پروژه طراحی وچاپ جعبه های  صادراتی چای های کیسه ای طعم دار تی لند (TEA LAND)

پروژه ها

پروژه طراحی وچاپ جعبه های صادراتی چای های کیسه ای طعم دار تی لند (TEA LAND)

  • نویسنده: حسینی
  •     
  • :تاریخ

شرکت طرح هرم در نزدیک به 20 سال سابقه فعالیت خود افتخار این را داشته که مشاور تبلیغاتی برند های معتبری همچون پست بین المللی TNT، شرکت بین المللی SGS ، شرکت آریا اس جی اس، شرکت LG  ، هود کن، شرکت سما نقاله، شرکت مارلینو، شرکت لینکس، شرکت وانا هستی البرز و... بوده و خدمات گسترده ای را طی این سال ها به مشتریان خود ارائه نموده است.

اصول اساسی کیفیت، سرعت و رضایت مشتری همواره سرمشق و سرلوحه فعالیت های شرکت تبلیغاتی طرح هرم بوده و همین امر سبب گردیده تا ارتباط و خدمت رسانی به مشتریان برای سال های متمادی و به صورت مستمر ادامه یابد.

یکی از پروژه هایی که در سال 1398 آغاز و به ثمر رسید طراحی، چاپ و تولید جعبه های صادراتی چای های کیسه ای طعم دار  تی لند است که در ادامه به تشریح مراحل مختلف آن می پردازیم.

"اصل اول : خاص بودن "

طراحی قالب:

قبل از شروع طراحی گرافیک جعبه های صادراتی تی لند، نیاز بود تا قالبی مناسب، زیبا، خلاقانه، خاص و از همه مهم تر اجرایی و با قابلیت تولید و مصرف آسان و به صرفه طراحی گردد، پس از طراحی چندین قالب مختلف، و ارائه به مشتری، طرح منتخب مشتری به شرکت طرح هرم اعلام گردید .

 

قالب جعبه چای کیسه ای تی لند

 

طراحی جعبه صادراتی چای های کیسه ای طعم دار TEA LAND :

 شرکت تی لند 6 نوع چای کیسه ای با طعم های مختلف تولید می نماید، مهم ترین نکته در مورد برند هایی که یک محصول با طعم های مختلف تولید می کنند هماهنگی طرح و رنگ محصولات با هم است ، به گونه ای که ضمن هماهنگی کامل طرح ها باهم، باید به آسانی قابل تفکیک  باشند.

ایده پردازان و طراحان آتلیه طراحی شرکت طرح هرم در نزدیک به 3 ماه اتود های مختلفی را آماده و طیف های مختلف رنگی را مورد آزمون قرار دادند و  پس از بررسی های دقیق طرح های منتخب  را برای تایید به مشتری ارائه نمودند، در این مرحله از کار شرکت تی لند طرح مورد نظر خود را اعلام و  اصلاحات و موارد مورد نظر خود را برای شرکت طرح هرم ارسال نمود . در ادامه تعدادی از اتود های طراحی جعبه های صادراتی تی لند را ملاحظه می کنید.

 

طراحی جعبه های صادراتی تی لند

 

( موکاپ اتود های اولیه جعبه های صادراتی چای تی لند)

طراحی جعبه های صادراتی تی لند

 

( طرح منتخب شرکت تی لند)

طراحی جعبه های صادراتی تی لند

 

ماکت سازی:

پس از انجام اصلاحات مورد نظر مشتری ، برای ملموس تر شدن نتیجه کار و رفع ایرادات احتمالی طرح و قالب، و بررسی هماهنگی کامل ابعاد مختلف جعبه ها، پس از پرینت،  چندین بار از آنها ماکت سازی انجام می گیرد. ماکت ها برای مشتری ارسال و اصلاحات نهایی مورد نظر مشتری اعمال می گردد، پس از تایید نهایی مشتری طرح ها برای چاپ آماده می شوند.

فرایند چاپ " دقت کلید موفقیت"

پس از تایید طرح نوبت به آماده سازی طرح ها برای چاپ است، در این مرحله طراحان شرکت طرح هرم برای هماهنگی بیشتر طرح ها اقدام به چک کردن مجدد تمام موارد طرح مانند : درصد رنگ های طرح، اندازه فونت ها، رنگ فونت ها، بازخوانی متن ها برای جلوگیری از غلط های املایی، کیفیت عکس ها، آیکون ها، علائم استاندارد، و... می کنند. این موارد چندین و چند بار چک می شوند تا کوچکترین ایرادی در طرح نهایی باقی نماند.

 

فرم بندی:

در این مرحله با توجه به تیراژ کار، و اندازه جعبه ها، متخصصین فرم بندی اقدام به کنار هم چیدن طرح ها در یک صفحه و آماده سازی آنها برای چاپ می نمایند.

در مورد جعبه های تی لند، به دلیل سایز مناسب و فرم قالب خاص آن،  این امکان برای طراحان فراهم شد تا هر 2 جعبه را در یک فرم چاپی قرار دهند، طبق نظر مشتری جعبه ها با توجه به میزان مصرف جعبه ها به سه فرم دو تایی تقسیم و برای چاپ آماده شدند.

 

طراحی جعبه های صادراتی تی لند

( یکی از فرم های آماده چاپ جعبه های صادراتی تی لند)

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ جعبه چای

با توجه به نقش اساسی مقوا در زیبایی و استحکام جعبه ، انتخاب مقوای مناسب برای چاپ بسیار مهم و حساس است، جنس مقوا، ضخامت مقوا، مات و براق بودن و...  از نکاتی مهمی است که هنگام انتخاب مقوا باید به آن توجه کرد.

برای جعبه های صادراتی چای تی لند نمونه مقواهای مختلفی بررسی شد مانند مقوای ایندربرد 250 گرم، ایندربرد 300 گرم و ایندربرد 350 گرم ، که در نهایت با تایید مشتری و پس از ماکت سازی با مقوای ایندبرد 300 گرم برای چاپ جعبه های چای موافقت شد. با توجه به تیراژ بالای جعبه ها شرکت طرح هرم برای خرید مقوای مورد نیاز از تامین کننده های دست اول کاغذ و مقوا استعلام قیمت نموده و با مناسب ترین قیمت ممکن اقدام به خرید مقوای مورد نیاز نمود.

 

مقوای ایندربرد 300 گرم

( مقوای ایندر برد 300 گرم)

چاپ جعبه :

با توجه به همکاری گسترده شرکت طرح هرم در طی نزدیک به 20 سال گذشته با ده ها چاپخانه معتبر و با کیفیت و شناخت نقاط ضعف و قوت این چاپخانه ها، این شرکت اقدام به بررسی قابلیت های مختلف چاپخانه ها برای انجام هرچه بهتر چاپ جعبه های چای صادراتی تی لند نمود.

از نکات مهم در تعیین چاپخانه قابلیت چاپ همزمان چهار رنگ چاپی بر روی مقوای ایندبرد 300 گرم است چرا که ماشین های چاپی معمولی قادر به چاپ بر روی مقواهای  ایندربرد 300 گرم نیستند، و تنها ماشین های چاپ رولند و ماشین های چاپی ملقب به سی دی این قابلیت را دارا می باشند.

 

چاپ جعبه چای صادراتی تیلند

( فرم های چاپ شده جعبه های صادراتی چای کیسه ای تی لند)

 

چاپ جعبه چای

( فرم های چاپ شده جعبه های صادراتی چای کیسه ای تی لند)

 

پس از توافق شرکت طرح هرم با چاپخانه مناسب، پروژه چاپ با حضور ناظر چاپ شرکت طرح هرم انجام گردید . در طی چاپ بارها و بارها نمونه گیری و با نمونه اصلی مطابقت داده شد تا تمام فرم های چاپی از نظر کیفیت و رنگ با هم هماهنگی کامل را داشته باشد.

پوشش لاک مات:

برای ثابت شدن رنگ و جلوگیری از وقوع خط و خش و در مراحل بعدی کار بر روی جعبه ها و همچنین جلوه بیشتر یووی موضعی پس از چاپ از پوشش لاک مات استفاده شد، که تاثیر زیادی در زیبا تر شدن جعبه نیز داشت.

 

چاپ جعبه چای صادراتی تی لند

 

یووی موضعی

یووی موضعی  پوششی است براق که برای جلب توجه بیشتر و ایجاد جلوه های بصری زیبا که به صورت موضعی برروی سطح مات چاپی قرار می گیرد، از این روش برای زیبایی بیشتر جعبه های چای صادراتی تی لند استفاده شد و قسمت هایی از آن مانند خط طلایی دورتا دور جعبه ، روی لوگوها و روی طرح قوری های چای روی جعبه استفاده شد.

 

یووی موضعی جعبه چای صادراتی تی لند

 

قالب سازی:

 با توجه به خاص بودن طرح قالب، فایل قالب به کارگاه قالب سازی ارسال شد تا به وسیله دستگاه های پیشرفته، قالب دقیق و لیزری تهیه گردد. پس از تهیه قالب برای اطمینان از عملکرد دقیق قالب، به وسیله دستگاه دایکات نمونه گیری انجام و چندید ماکت از فرم نهایی جعبه های صادراتی تی لند ساخته شد.

 

قالب زنی

پس از چاپ و خشک شدن کامل یووی فرم های چاپی برای قالب زنی و شکل گیری جعبه به کارگاه قالب زنی ارسال گردیدند، و با حضور ناظر چاپ و مدیر کنترل کیفیت پروژه نمونه گیری آغاز و پس از خارج کردن نمونه های اولیه از ماشین قالب زنی از نمونه ها برای رفع هر گونه ایراد احتمالی قالب  مجددا ماکت ساخته شد، پس از تایید ماکت ، تمام فرم های چاپی قالب خورده و آماده ساخت و جعبه چسبانی شد.

جعبه چسبانی:

معمولا جعبه ها را با دستگاه های پیشرفته و بسیار سریع و دقیق جعبه چسبانی آماده می کنند ولی در مورد جعبه های تی لند به دلیل فرم خاص قالب این جعبه ها چنین امکانی وجود نداشت، به همین دلیل این جعبه ها در کارگاه جعبه سازی با دست و با استفاده از چسب دوطرفه ساخته شد، استفاده از چسب دو طرفه علاوه بر استحکام بسیار بالاتر، به دلیل استفاده نکردن از چسب های مایع نتیجه کار بسیار تمیز تر است.

 

جعبه چای صادراتی تی لند

 

تحویل به مشتری:

برای تحویل جعبه های آماده به شرکت تی لند، با توجه به نوع طعم هر جعبه ، جعبه ها تقسیم بندی گردیدند و داخل کارتن های بزرگ تر با نظم و ترتیب خاصی چیده شدند که در آینده نگهداری و استفاده ازآنها آسان تر گردد و با هماهنگی مشتری به محل کارخانه تی لند ارسال گردید.

 

چاپ و تولید جعبه

چاپ و تولید جعبه