاف پذیری نرم افزار در مقابل طرح ها و هماهنگ سازی تنظیمات آن ها  و سازگاری بسیار کامل تر با پردازنده های گرافیکی و به دست آوردن سرعت بالاتر در انجام کارها.

اگر بخواهیم AutoCad را به زبان ساده توصیف کنیم، بدین ترتیب است که این نرم افزار جایگزینی دقیق و سریع به جای طراحی با خط کش یا دست می باشد، که با مراجعه به وب سایت Autodesk نیز می توانید قابلیت های نسخه های متفاوت را با هم مقایسه کنید.

 

در این راستا بخوانید:

نرم افزار 3Dmax در ساخت فیلم تبلیغاتی

معرفی اصول پایه در نرم افزار Indesign

اصول پایه در نرم افزار Illustrator