چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر

  • نویسنده: ریحانه یحیی
  •     
  • :تاریخ

چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر

ست های اداری اوراقی هستند که جهت انجام امور اداری به کار می روند. ست های اداری شامل سربرگ، کارت ویزیت پاکت نامه اداری و ... می باشد. ست اداری معرف و هویت سازمانی هر مجموعه است. ست های اداری علاوه بر رفع نیاز ملزومات اولیه شرکت ها، می توانند با استفاده از طراحی و چاپ منحصر به فرد تبلیغ کوچک و کم هزینه ای برای هر شرکت باشند و در عین حال با تأثیر بسیار قوی برای جذب مخاطب مفید باشد. سربرگ ها جز مهم‌ترین قسمت های ست های اداری هستند. چون از سربرگ برای نامه های اداری و قرار داد ها استفاده می شود برای چاپ سربرگ از چاپ دیجیتال استفاده می کنند. برای افزایش کیفیت چاپ تنها چاپ دیجیتال سربرگ کافی نیست،  استفاده از نوع کاغذ ، رنگ ، فونت ، طرح و استانداردهای لازم و ضروری و هماهنگی بین این مجموعه به‌طور غیر مستقیم تأثیر مطلوب و مثبتی را به مخاطب شما انتقال می دهد. برای چاپ سربرگ ها عموماً از انواع کاغذ تحریر استفاده می کنند. برای چاپ سربرگ با ویژگی خاص از کاغذهای کتان و گلاسه نیز استفاده می شود. چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر متداول ترین و پر طرف دارترین نوع سربرگ است. اگر قرار باشد سر برگ ها به صورت یک رو چاپ شوند کاغذ 80 گرم تحریر بهترین گزینه است اما گاهی سربرگ ها به صورت دو رو چاپ می شوند که در این صورت کاغذ تحریر 100 گرم برای سربرگ ها توصیه می شود.

 

چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر

( طراحی و چاپ دیجیتال سربرگ شرکت ویدارکارا)

ویژگی های کاغذ تحریر برای چاپ دیجیتال

به یاد داشته باشید کاغذ تحریری که برای چاپ دیجیتال سر برگ ها به کار می رود، دارای سطحی بافت دار و با قدرت جذب بالا می باشد که معمولاً در چاپ های رنگی از نوع جوهر افشان و یا مرکبی ، مانند دستگاه افست ، به علت جذب و نفوذ رنگ‌ها به داخل بافت های کاغذ ، رنگ ها کمی کدر شده و شفافیت خود را از دست می دهند.برای حل این مشکل چاپ دیجیتال وارد عمل می شود. کاغذ های تحریر در ایران بدون پوشش هستند   و به گونه ای است که می توان با جوهر روی هر دو طرف آن نوشت بدون این که مرکب به سمت دیگر کاغذ نفوذ کرده و یا نشت کند. چاپ دیجیتال کاغذ تحریر برای چاپ های تمام رنگی بهترین گزینه است.

 

چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر

( طراحی و چاپ دیجیتال سربرگ شرکت آریا طب آرکا )

 شرايط چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر :

  • استفاده نکردن از مشکي چهار صد در نوشته ها سربرگ تمام رنگي
  • بهترين کد رنگ مشکي   C=30 M=30 Y=30 K=100
  • رعايت حفظ برش از هر طرف 5 ملی متر
  • استفاده از رنگ هاي CMYK
  • روزوليشن 300 DPI
  • در سايزهاي A5-A4
  • مناسب ترين سايز : A5

 

چاپ دیجیتال سربرگ بر روی کاغذ تحریر

( طراحی و چاپ دیجیتال سربرگ شرکت تجارت پاسارگاد )

مزیت کاغذ تحریر ایرانی برای چاپ دیجیتال سر برگ

کاغذ های تحریری که برای چاپ دیجیتال سربرگ ها به کار می رود گاهی وارداتی و خارجی هستند. این موضوع هزینه های کارفرما را برای چاپ سربرگ افزایش می هد. کاغذ تحریر ایرانی که برای چاپ دیجیتال سر برگ به کار می رود گرماژ 80 دارد و تفاوت آن با کاغذ تحریر 80 گرم خارجی رنگ خود کاغذ است. کاغذ تحریر ایرانی نسبت به کاغذ خارجی مایل به کرم یا خاکستری روشن می باشد و کاملاً سفید نیست که همین موضوع بر روی رنگ های استفاده شده در طراحی نیز تأثیر می گذارد. مزیت این کاغذ نسبت به تحریر خارجی هزینه کم آن است و بسیار برای کارهای معمولی به صرفه است.

مقالات مرتبط

# چاپ دیجیتال کاتالوگ

# چاپ دیجیتال مجله

# چاپ دیجیتال اتیکت لباس