چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال اتیکت لباس

  • نویسنده: نسیم نیری
  •     
  • :تاریخ

چاپ دیجیتال اتیکت لباس

اتیکت یا لیبل لباس همان مارک لباس است که در دو جنس ساتن و تافته تولید می گردد.

تفاوت اتیکت ساتن و اتیکت تافته

در اتیکت ساتن زمینه کار مشکی و براق است و می توان نوشته یا لوگوی آن را با رنگ متفاوت کار کرد همچنین دارای بافتی بسیار خاص و منحصر بفرد می باشد که کیفیت برند شما را به بهترین شکل ممکن معرفی می نماید اما در اتیکت بافته رنگ زمینه، نوشته یا لوگو مطابق با سلیقه شخص است و نسبت به اتیکت ساتن قیمت مناسب تری دارد همچنین این نوع از اتیکت ظرافت و لطافت بیشتری نسبت به لیبل ساتن دارد و می توان برای بافت آن، از 8 رنگ متنوع استفاده نمود. برای مشاهده نمونه های بیشتر چاپ دیجیتال اینجا کلیک کنید.

 

چاپ دیجیتال اتیکت لباس

(چاپ دیجیتال اتیکت لباس)

اتیکت های لباس ( ساتن یا تافته ) با کمک مراحل دیگری از قبیل آهار زدن، برش، تا طرفین، تا از وسط، تا مدل یو، براق کننده، برجسته، چسب کاغذی و چسب حرارتی تکمیل می شوند. برای اینکه مقاله به درازا نکشد در اینجا تنها به توضیح چند مورد می پردازیم. برای مشاهده نمونه های بیشتر چاپ دیجیتال اینجا کلیک کنید.

  • آهار زدن: رنگ و اندازه لیبل را ثابت نگه می دارد و به این ترتیب دوختی راحت تر و شکیل تر برای آن به ارمغان می آورد.
  • برش: در این روش لیبل بدون اینکه تا زده شود از هر طرف دوخته می شود.
  • براق کننده: در روش براق کننده با استفاده از حرارت، ظاهری شکیل و براق به لیبل می‌ دهند که نسبت به قبل دارای سطح نرم تری می شود.
  • روش برجسته: عمل برجسته سازی تمام لوگو، نوشته یا بخشی از آنها توسط حرارت صورت می گیرد.

روش تولید اتیکت لباس

اتیکت های لباس با کمک دو روش بافت و چاپ دیجیتال تولید می گردند.

روش بافت

در این روش، از ماشین آلات نساجی کمک گرفته می شود.

روش چاپ دیجیتال

از دستگاه ‌های دیجیتال به منظور چاپ اتیکت بر روی پارچه کمک گرفته می شود.
 

 

چاپ دیجیتال اتیکت لباس

(چاپ دیجیتال اتیکت لباس)
 

مقایسه دو روش تولید (بافت و چاپ دیجیتال اتیکت لباس)

در روش تولید بافت، اتیکت های بافته شده در برابر شست و شو و نور زیاد مقاومت بالایی دارند در نتیجه نسبت به روش چاپ دیجیتال اتیکت لباس ماندگاری بیشتر و فرسودگی کمتری دارند همچنین در روش بافت، دوخت و نصب لیبل ها بسیار آسان است که موجب ایستادگی و زیبایی کار می شود. تنوع رنگ در هر دو روش تولید، بسیار بالا می باشد اما در روش چاپ دیجیتال اتیکت لباس به دلیل اینکه چاپ روی پارچه به صورت سطحی انجام می شود به مرور زمان کمرنگ شده و زیبایی خود را از دست می دهد. با تمام معایبی که برای چاپ دیجیتال ذکر شد باید خاطرنشان کرد که این روش تولید دارای مزایایی نیز می باشد. اتیکت های چاپی نسبت به اتیکت های بافتی دارای قیمت تمام شده کمتری هستند در نتیجه صرفه اقتصادی بیشتری دارند. روش چاپ دیجیتال اتیکت لباس نسبت به روش بافت سریع تر عمل کرده و زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد و اتیکت ها را در سریعترین زمان ممکن تحویل می دهد همچنین این روش را می توان برای اتیکت های تیراژ پایین نیز مورد استفاده قرار داد. برای مشاهده نمونه های بیشتر چاپ دیجیتال اینجا کلیک کنید.